تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۱۳۹۳۸۵
در مسجد حبیب‌بن مظاهر اصفهان مطرح شد:

تحلیل سردار جوانی از فیلم انتخاباتی موسوی و علت کناره‌گیری خاتمی از انتخابات

اشاره: بیش از 400 شرکت از نظر مالی از موسوی حمایت کرده‌اند/معتمدآریا نماد یک فمینیست است/شیرین عبادی یک بهایی صهیونیست است که با اسلام مشکل دارد/افرادی که سال‌ها با امام بودند، اکنون در برابر مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند.

رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اربعین حسینی در مسجد حبیب‌بن مظاهر اصفهان در سخنانی به تحلیل فیلم انتخاباتی میر حسین موسوی و علت کناره‌گیری خاتمی از انتخابات پرداخت و گفت:با سفر خاتمی به چند شهر مشخص شد،وی رای نمی‌آورد پس کنار رفت و قرار شد نخست وزیر امام بیاید و به گونه‌ای ظاهر شود که از هر طرف رای جمع کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی با اشاره به واقعه عاشورا تصریح کرد: جبهه عاشورا جبهه حق بود که در برابر باطل صف آرایی کرد و بر اساس روایات جبهه حق و باطل در همه ادوار تاریخ وجود دارد و "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" به همین موضوع اشاره دارد که همواره حقی است که با باطل در ستیز است و همه زمان ها عاشورا و همه زمین ها کربلاست.
وی افزود: آن چه مهم است این است که ما که عاشورایی هستیم به گونه‌ای باشیم که در مسیر حضرت امام حسین(ع) حرکت کنیم زیرا تنها این نشانه‌ها از حسینی بودن ما حکایت نمی‌کند، همانگونه که در عاشورا افرادی با امام حسین(ع) جنگیدند که اهل تلاوت قرآن بودند یا در جنگ جمل، صفین و نهروان نشانه‌هایی از پایبندی دشمنان امیرالمومنین(ع) به ظواهر دین مشاهده می‌شد در حالی که در جنگ با حجت خدا جنگیدند زیرا راه را گم کرده بودند.
رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: این موارد همه نشانه‌ها و هشدارهایی تاریخی است که اگر در متن عاشورا هستیم بدانیم حسین زمان وجود دارد و باید پیرو او بوده و در خط او حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که تداوم بخش نهضت عاشوراست، دشمنان خاص خود را دارد که وجود آنان در سی سال گذشته ملموس بوده است و خوشا به حال کسانی که سی سال است در خط انقلاب هستند و در برابر دشمنی‌ها هوشیار و مقاوم بوده‌اند.
جوانی به دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی آن اشاره کرد و افزود: دشمنان ما از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی به این جمع‌بندی رسیده بودند که اگر قیام ملت به ثمر برسد، و ریشه‌های این درخت استوار گردد، تمام معادلات جهان به هم خواهد خورد زیرا این انقلاب حرف جدیدی زده است کما اینکه در عصر جاهلیت وقتی رسول اکرم(ص) با فریاد توحید قیام کردند، سران قریش و کفار و سایر سلطه‌گران آن چنان به وحشت افتادند که به هر اقدامی برای مبارزه با رسول اکرم(ص) دست زدند زیرا می دانستند اگر کلام پیامبر پا بگیرد، همه بساط آنان برچیده خواهد شد که دیدیم پیامبر اسلام(ص) چگونه در این راه استقامات داشتند و راهی که ایشان آغاز کردند چگونه جهان را فرا گرفته و پایه‌های تمدن اسلامی و شکوفایی آن شکل گرفت.
وی ادامه داد: وقتی جمهوری اسلامی با شعار "نه شرقی، نه غربی" به پیروزی رسید، افرادی که با پیشینه ایران و اسلام آشنا بودند و به دنبال سلطه بر جهان بودند به وحشت افتادند و شعارهای انقلاب آنان را نگران کرد.
رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث دهه چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حوادث دهه چهارم انقلاب فرمودند ”جامعه اسلامی ما اکنون با جنگ نرم دشمنان مواجه است که اساس کار دشمن در این جنگ نرم فتنه انگیزی است و امروز باید اولویت های کشور ما مقابله با جنگ نرم باشد و زمانی که دشمنان در این جنگ نرم ایجاد فتنه می‌کنند، اساس کار ما باید بر پایه بصیرت باشد.“
وی تصریح کرد: وقتی به ملتی یک جنگ تحمیل شد، آن ملت وارد فضای جدیدی می‌شود کما اینکه با رحلت پیامبر اسلام فتنه‌ای به پا شد و آن‌ها که نتوانستند شرایط بعد از رحلت پیامبر را درک کنند و تصور می‌کردند می‌خواهند به اسلام خدمت کنند، ولی در اصل با اسلام مقابله کردند
جوانی با بیان اینکه باید نسبت به این جنگ نرم شناخت و آگاهی پیدا کنیم، تصریح کرد: همه ما باید با جنگ نرم و فتنه آشنا باشیم تا بتوانیم مسائل دهه چهارم انقلاب را به خوبی تجزیه و تحلیل کنیم.
وی افزود: در حوادثی که رخ داد گرچه بار دیگر با همه وجود عنایت الهی و الطاف حضرت صاحب‌الزمان را حس و لمس کردیم، اما دیدیم پیچیدگی‌های عصر و زمانه چگونه انسان‌های بزرگی را درهم پیچید و زمین زد همان‌گونه که بعد از رحلت پیامبر نیز بزرگان و خواص زمان سقوط کردند و به راه باطل رفتند.
رییس اداره سیاسی سپاه جنگ ها را به چند دسته تقسیم کرد و افزود: در جنگ‌ها این توانایی بیشتر یک طرف حاضر در جنگ است که خود را به حریف مسلط می‌کند حال اگر این توانایی سخت افزاری باشد گفته می‌شود جنگ سخت است که این جنگ آشکار و ملموس است زیرا این قدرت سخت افزاری که با خشونت همراه است، سرزمین، جمعیت، پالایشگاه، نیروگاه و... را هدف می‌گیرد در حالی که جنگ نرم این موارد را هدف نمی‌گیرد.
جوانی به شرایط فعلی ایران از نظر پیشرفت های علم و تکنولوژی اشاره کرد و گفت: امروز در دهه چهارم انقلاب در شرایطی هستیم که با پیشرفت‌های صورت گرفته ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. در حالی که قبل از انقلاب یک کشور جهان سومی بودیم.
وی تصریح کرد: در موضوع هسته‌ای طی سال‌های گذشته همه قدرت‌های جهانی دست در دست هم دادند تا با امکانات بین المللی ملت ایران را متقاعد کنند که دست از پیشرفت‌های هسته‌ای بر دارد. ولی با مقاومت ملت کار به جایی رسیده است که امروز می‌گویند، چاره‌ای جز پذیرش یک ایران هسته‌ای نداریم و این نشانه تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی است.
رییس اداره سیاسی سپاه با اشاره به تفاوت‌های جنگ نرم با جنگ سخت اظهار داشت، جنگ نرم، جنگ اعتقادات و ارزش‌هاست زیرا دشمن از شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" این انقلاب نگران شد که با پیروزی این انقلاب اسلام سر برآورده است.
وی با اشاره به سخن نخست وزیر اسرائیل(موشه دایان) در زمان پیروزی انقلاب که گفته بود ”با پیروزی انقلاب روزهای تیره و تار در انتظار ماست“ تصریح کرد: این روزهای تیره و تار در جنگ سی‌و‌سه روزه با لبنان، مقاومت مردم غزه و ...مشاهده شد و انشاالله به نابودی اسرائیل خواهد انجامید.
وی عامل مقاوت مردم ایران در برابر عداوت دشمنان را پایبندی به اعتقادات و ارزش‌های دینی مردم دانست و افزود: دشمنان وقتی فهمیدند باید حرکت مردم را کنترل کنند به صحنه آمدند و پس از پایان یافتن دهه اول این سوال جدی برای دشمن ایجاد شد که چرا جمهوری اسلامی با این همه توطئه ساقط نشد؟ آنان کودتاهای پیچیدهای طراحی کرده که حتی از فردی مانند شریعتمداری به عنوان یک مرجع برای مشروعیت بخشی به آن استفاده کردند یا با ترورهای گسترده به جنگ انقلاب آمدند ولی باز در رسیدن به اهداف شوم خود به موفقیتی دست نیافتند زیرا انقلاب اسلامی ایران انقلاب "الله اکبر" بود و انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود، زیرا مردم برای شکم خود قیام نکردند بلکه برای دینشان قیام کردند که قانون اساسی این نظام نیز بر همین اساس نوشته شده است.
وی تصریح کرد: دشمان به این نتیجه رسیدند که مردم تا زمانی که این باورها را داشته باشند از نظام اسلامی دفاع می‌کنند زیرا امام خمینی(ره) فرمودند ”پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به انقلاب نرسد.“
جوانی در ادامه افزود: امروز دنیاگرایان و صهیونیسم‌ها به دنبا سلطه بر جهان هستند و برای حکومت بر جهان به دنبال تسلط بر خاورمیانه هستند
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنان به این نتیجه رسیدند که باید جمهوری اسلامی را به وسیله مردم ایران ساقط کنیم و گفتند جمهوری اسلامی را تنها افرادی می‌توانند ساقط کنند که خودشان بر سر کار آوردند، زیرا از این مساله نگران شده‌اند که کشوری با محوریت ولایت فقیه آن چنان در علوم و فنون جدید پیشرفت کرده که همه را انگشت به دهان گذاشته است.
رییس اداره سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: جنگ نرم به دنبال تغییر فکر و باورهای مردم است و ابزارهای این جنگ نوین دیگر توپ و تانک و سایر سخت افزارها نیست، بلکه ابزار آن‌ها قلم، اینترنت، ماهواره و CD است. آنان معتقدند اگر بخواهیم شیعیان را آسیب‌پذیر کنیم باید فرهنگ عاشورا و مهدویت را از او بگیریم و ولایت فقیه را در بین آنان ضعیف کنیم و جنگ نرم امروزه به دنبال این موارد است.
وی با اشاره به برخی مواضع روزنامه‌ها تحت عنوان آزادی در زمان دوم خرداد گفت: برخی روزنامه‌ها گستاخی و جسارت را تا جایی پیش بردند که فرهنگ عاشورایی را به شکل گوناگون زیر علامت سوال قرار داده و در روز عاشورا 88 هم افرادی را در خیابان می‌بینیم که فریاد "حسین حسین شعارشان جنایت افتخارشان" سر می‌دهند زیرا جنگ امروز جنگ با اعتقادات و باورهای ماست و دشمن رمز پیروزی خود را غلبه بر این باورها و اعتقادات می‌داند.
جوانی تصریح کرد: دشمن به قدری بر روی ایجاد تردید بر روی اصل ولایت فقیه کار می‌کند که عده‌ای در روز عاشورا شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" سر دهند که این یعنی مرگ بر اصل اسلام که هدف دشمن است.
وی هدف جنگ نرم را تاثیرگذاری بر روی مغز افراد دانست و افزود: در جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت هدف تخریب پالایشگاه و غیره نیست، آنان مغز مردم را هدف قرار گرفته‌اند و از طریق ابزارهای خود مانند ماهواره، اینترنت و غیره به دنبال تغییر باورهای مردم به باورهای خود هستند. به همین دلیل است که ممکن است شما ببینید فرزند شما که از فضای مجازی اینترنت استفاده می‌کند ممکن است حرف‌های عجیبی بزند که البته وقتی از افرادی که عمر خود را در راه انقلاب صرف کرده‌اند، سخنان عجیب می شنویم از یک جوان چه انتظاری می رود.
وی به چهار نوع مهندسی دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و افزود: در جنگ نرم دشمن از طریق مهندسی ادراکات، مهندسی احساسات، مهندسی تصمیمات و مهندسی تحرکات مخاطبان، فرد را به گونه ای تحریک می کند که در روز عاشورا آن اعمال ضد اسلامی را انجام داده و آن شعارها را بدهد.
جوانی راه حل مقابله با جنگ نرم دشمن را استفاده از قدرت نرم دانست و تصریح کرد: در این جنگ نرم که اساس کار دشمن خارجی است متاسفانه دچار فتنه هم شده ایم یعنی به شرایطی رسیده ایم که تشخیص حق از باطل مشکل شده و نیاز به بصیرت دارد.
وی به موضوع آیت‌الله منتظری در زمان امام خمینی اشاره کرد و افزود: اکنون پس از گذشت حدود بیست سال از این موضوع هنوز معدود افرادی هستند که تردید دارند حق با چه کسی بود زیرا منتظری فردی با سابقه مبارزاتی و مرجع تقلید بود، در انتخابات هم افرادی تردید می‌کنند حق با موسوی است یا احمدی نژاد زیرا موسوی فردی با سابقه قابل توجه و نخست وزیری در زمان امام است و این از مشخصات زمان فتنه است که تشخیص حق از باطل در این زمان مشکل می شود.
جوانی با بیان اینکه اساس تفکر دشمن در جنگ نرم فتنه انگیزی است تصریح کرد: امروز به همان دلایل که بعد از وفات رسول اکرم(ص) فتنه ایجاد شد، فتنه ایجاد شده است. فتنه را نفاق بوجود می‌آورد و فردی می‌تواند نفاق داشته باشد که علی رغم داشتن سابقه خوب ولی ایمان نداشته باشد و بر زبان چیزی براند، در حالی که در دل چیز دیگری داشته باشد.
وی با بیان اینکه عاشورا محصول فتنه‌هاست تاکید کرد:در زمان فتنه تشخیص حق از باطل دشوار می‌شود و در هر حرکت اصلاحی، ریزش‌هایی وجود داشته که طلحه و زبیرهایی سر برآورند.
رییس اداره سیاسی سپاه به سه جریان اصلی فعال در جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: جریان اول که دشمن اصلی است نظام سلطه جهانی مانند صهیونیسم جهانی است که دشمنی خود را از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده است.
جوانی ادامه داد: جریان دوم جریان ضد انقلاب شناسنامه‌دار است که از اول انقلاب گروه‌هایی مانند منافقین، توده‌ای‌ها، نهضت آزادی و سایر گروه‌ها دشمنی خود را با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل نشان دادند و به همراه جریان اول سال‌ها جنگیدند و دشمنی خود را به ملت نشان داده‌اند.
وی در خصوص سومین جریان فعال در جنگ نرم که به تازگی به این میدان اضافه شده است افزود: امروز مشکل این است که به جبهه دشمن جریان سومی اضافه شده است که این گروه سوم ریزش‌های انقلاب هستند و اینان بر اساس سنت همان افرادی هستند که سال‌های سال با پیامبر بودند ولی بعد از فوت رسول اکرم(ص) در برابر امیرالمومنین(ع) قرار گرفتند و اکنون نیز می‌بینیم افرادی که سال‌ها با امام بودند، اکنون در برابر مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند و اینجاست که باید طلحه و زبیرهای زمان را بشناسیم که متاسفانه در بین آنان دانه درشت هایی دیده می‌شود و افرادی را می‌بینیم که سابقه 8 سال ریاست جمهوری، نخست وزیری و ریاست مجلس را دارند.
جوانی با بیان اینکه باید از حادثه عاشورا دو بهره بگیریم تصریح کرد: عاشورا به ما می‌گوید مسلمانان باید شجاع بوده و شهادت طلب باشند و در خط ولایت حرکت کنند و دست از اعتقادات خود تا پای جان برندارند.
وی باید بدانیم اگر از عاشورا عبرت نگیریم دچار تردید خواهیم شد، به بیانیه 5 نفر در لندن که خود را اتاق فکر موسوی نامیده‌اند اشاره کرد و گفت: این افراد مطرح کردند که ما در اینجا(خارج از کشور) راحت‌تر می توانیم حرف بزنیم و خود را به ابوذر و موسوی را به علی تشبیه کردند.
رییس اداره سیاسی سپاه به مشخصات این افراد اشاره کرد و گفت: یکی از این افراد دکتر سروش است که آمریکایی‌ها به او پول می‌دهند تا افکار او را ترویج کنند زیرا حرف او این است که قرآن کلام خدا نیست و قابل نقد است که این تفکر در راستای اهداف دشمنان برای ضربه به اعتقادات مسلمانان است.
وی افزود: عبدالعلی بازرگان و اکبر گنجی دو تن دیگر از این افراد هستند که یکی فرزند مهندس بازرگانی است که به جدایی دین از سیاست اعتقاد داشت و دیگری در بی بی سی فارسی حاضر می‌شود و به اندیشه مهدویت حمله کرده و می‌گوید امام زمان وجود ندارد.
جوانی تصریح کرد: عطاالله مهاجرانی که وزیر ارشاد در دولت اصلاحات بود و محسن کدیور که معتقد است تفکر امام در برابر جنبش سبز است دیگر افراد این گروه پنج نفره هستند.
وی ادامه داد: اینان نماز می خوانند و روزه هم می‌گیرند ولی می‌گویند اسلام را باید به گونه ای فهمید که با اعلامیه حقوق بشر هم همخوانی داشته باشد در حالی که امام خمینی(ره) مطرح می‌کنند ببینید رسول الله، امیرالمومنین(ع)، امام صادق و امام باقر چه می‌گویند. متاسفانه برخی از صحبت‌ها از جانب افرادی مطرح می‌شود که زمانی با امام بوده‌اند و مصیبت اینجاست که بعضی اوقات این مسائل را از جانب امام مطرح می‌کنند مثلا آقای کروبی دم از امام می زند ولی شعار او شعار اوباما یعنی Change است و چنین روزهایی باید بیاید تا مشخص شود مشاوران آنان با سفارتخانه‌های خارجی مرتبط بوده‌اند.
رییس اداره سیاسی سپاه با اشاره به هدف دشمن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنای دشمن و جریانات ضد انقلاب این بود که در این انتخابات به هر نحو اداره کشور را به دست بگیرند و با استفاده از تجربه 8 ساله همه چیز را تغییر دهند و به همین دلیل فردی را انتخاب کردند که بتواند رای جمع کند.
وی با اشاره به حضور خاتمی در انتخابات گفت: ابتدا خاتمی به صحنه آمد ولی با سفر او به چند شهر مشخص شد رای نمی‌آورد پس کنار رفت و قرار شد نخست وزیر امام بیاید و به گونه‌ای ظاهر شود که از هر طرف رای جمع کند.
جوانی خاطر نشان کرد: در دو مستند تلویزیونی میرحسین موسوی این مساله مشخص است که در مستند اول به دیدار مراجع می‌رود و همسر شهید باکری نشان داده می‌شود که می گوید وقتی موسوی را می بینم شهید باکری را حس می‌کنم و در مستند دوم می بینیم برای مخاطب دیگری ساخته می‌شود و در آن خانم زهرا رهنورد، معصومه ابتکار و فاطمه معتمد آریا حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: خانم معتمدآریا نماد یک فمینیست است و حضور زهرا رهنورد در کنار موسوی این تصور را ایجاد می‌کند که پس از پیروزی موسوی، او معاون اول او خواهد شد.
وی افزود: اگر بخواهیم بدانیم زهرا رهنورد کیست که البته نام واقعی دیگری نیز دارد، وقتی رابطه او با شیرین عبادی را بررسی کنیم می‌بینیم شیرین عبادی فردی است که از نظر عقاید عریان و آشکار است ولی رهنورد فردی با همان اعتقادات ولی پوشیده است.
جوانی در خصوص شیرین عبادی گفت: او یک بهایی صهیونیست است که با اسلام مشکل دارد.
وی با اشاره به حضور موسوی در انتخابات گفت: برآورد شده بیش از 400 شرکت از نظر مالی از موسوی حمایت کرده‌اند و با این وجود در مناظره حاضر می‌شوند و می‌گویند دست ما در جیب نفت نیست و برای تبلیغات مشکل داریم.
رییس اداره سیاسی سپاه تصریح کرد: انتخابات باشکوهی برگزار شد ولی حرکت غیرقانونی برخی افراد کام مردم را تلخ کرد چون موسوی وقتی رای نیاورد به جای پیگیری قانونی به کف خیابان رفت و می‌بینیم یکی از وزیران دولت اصلاحات به صراحت مطرح می‌کند اگر دو الی سه روز جمعیت را کف خیابان نگه داریم رهبری مجبور می‌شود دست‌های خود را بالا ببرد و این یعنی اینکه به رای مردم خیانت کند و اینگونه عدالت رهبر زیر علامت سوال برود و شاید این هدف اصلی آنان از این قضیه بود.
جوانی در پایان تاکید کرد: باید شکر وجود رهبری چنین آگاه را که بیست سال است امام‌وار ایستاده است به جا آوریم و کاری نکنیم که خدای نکرده آن دعای امام خمینی که در نامه به منتظری از خداوند خواستند مرگ خود را برساند تا خیانت دوستان را نبیند، بر دل ایشان نیز جاری شود زیرا اگر دیروز امام از سوی یک منتظری خون دل می‌خورد امروز مقام معظم رهبری از منتظری‌ها خون دل می‌خورد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات