صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۱۰۶۹۵۲

کابینه دهم در چند قدمی جلسه رأی اعتماد


بصیرت: در حالی که مهلت قانونی مجلس در رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دهم رو به اتمام است، همچنان موضوع پیگیری برنامه ها و سوابق وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان، داغ ترین اخبار حاشیه مجلس را تشکیل می دهد.
هرچند شمارش معکوس جلسه علنی مجلس در جهت رأی اعتماد به وزرای کابینه دهم آغاز گردیده و طبق وعده قبلی این جلسه قرار است روز یک شنبه آینده (8شهریور) برگزار شود، اما همچنان تکاپوی نمایندگان خانه ملت از سویی و وزرای پیشنهادی رئیس جمهور از سوی دیگر، سرخط اخبار ساختمان بهارستان را تشکیل می دهد.
در ادامه گفت وگوهای تخصصی کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس با وزرای پیشنهادی دولت دهم، دیروز ظهر فراکسیون قرآن و عترت با وزرای علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و فرهنگ دیدارهای جداگانه ای را داشت.
همچنین اعضای فراکسیون اقلیت نیز با وزرای نیرو، مسکن، ارشاد و بهداشت جلسه داشتند. فراکسیون اقتدار ملی، مناطق محروم و صنایع غذایی نیز دیگر فراکسیون های تخصصی مجلس بودند که هر یک روز گذشته جداگانه به بررسی برنامه ها و دیدگاه های وزرای پیشنهادی پرداختند.
این تلاش های دوسویه نمایندگان و وزرا، البته بازتاب های فراوانی را نسبت به پیش بینی میزان رای وزرای پیشنهادی به دنبال داشته است.
«جواد آرین منش» نماینده مشهد درخصوص «احمد وحیدی» وزیر پیشنهادی دفاع عنوان کرد: «وزیر پیشنهادی دفاع از 3 نفر اول وزیرانی خواهد بود که از مجلس رأی اعتماد بالا خواهد گرفت».
از سوی دیگر «احمدعلی کیخا» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز ضمن اشاره به حضور «خلیلیان» وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی در این کمیسیون اظهار داشت: «پس از آنکه این وزیر پیشنهادی کمیسیون را ترک کرد، نمایندگان در یک رای گیری مخفی با اکثریت قاطع نظر مثبت نسبت به وی داشتند».
در این حال به نظر می رسد «مسعود میرکاظمی» وزیر پیشنهادی نفت همچنان وضعیتی نامشخص دارد.
«جهانبخش امینی» عضو کمیسیون انرژی مجلس در این رابطه گفت: ایشان دارای مدرک تحصیلی دکترای صنایع است و تا حدودی تحصیلاتشان مرتبط است، اما تجربه کار در این وزارتخانه را ندارد و ایرادی که در کمیسیون انرژی گرفته شد نیز بر سر همین موضوع بود.
مقوله عدم ارتباط تحصیلات برخی وزرای پیشنهادی با کار وزارتخانه ای که خواستار تصدی آن هستند، سر فصل اشکالات بسیاری از اهالی بهارستان را تشکیل می دهد.
اما گذشته از آن به نظر می رسد در این روزها بانوان از بداقبال ترین وزرای پیشنهادی کابینه دهم هستند که تاکنون نمایندگان حمایت قابل توجهی از آنها به عمل نیاورده اند. در همین ارتباط «جهانبخش امینی» نماینده کرمانشاه با اشاره به معرفی سه وزیر زن از سوی رئیس جمهور گفت: برخی مراجع تقلید درخصوص معرفی وزرای زن اظهارنظرهایی کرده اند و ممکن است این اظهارنظرها بر رای نمایندگان تاثیر بگذارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات