کد خبر: ۲۹۸۴۴۶
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
تابلوی سیاسی دوشنبه 27دیماه1395
تابلوی سیاسی دوشنبه 27دیماه1395 - شماره 447

  ميزباني از وزير پذيراي منافقين!
ديتمير بوشاتي، وزير امور خارجه آلباني كه در صدر هيئت سياسي و تجاري به ايران سفر كرده است، روز يك‌شنبه با حسن روحاني رئيس‌جمهور در محل نهاد رياست جمهوري ديدار و گفت و گو كرد. سفر وزير آلباني به تهران درحالي است كه اين كشور اخيرا به يكي از مكان‌هاي امن براي منافقين تبديل شده است و دو ماه پيش مريم رجوي، سركرده منافقين براي جلوگيري از فروپاشي اين گروهك به آلباني سفر كرده بود. وزيرخارجه آلباني ديروز با حضور در نهاد رياست جمهوري مورد استقبال حسن روحاني قرار گرفت و دو طرف با يكديگر ديدار و گفت‌وگو كردند. سفر «ديتمير بوشاتي» به دعوت وزير امور خارجه و در چارچوب روابط دوجانبه ايران و آلباني صورت گرفته است. گسترش روابط فيمابين درحوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، مبارزه مشترك با تروريسم، خشونت و افراطي‌گري دربالكان محور گفت‌وگوهاي دو طرف بوده است.حضور وزيرخارجه آلباني به تهران در زماني انجام شده است كه اين كشور در ماه‌هاي اخير پذيراي تعدادي از اعضاي گروهك منافقين است كه پس از خروج از عراق به اين كشور سفر كرده‌اند. شهريور ماه امسال يك فروند هواپيماي مسافربري امريكا تروريست‌هاي منافقين را كه در اردوگاه ليبرتي، نزديك فرودگاه بين‌المللي بغداد پنهان شده بودند، به آلباني منتقل كرد. همچنين مريم رجوي در آبان ماه گذشته به آلباني سفر و با اعضاي منتقل شده به آلباني ديدار كرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، با بالا گرفتن تنش در لايه‌هاي مختلف فرقه تروريستي منافقين، سركرده اين فرقه با سفر به آلباني، نشست‌هاي لايه‌اي برگزار كرد تا اعضا وفاداري خود به فرقه را از دست ندهند. سركردگان منافقين پس از خروج از عراق در پاريس، پايتخت فرانسه مستقر شدند و برخي از اعضاي اين گروه نيز در آلباني و ساير كشورهاي اروپايي مستقر هستند.
  ناطق نوری:  کارهای خودمان را پای نفوذی نگذاریم ، کار را خراب نکنیم، بعد بگوییم دشمن!
ناطق نوری در سخنان دیروز خود در وصف رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام سه بار بغض کرد؛ بار اول در ابتدای سخنانش و زمانی که به توصیف مراسم تشییع مرحوم هاشمی پرداخت. بار دوم زمانی که خاطره‌ای از روز بعد از رد صلاحیت وی تعریف کرد و بار سوم هم موقعی که سراغ خاطرات دوران مبارزه مرحوم هاشمی رفت. وی در ادامه بیان کرد: این خیلی بد است که ملتی با داشتن فرهنگ و تمدن دیرینه در این تاریخ معاصر وقتی نام هر شخصیت بزرگش را می‌آوری، می‌بینی در کنارش ظلم بزرگی به او شده است. به امیر کبیر جفا شد ، شیخ فضل‌الله در زمانی که کالسکه‌اش راه می‌رفت و مردم برای تبرک به چرخ‌هایش دست می‌کشیدند، در عصر سالروز تولد حضرت علی (ع) در میدان توپخانه به دار کشیده شد و عده‌ای کف زدند. یا خود من یادم هست که چه جسارت‌هایی به مرحوم کاشانی می‌کردند یا مرحوم مصدق را ببینید که چگونه با او برخورد می‌شد. ناطق نوری افزود: بعد از انقلاب هم که با بهشتی آن گونه رفتار کردند به گونه‌ای به عنوان رئیس دیوان عالی کشور از مشهد تا تهران هیچ جا به  جز یک شهر راهش ندادند تا سخنرانی کند ولی وقتی به شهادت رسید، شهید مظلوم شد. آخرین این شخصیت‌ها هم مرحوم هاشمی است. و حالا باید ببینید بعد از آن نوبت چه کسی می‌رسد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان بدانند این نظام قطعاً دشمن دارد، حوا‌س‌مان باشد؛ دشمن، دشمن است. ما کارهای خودمان را پای نفوذی نگذاریم، کار را خودمان خراب نکنیم بعد بگوییم دشمن.
 
    عملیات فریب فتنه‌گران این بار با ناطق نوری
افراطیون مدعی اصلاحات مشغول عملیات فریب با ناطق نوری هستند.این طیف زمانی مقابل مجلس پنجم شعار می‌دادند «مجلس زوری نمی‌خوایم- ناطق نوری نمی‌خوایم». اما پس از فوت آقای هاشمی، چنین القا می‌کنند که مایلند وی را جای هاشمی بگذارند تا میان اعتدالیون و اصلاح‌طلبان و -جدا شده‌های اصولگرایی- شیخوخیت کند. این خط در طی روزهای اخیر از سوی روزنامه ایران مانند آرمان و بهار و اعتماد و شرق و... به عنوان محور مشترک القا شده است.روزنامه‌هایی مانند آرمان و بهار همچنین  اظهار کردند که ناطق برای ریاست مجلس تشخیص مصلحت مناسب است، چرا که او مرید مرادش (هاشمی) است. روزنامه زنجیره‌ای بهار «بار مصلحت بر دوش شیخ نور» را به همراه عکس ناطق نوری تبدیل به تیتر اول خود کرد. این روزنامه همان روزنامه‌ای است که ولایت امیر مؤمنان(ع) را در روز قبل از عید غدیر زیر سؤال برده و توقیف شده بود. بهار همچنین 12 خرداد از قول زیباکلام تصریح کرده بود که اپوزیسیون،  هاشمی را برای مخالفت با حاکمیت می‌خواهد و هاشمی عمر نوح ندارد؛ بالاخره خواهد مرد و اگر همراهی نکند، حذف می‌شود و اپوزیسیون یک شخصیت دیگر را درون نظام پیدا می‌کند(!)آقای ناطق دیروز نیز در مراسم هفتمین روز درگذشت آقای هاشمی، از ظلم بزرگ بر هاشمی گفت بی‌آن که به ظلم بزرگ‌تر به ملت و نظام جمهوری اسلامی در فتنه و آشوب نیابتی 88 و دروغ ناجوانمردانه تقلب (اسم رمز و استارت آشوب) اشاره کند.
  تظاهرات خشم بحرين را فرا گرفت
رژيم آل خليفه در تازه ترين جنايت خود، سه جوان انقلابي را به شهادت رساند. حکم اعدام سه جوان بحريني در پرونده حمله به نيروهاي پليس در منطقه الديه اجرا شد. اين سه نفر به‌وسيله شليک گلوله اعدام شدند.اعدام اين سه جوان بحريني با انتقادات شديد داخلي و بين‌المللي همراه شده است. شهروندان بحريني در اعتراض به اعدام سه جوان بحريني توسط آل خليفه، در برابر منزل اين سه شهيد تجمع کردند.منابع از درگيري بين مردم و نيروهاي امنيتي در منطقه الدراز و شليک مستقيم با سلاح ساچمه‌اي انتشاري به سمت مردم خبر دادند. مردم در خيابان اصلي منطقه السنابس در اعتراض به اعدام سه جوان بحريني تظاهرات کردند.يوسف ربيع رئيس انجمن حقوق بشر بحرين گفت: ما طرف انگليسي را مسئول ناامني‌ها در بحرين مي‌دانيم و هر آنچه که رخ داده هديه‌اي به نخست وزير انگليس است. همچنين ما به طرف عربستاني براي حل بحران کشور اعتماد نداريم چون نقشي در منع حقوق ما دارد. ما معتقديم راه حل بحران نيازمند راه حلي از خارج از کشور و در قالب مذاکرات منطقه‌اي است. اجراي حکم اعدام اين سه جوان نشان داد که مقامات به دنبال دموکراسي و راه حل سياسي نيستند. مقامات بحريني به منظور اجراي حکم اعدام اين سه جوان تن به فشارهاي امارات دادند.
  مکاتبه چمران برای تغییر زمان ثبت‌نام پنجمین انتخابات شورای شهر
رییس شورای شهر تهران از مکاتبه با وزارت کشور برای تغییر زمان ثبت‌نام پنجمین دوره شورای شهر و روستا خبر داد. براساس زمان‌بندی اعلام شده، متقاضیان و کاندیدا می‌توانند از 30 اسفندماه تا 6 فروردین، با حضور در مبادی ذی‌ربط نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. زمان ثبت‌نام این دوره انتخابات انتقاداتی را به همراه داشت چرا که دقیقا همزمان با تعطیلات رسمی سال جدید قرار دارد. مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر مکاتبه با مسوولان در این رابطه گفت:  البته مسوولان ذی‌ربط اعلام کردند که آنها براساس متن قانون زمان ثبت‌نام را تعیین کرده‌اند و جابه‌جایی آن بسیار سخت است، اما واقعیت این است که ثبت‌نام کاندیدا از 30 اسفند ماه تا 6 فروردین‌ماه که دقیقا منطبق با تعطیلات سال جدید است، ممکن است مشکلات را به وجود آورد.
 ما را عباي گرم تو اميد مي‌داد
رئيس‌جمهوري دلش بيشتر از بسياري براي هاشمي تنگ مي‌شود؛ او ديگر همدمي ندارد كه در روزهاي ناراحتي به او پناه ببرد و تنها مي‌تواند در اين روزها در ذهن خود به مرور آنچه بپردازد كه هاشمي به او مي‌گفت: «صبور باش و محكم». ديروز هم حسن روحاني با انتشار يك بيت شعر به مناسبت هفتمين روز درگذشت مرحوم هاشمي‌رفسنجاني در فضاي مجازي ياد وی را گرامي داشت. در آخرين نوشته صفحه‌ اينستاگرام منتسب به حسن روحاني به‌مناسبت هفتمين روز درگذشت هاشمي‌رفسنجاني آمده است: «ما را عباي گرم تو اميد مي‌داد در برگريزان‌هاي سرد فصل پاييز»

 
   ما مخالف خرید هواپیما نیستیم با نمایش تحقیر ملی مخالفیم
این چند روز به ایرانیان عزتمند و اهل پیگیری اخبار و رویدادهای ملی سخت گذشت. نه از این جهت که خرید هواپیما کار بدی باشد و مثلا برای منافع ملی هیچ منفعتی نداشته باشد، بلکه از این منظر که بانگ جان گرفتن دوباره شبه‌روشنفکران عصر مشروطه که موفقیت موج دموکراسی‌خواهی و پیشرفت ملت ایران را ده‌ها سال به تاخیر انداختند تا در دامان انگلیس همچون کودکی وابسته و بی‌دفاع باقی بمانیم، مجدد گوش‌ها را آزرد.
فارغ از احساسات ملی‌گرایانه، در ادبیات جهانی لفظ «خریدار حرفه‌ای» که مشاور محترم رئیس‌جمهور در دفاع از رونمایی باشکوه از یک عدد هواپیمای برند «ایرباس» بر زبان جاری کرد، معنا و مفهوم تکان‌دهنده‌ای دارد.در جهان کشورها بدون مرزگذاری مشهود به 2 تیم تقسیم می‌شوند: تولید‌کنندگان حرفه‌ای و مصرف‌کنندگان حرفه‌ای! هر آن‌ کس که در تولید حرفه‌ای است در باشگاه قدرت‌های جهانی صاحب «عزت» و «ارزش ملی» است و آنها که مصرف‌کننده هستند به قول ترامپ نامی آبرومندانه‌تر از «گاوهای شیرده» برای آنها در نظر نمی‌گیرند. مصرف‌کننده‌ها نیز دست‌کم به 2 بخش قابل تقسیم هستند: مصرف‌کنندگان فقیر و مصرف‌کنندگان نفتی ثروتمند یا «خریداران حرفه‌ای»!
  رقیب روحانی ؟
در حالیکه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک و نزدیکتر می شویم. رسانه های اصلاح طلب با ترس و واهمه از رای نیاوردن روحانی به گزینه های مختلف اصولگرایی هجمه برده و سعی در تخریب آنان می کنند . در تازه ترین تحلیل این رسانه ها روزنامه اعتماد یکی از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری را ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی دانست. اگرچه این روزنامه نتوانست نکته منفی از این شخصیت بیان کند اما نشان از یک برنامه در آینده برای این گزینه دارد.این روزنامه نوشت: سيد ابراهيم رييسي، همچون «حسن روحاني» لباس روحانيت مي‌پوشد و به كلامِ آخوندي اشراف دارد؛ درس‌آموخته مكتب مدرسه حقاني. يك گام از روحاني جلوتر است؛ چرا كه سيد است و سياسيون سيد بودن را با توجه به شيعي بودن ايرانيان، بر افزايش راي و هواداري آنان موثر مي‌دانند. همچنين رييسي با برگزيده شدن به عنوان توليت آستان قدس رضوي توانسته به اقشار پايين جامعه در مشهد توجه كند و تصاويري از او و خانه‌ها و زندگي‌هاي سخت منتشر شده است. پس مي‌تواند معترضي باشد به وضعيت اقتصادي دولت كنوني و راهي بيابد جهت جلب آراي طبقات محروم. از ديگر سو، سابقه‌اي دارد در بطن نهادهاي امنيتي و قضايي كشور (دادستان ويژه روحانيت، دادستان كل كشور، معاون اول قوه قضاييه، رييس سازمان بازرسي كل كشور، دادستان تهران و...) كه او را برابر حسن روحاني نگه مي‌دارد و ضعفي نخواهد داشت. آنچنان‌كه روحاني هم امروز در رقابت و جدال با همقطاران اوست. ميان هسته مركزي قدرت هم هواداراني دارد كه اين روابط به گونه‌اي است، شايد لازم باشد آنان به او بگويند، به ميدان انتخابات بيايد يا خير؟ او حراف نيست و حتي در اين اواخر، برابر برخي انتقادات تند نيز حاضر به سخنراني نشد و به ميدان مواجهه نيامد. از همه مهم‌تر، اگر كانديدا شود، گروه يا افرادِ موثري ميان اصولگريان وجود ندارد كه دهان به انتقاد و شكوايه و ان‌قلت باز كنند.
  برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس بدون حضور دو طرف اصلی !
بعد از چند بار تعویق دربرگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس سرانجام روز گذشته، فرانسه توانست نمایندگان بیش از ۷۰ کشور را گرد هم آورد. اما نکته عجیب این کنفرانس آن بود که  دو طرف اصلی درگیری‌های فلسطین در این نشست حضور نداشتند.  نشست پاریس که چندین بار تشکیل آن به تعویق افتاده قرار بود ابتدا در سطح سران کشورهای حاضر برگزار شود اما نبود اجماع جهانی و ناتوانی فرانسه در ایجاد تفاهم در سطح بین‌المللی و نیز مخالفت شدیدرژیم صهیونیستی  با آن،  باعث شد که این نشست در سطح نمایندگان کشورها و نهادهای بین‌المللی برگزار شود. اجلاس پاریس با هدف احیای روند سازش بین رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان با سخنان ژان مارک آرو، وزیر خارجه فرانسه، گشایش یافت. آرو در سخنانی احیای تعهدات بین المللی به راه حل دو دولت مستقل، ترغیب اسرائیل و فلسطینیان به مشارکت در گفت وگوهای مستقیم و ارائه طرحی عملی برای آینده را سه هدف این کنفرانس اعلام کرد.   وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت که تصمیم ترامپ، برای انتقال سفارت این کشور در اسرائیل به بیت‌المقدس  "پیامدهای سنگینی" خواهد داشت.
 
 
 
 افزایش بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان
علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: زمان روی کار آمدن دولت یازدهم بدهی‌های دولت 150 هزار میلیارد تومان بود و هنگام مطرح کردن آن پشیمان شدم و بعد از آن نیز سؤال در ذهن ایجاد شد که آیا گفتن بدهی‌های دولت در جامعه مناسب است یا خیر، زیرا اینها آثار و نتایجی دارد.وزیر اقتصاد گفت: اصلا برای دولت وضعیت بدهی‌ها اهمیتی نداشت و دفتری برای این موضوع ایجاد نشده بود، بعد دفتر مدیریت بدهی‌ها درست کردیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: الان 600 تا 700 هزار میلیارد تومان بدهی دولت و شرکت‌های دولتی است.وی ادامه داد: سالانه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی اجرا می‌شود اما نمی‌دانم چرا 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود. درآمد حامل‌های انرژی 31 هزار میلیارد تومان است و مابه‌التفاوت آن در بودجه اعمال می‌شود که اگر صرف طرح‌های عمرانی می‌شد اوضاع بهتر بود و می‌توانستیم 10 تا 15 هزار میلیارد تومان آن را به اقشار ضعیف داده و بخشی را برای افزایش توان تسهیلات بانک‌ها و صادرات قرار دهیم تا پول اهرم کارها شود.
   «ع. ز» همدست بابك زنجاني، دستگير شد
«ع. ز» با پاسپورت ديپلماتيك كشور دومينيكن بامداد يكشنبه به كشور مسترد شد تا از متهم جديد پرونده نفتي رونمايي شود. قوه قضاييه ديروز با انتشار خبر استرداد «ع. ز»، جزيياتي را در اين خصوص اعلام كرد. در اين اطلاعيه آمده است: «متهم مذكور كه به دستور شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه ٢٨ تهران تحت تعقيب بين‌المللي قرار گرفته بود، توسط پليس بين‌الملل ناجا با همكاري ساير نهادها به كشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به كشور مالزي ارسال و در آنجا دستگير شد، ليكن استرداد وي ناكام ماند تا اينكه در كشور ديگري شناسايي و دستگير شد. وكيل زنجاني در گفت‌وگو با تسنيم توضيح داد: نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه زنجاني به شخصه در عمليات اجرايي خريد و فروش نفت نقش نداشت و خيلي از كارها از طريق تلفن و ايميل انجام مي‌شد اما اين فرد در عمليات اجرايي خريد و فروش نفت نقش اساسي داشت.
  ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی جدید بانک‌ها در ۴۰ ماه
تازه ترین گزارش بانک مرکزی نشان می دهد، مجموع دارایی بانک‌ها در آبان ماه سال 95 به بیش از 2729 هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد حدود 2 برابری در مقایسه با تیر ماه 92 (پایان دولت قبل) داشته است.بر اساس این گزارش، مجموع دارایی بانک‌ها در تیرماه سال 92 بیش از 1428 هزار میلیارد تومان بوده است که طی 40 ماه اخیر بیش از 1300 هزار میلیارد تومان رشد داشته است.افزایش 1300 هزار میلیارد تومانی دارایی بانک‌ها در این مدت در حالی است که مجموع یارانه پرداختی به مردم در 40 ماه گذشته حدود 136 هزار میلیارد تومان بوده و به عبارتی دارایی جدید بانک‌ها حدود 10 برابر یارانه دریافتی مردم است.
افسران صدام نبردهای داعش را در عراق به عهده دارند
شبکه تلویزیونی المیادین روز گذشته مجموعه‌ای از اسناد به جا مانده از گروه تروریستی داعش در دانشگاه موصل را به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد افسران ارشد صدام دیکتاتور پیشین عراق، فرماندهی نبردهای تروریست‌های داعش در موصل را به عهده داشته‌اند.