کد خبر: ۲۹۸۵۷۳
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
فساد مالی نتانیاهو و طرح دو کشور
مطرح کردن فساد مالی نتانیاهو مقدمه‌ای برای اجرای طرح دو کشور در اراضی اشغالی است
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هر چند آلوده بودن مقامات رژیم صهیونیستی به انواع فساد امری طبیعی و مرسوم است، اما ظاهرا مطرح کردن فساد مالی نتانیاهو مقدمه‌ای برای اجرای طرح دو کشور در اراضی اشغالی است. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد «تاریخ مصرف» نتانیاهو برای مقامات غربی و صهیونیستی به پایان رسیده است. 
بنا به گزارش روزنامه تایمز آو رژیم صهیونیستی، نتانیاهو جمعا در دو پرونده فساد مالی درگیر است، نخستین پرونده نتانیاهو شامل مذاکرات وی با موزس است، و به طور عمده روی قول ظاهری نتانیاهو برای پیشبرد قانونی برای محدود کردن نفوذ روزنامه اسرائیل هیوم (تحت کنترل شلدون آدلسون) در ازای پوشش خبری مثبت درباره نتانیاهو در یدیعوت آحارونوت متمرکز شده است. 
در پرونده دوم، نتانیاهو به نحوی نظام‌مند با افراد ثروتمند ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها هدایایی به ارزش جمعا چند صدهزار شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی به ارزش یک سوم دلار) دریافت کرده است. یک نمونه از این فساد مالی این است که  نتانیاهو و همسرش، سارا، حدود 400 تا 600 هزار شکل (صد تا 150 هزار دلار) سیگار برگ و مشروبات الکلی گران قیمت از میلچان دریافت کرده اند. 
نتانیاهو در ابتدا وانمود می‌کرد با اجرای طرح دو کشور مخالف است اما بعد‌ها آشکار شد که این مخالفت‌ها صوری بوده و هدف آن تنها مهار کردن جسارت دیپلماتیک فلسطینی‌ها است. 
دیوید کیز سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کنفرانس پاریس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: نخست وزیر (رژیم) اسرائیل بارها این موضوع (راه حل دو کشوری) را به صراحت گفته است که شروع آن در سخنرانی مشهور وی در بارعیلان در سال دوهزار و نه بود. 
به هر حال عقب نشینی از اجرای طرح توسعه طلبانه و صهیونیستی «از نیل تا فرات» به طرح «دو کشور» نشان دهنده این واقعیت است که رژیم صهیونیستی با بحران موجودیت دست و پنجه نرم می‌کند. 
اما با این حال در ماه‌های اخیر اصرار نتانیاهو و دولتش بر ادامه «شهرک سازی صهیونیستی» یکی از مهمترین موانع پیشرفت طرح «دو کشور» بوده است؛ شهرک سازی که حتی اعتراض مهمترین متحدان تل‌آویوی - حتی آمریکا - را بر انگیخته است. 
با توجه به این مقدمه سناریو طرح دو کشور، که مورد حمایت آمریکا، اروپا و متحدان منطقه‌ای آنها است، ظاهرا با افشای فساد مالی نتانیاهو گامی به پیش برداشته است.
فساد مالی نتانیاهو همزمان با کنفراس صلح در پاریس و پس از قطعنامه 2334 شورای امنیت - با رای ممتنع آمریکا - علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی، افشاء شد. 
در پی افشای جزئیات درباره مذاکرات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توافق بر سر تضمین پوشش خبری مثبت درباره وی در روزنامه یدیعوت آحارونوت که پرمخاطب ترین روزنامه در اراضی اشغالی است و فساد مالی او، صدها تن از معترضان چپ گرا شنبه در تل آویو تظاهرات کردند.
شهرک نشینان صهیونیست در سرزمینهای اشغالی فلسطینیان در کرانه باختری علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و خواستار استعفای وی شدند. صدها شهرک نشین صهیونیست در اراضی اشغالی فلسطین در محکومیت سیاست های رژیم اشغالگر در دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند. این تظاهرات به دعوت چندین حزب از جمله میرتس و «اردوگاه صهیونیسم» برگزار شد و شرکت کنندگان خواستار استعفای دولت این رژیم شدند و گسترش فساد دولتی و اقداماتی را که منجر به تشدید انزوای رژیم اسرائیل شده است محکوم کردند.

-------------------
بررسی و تحلیل/ مسلم ملکی