تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۱۸۷۲۶۰
معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به نتایح انتخابات رژیم صهیونیستی

ساختار قدرت رژیم صهیونیستی متزلزل شده است


ناکامی های رژیم صهیونیستی از جمله شکست احزاب مهم کار ولیکود در خاموش کردن انتفاضه فلسطین و نافرجامی روند مذاکرات سازش نشان میدهد که ساختار قدرت رژیم صهیونیستی اکنون دچار تزلزل جدی گردیده است.
محمدرضا باقری معاون عربی- آفریقائی وزارت خارجه با بیان مطلب فوق افزود: اسرائیل با عقب نشینی از اولویت های قبلی خود برای حل و فصل بحران فلسطین به راه حل های یک جانبه گرایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وی در ادامه گفت سازمان کنفرانس اسلامی باید مسئله کمک به دولت جدید فلسطین و حمایت مادی و معنوی از آن را پیگیری کند.
وی به قریب به 60 سال مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم اشغالگرقدس و آوارگی و شهید و مجروح شدن ده ها هزار فلسطینی در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مبارزات مردم فلسطین وارد مرحله جدیدی شد و مردم با الهام از اندیشه های حضرت امام خمینی«ره» در مقابل نیروهای رژیم صهیونیستی ایستادگی نموده و با انتخاب راه مقاومت در انتفاضه اول و دوم توانستند افکار عمومی جهان بخصوص مسلمانان را به مسئله فلسطین معطوف کنند.
معاون وزیرخارجه با توجه به این دو روند و همچنین نتایج انتخابات اخیر فلسطین، افزود: امید وتوقع از کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین و مقابله با فشارهای صهیونیستی- آمریکایی برای درهم شکستن اراده مردم فلسطین بیش از گذشته افزایش یافته و انتظار می رود تا این کشورها ضمن کنار گذاشتن اختلافات خود و افزایش همکاری ها و هماهنگی ها به یاری مردم بی دفاع فلسطین بشتابند تا در این مقطع سرنوشت ساز بتوانند وظیفه اسلامی و انسانی خود نسبت به ملت فلسطین را بخوبی انجام دهند.
وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است که راهکارهای سازشکارانه در استیفای حداقل حقوق فلسطینیان ناکام مانده و تمامی ابتکارات صلح ارائه شده از سوی طرف های بین المللی و یا منطقه ای به دلیل غفلت از ریشه های اساسی بحران، نادیده گرفتن حقوق طبیعی و انسانی ملت فلسطین و نیز زورگویی و باج خواهی رژیم صهیونیستی و پایبندی آن به اصول بدیهی حقوق بین الملل با بن بست مواجه شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات