کد خبر: ۲۹۹۵۹۲
تاریخ انتشار:۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
از ریزش آرای روحانی تا علت ریزش پلاسکو
۱- حمله صهیونیست‌ها به فلسطینیان در سالگرد جنایت حرم ابراهیمی
نظامیان رژیم صهیونیستی تظاهرات شهروندان فلسطینی به مناسبت سالگرد جنایت حرم ابراهیمی را سرکوب کردند. به گزارش المیادین، روز گذشته شهر الخلیل در کرانه باختری صحنه تظاهرات صدها شهروند فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی به مناسبت بیست‌‌وسومین سالگرد کشتار حرم ابراهیمی بود. بیست‌وسه سال پیش در چنین روزی یک شهرک‌نشین صهیونیستی با سلاح مسلسل خود نمازگزاران فلسطینی را به رگبار بست که در پی این حمله تروریستی، ۲۹ نفر از نمازگزاران به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی پس از این جنایت حرم ابراهیمی را میان مسلمانان و صهیونیست‌ها تقسیم کرد. شهروندان فلسطینی همه ساله هفتم اسفند ماه مصادف با سالگرد این جنایت، علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی تظاهرات می‌کنند. نظامیان صهیونیست تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی تظاهرات فلسطینیان را سرکوب کنند. در مقابل تظاهرات‌کنندگان فلسطینی نیز به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

۲- طرح ضد ایرانی اردوغان برای دوشیدن اعراب
پایگاه آمریکایی «المانیتور» با انتشار گزارشی تحت عنوان «آیا تنش‌های ایران و ترکیه عمدی است؟» از اهداف پشت پرده مقامات ترک سخن به میان آورده و نوشته است: «اول اینکه آنکارا امیدوار است با اتخاذ مواضع ضد ایرانی، روابط خود با کشورهای ضد شیعی، مانند عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را بهبود بخشیده و از این طریق به منافع بیشتری دست یابد. دوم اینکه ترکیه به دنبال بازاری برای صنعت دفاعی خود است، از این رو مغزهای متفکر سیاسی آنکارا تلاش می‌کنند با مبالغه درباره تهدید ایران، کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را به خرید تسلیحات ترکیه‌ای تشویق کنند. سوم اینکه ترکیه تمایل دارد با دولت جدید آمریکا همکاری و مشارکت کند؛ کشورهای خلیج [فارس] خوشحالند که ترامپ بار دیگر ایران را هدف قرار داده است؛ این موضوعی است که اردوغان تحت نظر دارد.»

۳- گزارش‌ علت دقیق حادثه «پلاسکو» تهیه شد
عضو کمیسیون عمران مجلس از قرائت گزارش نهایی این کمیسیون درباره حادثه ساختمان پلاسکو پس از بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس خبر داد. سیداحسن علوی با اشاره به دستور یک ماهه رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی علت دقیق حادثه، اظهار داشت: کمیسیون عمران در این باره نشست‌های مختلفی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و در جریان بررسی این گزارش، مکاتباتی با مسئولان ذی‌ربط صورت گرفت و اسناد و مدارکی نیز به کمیسیون واصل شد تا اعضا بتوانند بررسی دقیق‌تری نسبت به علت وقوع حادثه ساختمان پلاسکو داشته باشند. عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مقصر بودن یا نبودن و همچنین میزان تقصیر و کوتاهی دستگاه‌های مسئول در این گزارش به طور شفاف به اطلاع مردم و نمایندگان می‌رسد.

▼ تا انتخابات
محمدرضا باهنر گفت: شاید برای اولین بار بود که آقای روحانی، فقط با دو دهم درصد رأی بیشتر از حد نصاب به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد. وی با بیان اینکه ریزش رأی مسئولان اجرایی طبیعی است، گفت: ریزش رأی آقای روحانی هم قطعی است و هیچ کس در آن تردید ندارد. اگر قرار باشد آقای روحانی در محدوده دور قبل رأی داشته باشد، حتماً شکست خواهد خورد.
حسین کمالی، مسئول کارگروه برنامه‌ریزی و راهبردهای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره سهمیه‌بندی برای زنان و جوانان در فهرست انتخاباتی شورای شهر گفت: برای فهرست انتخاباتی شورای شهر ۳۰ درصد به جوانان و ۳۰ درصد به زنان اختصاص داده شده است که جمع این دو با ۱۰ درصد همپوشانی، ۵۰ درصد می‌شود.