کد خبر: ۳۰۱۳۷۲
تاریخ انتشار:۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
گناهان كبيره در رقابت‌هاي انتخاباتي!

(روزنامه رسالت – 1396/02/26 – شماره 8937 – صفحه 1)

در الگوي مردم سالاري ديني ، انتخابات برگرفته از مباني نظام اسلامي است. برخلاف تصور عده‌اي كه انتخابات را تجربه‌اي غربي مي‌ا‌نگارند و بنا دارند آن قالب را بر نظام اسلامي تحميل و بدان الصاق نمايند و هر كجا با تعارضي مواجه شدند اسلاميت نظام را سايش بدهند، تفكر التقاطي آنان بي‌شباهت به باور غلط گروهي نيست كه مي‌پنداشتند اسلام عامل ايجاد انگيزه مبارزه و ماركسيسم علم مبارزه ‌است و مي‌كوشيدند ميان اسلام و ماركسيسم تلفيق ايجاد كنند. بر اساس نگاه توحيدي به «انتخابات و جمهوريت» و خاستگاه اسلامي آنهاست كه شركت در انتخابات همانند نماز و روزه جنبه تكليف شرعي مي يابد و راي مردم «حق‌الناس» شمرده مي شود و همچنان كه براي اداي يك واجب شرعي نظير نماز نمي‌توان گناهي مقدماتي مرتكب شد و مثلا زمين يا لباسي را غصب نمود ، براي انجام تكليف انتخابات نيز نامزدها و طرفدارانشان بايد از ارتكاب هر گونه گناهي پرهيز كنند و از دروغ و تهمت و تحقير و استهزاي رقبا اجتناب نمايند. البته همچنان كه مشاهده مي شود برگزاري انتخابات در كشور ما ، هر دوره با بهره‌گيري از روش‌هاي جديد، به الگوي اسلامي و رعايت موازين اخلاقي نزديك‌تر مي شود و بخصوص رسانه ملي ، نقش تاثيرگذاري در اين طريق ايفا مي‌كند، اما انتظار مي رود ساير دستگاه‌هاي مسئول نيز با ترسيم سياست‌هاي مورد انتظار و اعمال قاطع‌آنها زمينه دستيابي به الگوي مطلوب نظام اسلامي در انتخابات را فراهم سازند.

درعرصه مبارزات انتخاباتي ، اگر چه هر گونه تخطي از الگوي مطلوب نظام اسلامي گناه و خلاف محسوب مي شود و قابل پيگرد قانوني است اما برخي تخلفات «گناه كبيره» و جرم نابخشودني مي باشد كه مردم انتظار دارند دستگاه‌هاي مسئول بلافاصله و قاطعانه با خاطي يا خاطيان برخورد نمايند. «گناه كبيره» در انتخابات عبور از خط قرمزهاي نظام اسلامي است ، يعني همان چيزي كه دشمنان ملت ايران 38 سال است در آرزوي شكستن اين خطوط قرمز روزشماري مي‌كنند و مي‌كوشند با هزار و يك مكر و فريب به وحدت و اقتدار ملت ايران خدشه وارد سازند. بر همين اساس است كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند: «در انتخابات بايد امنيت به صورت كامل محفوظ بماند و هر كسي كه از اين راه تخطي كند قطعا بداند سيلي خواهد خورد.»

بر اين پايه اگر نامزدي بخواهد با تحريك پيروان اديان و مذاهب و قوميت‌ها عليه يكديگر، به امنيت ملي ضربه وارد آورد ، «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است .

اگر نامزدي اقدامات قاطع نظام اسلامي عليه منافقين تروريست را كه براي تامين امنيت كشور انجام شده است زير سوال ببرد، «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است.اگر نامزدي براي خوشامد دشمن ، نهادهاي انقلابي حافظ امنيت كشور نظير سپاه پاسداران را تضعيف نمايد «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است. اگر نامزدي دستاوردهاي دفاعي و صنايع موشكي كشور را كه تامين كننده قدرت بازدارندگي ايران اسلامي و مانع طمع‌ورزي دشمن شده است، زير سوال ببرد، «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است. اگر نامزدي ، همصدا با دشمن ، از روحيه جهاد و مقاومت با تعابيري نظير تندروي و خشونت نام ببرد ، «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است.

اگر نامزدي در رفتارهاي انتخاباتي خود ، يكي از اركان اقتدار ملت ايران ، يعني ايمان ، حيا و اخلاق جوانان را تضعيف نمايد، «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است. اگر نامزدي مواضع قاطع ملت ايران در دفاع از حقوق خود و ايستادگي سال‌هاي گذشته در برابر زياده خواهي‌هاي نظام سلطه جهاني را ، جنگ طلبي با جهانيان قلمداد نمايد و به خيال جلب آراي بيشتر ، مردم ايران را از آمريكا بترساند و دشمن را به خود اميدوار كند، «گناه كبيره سياسي» مرتكب شده است . در هر حال ملت ايران ، طي اين قريب چهار دهه، انتخابات متعددي را برگزار كرده و از پديده انتخابات ، شناخت كاملي به دست آورده است و از توطئه‌ها و تحريكات استكبار جهاني و نامزدهاي ضعيف النفسي كه چه بسا تحت القائات دشمن قرار بگيرند، تجربه فرا گرفته و آ‌موخته است كه چگونه اين توطئه‌ها را خنثي سازد و گرفتار شدگان احتمالي در دام دشمن را چگونه مديريت نمايد و سر جاي خود بنشاند و بر خلاف تصور كساني كه در هيجانات انتخاباتي ، از خود بيخود مي‌شوند و در منطقه ممنوعه «گناهان كبيره» پاي مي‌نهند، پايان يافتن شور و نشاط و هيجانات انتخابات، پايان دنيا نيست بلكه ادامه آن، چه در دنيا و بخصوص چه درآخرت ، فرصتي براي حساب و كتاب‌ها و رسيدگي به « گناهان كبيره سياسي» فراهم خواهد آمد.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=258536

ش.د9600269