کد خبر: ۳۰۰۶۴۲
تاریخ انتشار:۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
نقش آمریکا در ایجاد گروه تروریستی داعش برای تجزیه خاورمیانه

(روزنامه جمهوري اسلامي – 1396/01/30 – شماره 10850 – صفحه 6)

همین چندروز پیش بود که‌فرمانده سابق نیروهای مسلح نگلیس در اظهاراتی هشدارداد، گروه‌تروریستی داعش یک نگرانی بزرگتر به نسبت کره شمالی برای غرب محسوب می‌شود؛ زیرااین گروه تهدیدی روزانه رامتوجه مجموعه کشورهای‌غربی می‌کند.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس که 65 سال دارد فاش کرد: انگلیس هر روز توسط گروه تروریستی داعش تهدید می‌شود. او تاکید کرد که انگلیس با این حال هنوز به سطح دریافت تهدیدهای مستقیم از جانب کره شمالی نرسیده و اولویت این کشور باید تلاش به منظور متوقف کردن داعش باشد.

ژنرال ریچاردز خاطرنشان کرد: سوریه و خنثی کردن تهدید داعش باید نگرانی اصلی انگلیس باشد. وی سپس درباره تهدیدات کره شمالی گفت: ما هنوز به جایی نرسیدیم که از سوی کره شمالی تهدید مستقیم بشویم اما می‌توان گفت که هر روز داعش ما را تهدید می‌کند.

روزنامه ساندی به نقل از ریچاردز نوشت: مطمئناً این به نفع ماست که با همه کشورها برای خلاص کردن جهان از شر داعش همکاری کنیم.

این فرمانده انگلیسی بدون اشاره به نحوه ایجاد داعش در خاورمیانه و حمایت‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آن، گسترش داعش در پایتخت‌های اروپایی را یک خطر بزرگ خواند.

لابد شما هم با خواندن این خبر، به کتاب خاطرات هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا منتقل شده باشید که در آن صراحتاً فاش کرد که آمریکا در ظهور داعش نقش اصلی را ایفا کرده است.

هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود تاکید کرد قرار بود دولت اسلامی(داعش) بر اساس توافق آمریکا و اخوان المسلمین در مصر تشکیل شود.

کلینتون در این کتاب نوشت: ما در جنگ عراق، سوریه و لیبی شرکت کردیم و همه چیز خوب بود اما به یکباره انقلاب سی‌ام ژوئن در مصر علیه دولت اخوان المسلمین روی داد و همه چیز در مدت 72 ساعت تغییر کرد. ما با اخوان المسلمین در مصر توافق کرده بودیم دولت اسلامی در سینا تشکیل شود. قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود و حلایب و شلاتین به سودان ملحق شود و دولت مصر مرزها با لیبی را در منطقه السلوم باز کند.

قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال 2013(92ش) در نشستی با دوستان اروپایی خود، دولت اسلامی (داعش) را به رسمیت بشناسیم. من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم. اما به یکباره همه چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا در ادامه کتاب پیرامون طرح‌های واشنگتن برای منطقه خاور میانه نوشت: ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود تشکیل شود منطقه را تقسیم می‌کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان المسلمین به سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و به ترتیب به سراغ امارات، بحرین و عمان می‌رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می‌کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم.

اسنودن: داعش، مولود سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نیز همزمان با تشکیل داعش تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) نقش داشتند و در عملیاتی با نام "لانه زنبور" گروه داعش را تشکیل دادند.

ادوارد اسنودن فاش کرد: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات "لانه زنبور" تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.

اسنودن همچنین فاش کرد: سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به مدت یکسال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته و در این دوره آموزش‌های نظامی و سخنوری را دید.

آسانژ: داعش زائیده سازمان «سیا»ست

سال گذشته در ششمین سالگرد افشای اسناد دیپلماتیک آمریکا، جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس، اعلام کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گروه تروریستی تکفیری داعش را ایجاد کرده است.

جولیان آسانژ در بیانیه‌ای که ضمن انتشار اسناد موسوم به "اسناد کارتر 3" صادر کرد، توضیح داد ریشه گروه تروریستی داعش به سال 1979(68ش) باز می‌گردد.

به گفته آسانژ، تصمیم سیا و عربستان برای مسلح کردن مجاهدین در افغانستان برای جنگ با اشغالگری شوروی، با توجه به عزیمت اسامه بن لادن به پاکستان و سپس افغانستان، به ایجاد القاعده منجر شد. تشکل گروه‌های سلفی در قالب گروه «القاعده» در نهایت منجر به حملات 11 سپتامبر2001 شد. آمریکا به بهانه این حملات، به افغانستان و عراق لشکر کشید که در نتیجه، خلاء قدرت در عراق اشغال شده، ایجاد شد و در نهایت به شکل گیری داعش منجر شد.

هرچند آسانژ سیر تاریخی شکل گیری داعش را توضیح داده، اما داعش به عنوان یک گروه تروریستی با نام و اعضای مشخص پس از بیداری اسلامی در جهان عرب در سال 2011 (90ش) با گسترش نا آرامی‌ها در سوریه تشکیل شد.

داعش ابتدا در عراق با مشارکت عناصر باقی مانده حزب بعث عراق وسلفی‌ها و تکفیری‌هایی که از نقاط مختلف جهان در عراق گرد آمده بودند تشکیل شد و بسرعت دامنه فعالیتهای خود را از عراق به سوریه نیز گسترش داد.

آمریکا به عنوان سردمدار غرب به همراه شرکای اروپایی خود از زمان شکل گیری و گسترش بحران سوریه، با تقسیم بندی گروههای تروریستی به دو گروه تروریستهای خوب و تروریستهای بد، به پشتیبانی و حمایت گسترده از به اصطلاح تروریستهای خوب از جمله داعش اقدام کردند.

هدف غربی‌ها سرنگونی دولت قانونی سوریه بود و در این چارچوب به این گروههای تروریستی به مثابه ابزاری برای نیل به این هدف می‌نگریستند.با این همه گروه داعش با عبور از خط قرمز غربی‌ها، اکنون به تهدیدی علیه آنها در اروپا و آمریکا تبدیل شده که مصادیق اخیر آن حملات پاریس و حمله در سن برناردینو کالیفرنیا، بروکسل و... بود. در پی این حملات سران اروپایی و آمریکا ادعا کردند که حملات جدی علیه داعش صورت خواهند داد ولی در عمل همواره از آنها حمایت کرده‌اند که حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه موید آنست.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در دوران مبارزات انتخاباتی خود سخنانی جنجالی در باره نقش مستقیم باراک اوباما رئیس‌جمهور و هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها و وزیر خارجه سابق آمریکا در شکل گیری داعش ابراز کرد.اظهارات ترامپ در واقع تاییدی بر اتهاماتی بود که بارها از سوی سران برخی کشورهای جهان مانند ولادیمیر پوتین درباره نقش مستقیم کاخ سفید در شکل گیری و اقدامات داعش بیان شده است.

در واقع آمریکا عامدانه در راستای رسیدن به اهداف خود در خاورمیانه عملا نقش مهمی در شکل گیری و تقویت داعش ایفا کرده است.از سوی دیگربا اینکه آمریکا به ظاهر رهبری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را بر عهده دارد اما صداقت آن در این زمینه کاملا محل تردید است. کما اینکه در سال‌های اخیر چندین مورد از ارسال کمکهای لجستیکی آمریکا به داعش از طریق هوا، در عراق افشا شد و حتی برخی خلبانان آمریکایی اذعان کردند که با وجود اینکه می‌توانستند اهداف مربوط به داعش را مورد هدف قرار دهند اما از جانب مقامات مافوق اجازه حمله به آنها را نیافتند.

نمایشی به عنوان مبارزه با داعش!

پرسش مطرح این است که با اینکه داعش خود زاییده تلاشهای آمریکا و متحدانش مانند عربستان برای مبارزه با دولت قانونی سوریه بوده است، اکنون چرا آمریکایی‌ها مدعی مبارزه با داعش شده‌اند؟ و حتی در صورتی که مبادرت به چنین اقدامی کنند، آیا قصد نابودی داعش را دارند یا اینکه به دنبال محدود کردن قدرت داعش و حفظ آن برای استفاده از آن در راستای اهداف منطقه‌ای خود هستند.

به هر حال به قطع و یقین، قدرت‌های غربی از جمله امریکا، انگلیس، و فرانسه در به وجود آوردن داعش مقصر و مسئول هستند. جنایات داعش جنایات جنگی بزرگی هستند که بر طبق قوانین نورنبرگ که پس از جنگ جهانی دوم وضع شدند، این بالاترین جنایت جنگی است. قتل و جنایت، قساوت، تخریب مساجد و آرامگاه‌ها، تبلیغات و ایجاد جنگ روانی و رعب و وحشت، کتاب‌سوزی و حمله به موزه‌ها و تخریب آن، سوزاندن و سر بریدن مردم و... از جمله جنایاتی است که داعش مرتکب شده و به اقدامات خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که امریکا و برخی از متحدانش از سال گذشته میلادی سرگرم حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه هستند و از سوی دیگر بطور مخفیانه از زمین و هوا، امکانات و تجهیزات در اختیار داعش قرار می‌دهند. همواره منابع خبری عراق و سوریه گزارش می‌دهند که هزاران تروریست خارجی با اطلاع و برنامه‌ریزی افسران امنیتی و اطلاعاتی ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی برای جنگ با ارتش سوریه وارد خاک این کشور شده‌اند.

http://jomhourieslami.net/?newsid=130656

ش.د9600015