تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۱۸۸۹۲

سردار جعفری در گفتگوی تفصیلی با فارس (بخش دوم و پایانی)


گفتگو از مهدی بختیاری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌گفت: اوج تهدیدات نظامی در سال‌های اخیر بود که تمام شد.مهمترین تهدید پیش روی انقلاب تهدیدات اقتصادی است که با اعلام سال جهاد اقتصادی و با روحیه جهادی از این تهدیدات عبور خواهیم کرد.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از گفتگوی تفصیلی خود با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درباره علل نامگذاری سال 90 به نام سال "جهاد اقتصادی " از سوی رهبر معظم انقلاب، مسایل اقتصادی را به زعم برخی افراد پاشنه آشیل جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از استمرار انقلاب دانست و افزود: کشور ما از لحاظ ذخایر و منابع مادی و نیز از نظر نیروی انسانی ارزشمند و باهوش یک کشور غنی و قدرتمند است و به همین دلیل باید سرعت رشد اقتصادی کشور بیش از اینهایی باشد که الان هست.
وی در خصوص علل محقق نشدن این اهداف گفت: غیر از سال‌های جنگ تحمیلی که تمام مردم درگیر دفاع از کشور بودند، طی دو دوره هشت ساله در این کشور در زمینه اقتصادی و فرهنگی مسیری مغایر با اصول و مبانی انقلاب اسلامی طی شد و اکنون مدتی است که این مسیر در حال چرخش به سمت عدالت در اداره کشور است و توجه به محرومین مجددا مورد توجه قرار گرفته است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها، آن را یک اقدام مهم در جهت امیدوار کردن محرومینی دانست که بواسطه انحرافات به وجود آمده در مسیر انقلاب، دچار ناامیدی شده بودند.
جعفری با بیان اینکه همیشه ساختن یک بنای نو راحت‌تر از آن است که بخواهیم ساختمانی را خراب کرده و مجددا بسازیم، خاطر نشان کرد: جبران این انحراف که طی 16 سال صورت گرفته، در ده سال امکان پذیر نخواهد بود بلکه باید 16 سال تلاش کنیم تا فقط جبران مافات شود.
آقا فرمودند هیچ کشوری به این راحتی‌ها جرات حمله به ایران را ندارد
وی افزود: البته امروز کشور در شرایطی است که از مرحله تهدیدات امنیتی و نظامی عبور کرده و بنده جزو کسانی بودم که از همان پایان جنگ تحمیلی گفتم دیگر تهدید نظامی علیه ایران تمام شد و این از دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس بود.
عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حضرت آقا هم فرمودند دیگر هیچ کشوری به این راحتی‌ها جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، تصریح کرد: ولی امریکایی‌ها فکر کردند با آمدن به اطراف ایران و اقدام به تهدید و نیز اشغال دو کشور عراق و افغانستان در غرب و شرق ایرن می‌توانند راه به جایی ببرند که در عمل دیدند این طور نشد.
اوج تهدیدات نظامی علیه نظام در همین سال‌های اخیر بود
جعفری افزود: ما باید بدانیم که از چه تهدیداتی عبور کردیم و وارد چه صحنه‌ای شده‌ایم. تهدیدات سیاسی همیشه وجود دارد اما تهدیدات نظامی اوجش در همین سال‌های اخیر بود که گذشت.
وی مهمترین تهدید پیش روی انقلاب را تهدیدات اقتصادی دانست و اظهار داشت: همین تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال می‌شود نیز در راستای ایجاد فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی است.
تنها با روحیه جهادی می‌توان از صحنه تهدیدات عبور کرد
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تنها با تکیه بر روحیه جهادی می‌توان از تهدیدات و صحنه‌های نبرد عبور کرد، گفت: نامگذاری جهاد اقتصادی نیز در همین راستا صورت گرفت و ما باید بدانیم که اگر خواهان اقتصادی بالنده در کشور هستیم باید در این راه جهاد کنیم.
جعفری افزود: ما برای رسیدن به اهداف امنیتی و اقتدار نظامی خود تلاش فراوانی کرده و دشمن را در این مسیر ناکام گذاشتیم پس برای رسیدن به قله‌های اقتصادی هم نیازمند جهاد و مبارزه‌ای طولانی هستیم که شروع آن از امسال خواهد بود.
تحریم‌های غرب علیه مقامات و مسئولین نظام، مضحک و خنده‌دار است
جعفری در ادامه درخصوص تحریم برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران توسط اتحادیه اروپا، این نحریم‌ها را مسخره و خنده‌دار دانست و گفت: همین اقدامات مضحک آنها نشان از فاصله زیاد دشمن نسبت به شناخت ماهیت انقلاب و مسئولین نظام دارد، آن هم مسئولینی که با تمام توان پای انقلاب ایستاده‌اند.
وی افزود: ما در داخل کشور چیزی نداریم چه رسد به خارج که حالا آنها بخواهند اموال ما را در خارج از کشور مصادره کنند.
عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این اقدامات موجب آشکار شدن ماهیت دشمنان برای ملت ایران خواهد شد، گفت: مهم این است که بدانند تحریم‌های کل کشور هیچ تاثیری نداشت چه رسد به این اقدامات خنده‌دار.
انقلاب‌های منطقه نتیجه ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر دشمنی‌های استکبار است
سردار جعفری در ادامه این گفتگو به تحلیل درخصوص حوادث اخیر منطقه و ارتباط آن با انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: این خیزشهای عظیم منطقه بعد از گذشت سی سال و در پی روشنگری‌های انقلاب اسلامی ایران و نتیجه انباشت انتظارات و مطالبات مردم این کشورهاست که البته ما معتقدیم سال‌ها دیر اتفاق افتاده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این حوادث دفعتا و یک شبه بوجود نیامده‌اند، تصریح کرد: این انقلاب‌ها پس از آن صورت گرفت که ملتهای منطقه دیدند ایران اسلامی علیرغم دشمنی‌های استکبار خصوصا پس از فتنه 88 که آنها آخرین ضربات خود را به پیکر انقلاب زدند، این طور ایستاده و دشمنی آنها نتیجه عکس داده است.
جعفری ادامه داد: علی رغم تمام این دشمنی‌های گسترده، مردم دنیا دیدند که ایران اسلامی در همه عرصه‌های علمی و حتی اقتصادی مثلا در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها که یک معضل بود برای کشور و امروز با موفقیت 100در صدی پیشرفت داشته و دشمن در این مقابله دچار شکست‌های پی در پی شده است و همین موارد ایران اسلامی را به عنوان الگویی برای ملت‌ها قرار داده که در مقابل زورگویی بایستند.
انقلاب‌های منطقه کاملا مردمی و اسلامی با هدف ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی است
وی با بیان اینکه این خیزشها و انقلاب‌های منطقه حداقل انتظاری است که از ملت‌های مسلمان می‌رود، گفت: این حرکت کاملا مردمی و اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران و با هدف ضدامریکایی و ضدصهیونیستی در منطقه شروع شده و در آینده به نتایج مهتمری خواهد رسید.
برخورد دوگانه دنیای استکبار در موضوع انقلاب بحرین
فرمانده کل سپاه به طور خاص به حوادث و قضایای امروز کشور بحرین اشاره کرد و با بیان اینکه در این کشور ما شاهد یک حکومت فاسد و منحرف هستیم، گفت: بحرین یکی از چند کشوری است که حرکت انقلابی خود را علیه استکبار و نظام فاسد خود آغاز کرده اما برخورد استکبار و ایادی آنها با انقلاب بحرین نسبت به کشورهای دیگر قدری متفاوت است و همین تفاوت‌ها و برخوردهای دوگانه باید باشد تا باطل بودن دنیای استکبار برای مردم عیان شود.
جنایت در بحرین افشاکننده عوامفریبی آمریکا در مصر و یمن خواهد بود
جعفری افزود: ممکن است آمریکایی‌ها در لیبی و مصر و یمن دست به اقدامات عوامفریبانه بزنند اما این جنایت در بحرین نیز باید باشد تا ماهیت آنها را نشان دهد.
وی ادامه داد: از آنجا که اکثریت مردم بحرین شیعه هستند، دشمن فکر می‌کنند که انقلاب اسلامی یعنی انقلاب شیعه در حالی که آنها نمی‌فهمند که انقلاب اسلامی از اول مربوط به تمام دنیای اسلام است نه شیعه و سنی.
عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: از طرف دیگر آنها فکر می کنند که باید با انقلاب بحرین برخورد جدی‌تری داشته باشند چراکه مثلا ایران در آنجا برنامه‌های خاصی دارد.
امروز مردم لبنان حامی حزب‌الله هستند
جعفری به موضع لبنان و حمایت مردم این کشور از جریان حزب‌الله اشاره کرد و گفت: مگر در لبنان همه مردم شیعه هستند؟ درست است که شیعیان حزب‌الله بسترساز مبارزه و استمرار انقلاب در لبنان شدند اما امروز همه مردم لبنان از حزب‌الله حمایت می‌کنند و دشمن نیز دقیقا از همین می‌ترسد.
وی ادامه داد: در مصر هم مردم با تکیه بر همین انقلاب اسلامی بود که قانون اساسی خود را عوض کردند و ان‌شاءالله قصد روی کار آوردن یک نظام کاملا مردمی را دارند.
فساد و سرسپردگی حکومت‌ها به آمریکا و اسراییل؛ وجه مشترک قیام‌های منطقه
فرمانده کل سپاه وجه مشترک قیام ملتهای منطقه علیه نظام‌های حاکم بر خود را فساد و سرسپردگی حاکمان این کشورها به آمریکا و اسراییل دانست و افزود: اینکه حاکم بحرین به امریکا اجازه داده تا از طریق این کشور وارد خلیج فارس شده و در منطقه اسلامی پایگاه نظامی بزند، اوج سرسپردگی آنها را می‌رساند که مردم بحرین نمی‌توانند این ذلت را تحمل کنند.
عربستان منتظر دست انتقام الهی در آینده نزدیک باشد
جعفری همچنین دخالت نظامی عربستان در بحرین را یک حرکت باطل و اشتباه استراتژیک دانست و گفت: عربستان باید در هر حرکت باطلی دست به اشتباه بزند تا زودتر به پایان عمر خود برسد.
وی با بیان اینکه حتما در آینده نزدیک دست الهی این جنایات عربستان را جواب خواهد داد، تصریح کرد: البته این امر برای آنها قابل فهم نیست و آنها از درک این موضوع عاجزند.
قدرت نظامی ایران قابل قیاس با عربستان نیست
عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار در خصوص مواضع خصمانه عربستان علیه کشورمان و ادعای دخالت ایران در امور منطقه نیز تصریح کرد: باید صبر انقلابی داشت و الا برای ایران کاری ندارد تا مانند عربستان عمل کند چراکه قدرت نظامی ایران اصلا قابل قیاس با کشوری مانند عربستان نیست اما ایران احتیاجی به این کارها ندارد بلکه باید منتظر بود تا دست انتقام الهی ان شاءالله در آینده نزدیک انتقام این جنایات را از آنها بگیرد.
"جریان انحرافی " درک صحیحی از انقلاب و پیامدهای آن در منطقه ندارد
جعفری در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر چطور برخی جریانات انحرافی در داخل کشور، ریشه این خیزش‌ها را آمریکایی-اسراییلی دانسته و به جای استفاده از واژه "بیداری اسلامی " بر لفظ "بیداری انسانی " تاکید دارند، با بیان اینکه فهم و درک صحیح از مسیر درست انقلاب و توجه به پیامدها و نتایج آن برای کسانی که در مسیر انقلاب نیستند، قابل فهم نیست، گفت: تنها کسی که از جنس انقلاب اسلامی باشد می‌تواند مباحث مربوط به آن را درک کند.
وی ادامه داد: جریان انحرافی یعنی کسانی که از مسیر اصولگرایی منحرف شدند و البته ما تعارف می‌کنیم که به آنها جریان انحرافی می‌گوییم اما هرچه جلوتر می‌رویم و زاویه این انحراف با مسیر اصلی انقلاب بیشتر می‌شود، عمق این شکاف نمایان‌تر خواهد شد و همین باعث می‌شود که آنها از درک صحیح انقلاب و پیامدهای آن در سطح منطقه عاجز باشند.
تحلیل جریان انحرافی از حوادث منطقه در راستای هدف آمریکاست
فرمانده کل سپاه با اشاره به موضع‌گیری وزیر خارجه امریکا در خصوص حوادث منطقه گفت: این تحلیل‌های جریان انحرافی نیز به نفع امریکا و اسراییل و شبیه همان تحلیل مذبذبی است که خانوم کلینتون به عنوان وزیر خارجه امریکا از حوادث منطقه می‌کند.
جعفری با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین هدف انقلاب، همین بیداری اسلامی در سطح ملت‌های منطقه است، افزود: این طبیعی است که جریان انحرافی در داخل کشور توان تحلیل درست این اتفاقات را نداشته باشد.
آمریکایی دانستن خیزش‌های منطقه عمق فاجعه انحرافی را می‌رساند
وی هدف اصلی ایران اسلامی را معرفی صحیح اسلام و ارزش‌های اسلامی به دنیا عنوان کرد و افزود: اینکه جریان انحرافی در داخل تحلیل دیگری بکند و این اراده الهی را که بعد از تلاش و مجاهدت‌های سی ساله انقلاب در قالب خیزش‌های منطقه نمود پیدا کرده، منتسب به امریکا بداند، عمق فاجعه انحراف است و کسی که چنین تحلیلی داشته باشد قطعا مخالف انقلاب است و در آینده همین جریان در مقابل انقلاب اسلامی خواهد ایستاد.
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به عملکرد سران فتنه در حوادث اخیر گفت: جریانات قبلی از نظر مردم تمام شدند و دست آنها برای ملت رو شده اما جریان انحرافی جدید با سر دادن شعارها و بکارگیری ترفندهای جدید قصد رویارویی با انقلاب را دارد و این جریان در آینده به طور قطع به مقابله با انقلاب بلند خواهد شد.
جعفری ادامه داد: البته اینها موضوعات جدیدی نیستند بلکه ما در صدر اسلام به خصوص در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) نیز این جریان را در قالب خوارج می‌بینیم که امام علی(ع) نیز بیشترین درگیری را با آنها داشت نه با دشمنان خارجی و جریان انحرافی امروز شبیه همان خوارج هستند.
وی بابیان اینکه البته همیشه باید در کنار جریان حق، جریان باطل نیز وجود داشته باشد تا بتوان به ارزش و حقانیت مسیر اصلی پی برد، خاطر نشان کرد: ان شاءالله با لطف خدا و با بصیرت و ایمانی که در ملت ایران نسبت به اسلام و ولایت سراغ داریم و با مستحکم‌تر شدن این ریسمان الهی و رابطه میان امت و امامت، این انقلاب شتاب بیشتری خواهد گرفت هرچند باید بدانیم که در این مسیر دشمنی‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
استفاده باطل جریان انحرافی از تابلو و شعارهای حق خطرناک است
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دور شکست دشمنان خارجی است، در خصوص وظیفه نیروهای انقلاب در شرایطی که این جریان نانحرافی در بدنه اصولگرایی نفوذ کرده، گفت: البته در گذشته و در ایام اصلاحات یا فتنه اخیر نیز دشمنان داخلی در میان خودی‌ها و در داخل نظام نفوذ کرده بودند اما این ماهیت انقلاب است که هر چیز غیر خودی را از خود دور می‌کند.
جعفری تصریح کرد: این طبیعی است که ما امروز در جامعه و در کنار مسیر اصلی انقلاب شاهد وجود یک جریان انحرافی باشیم اما اینکه این جریان انحرافی بخواهد از تابلو و شعار حق استفاده باطل کند، خطرناک است.
وی درباره تفاوت خطر این جریانات انحرافی با دشمنان خارجی گفت: تهدیدخارجی هرچه بیشتر باشد انقلاب اسلامی را شفاف‌تر و رشد و توسعه آن را تسریع می‌کند مانند آنچه در 8 سال جنگ تحمیلی افتاد و مردم ما با تمامی دنیای استکبار جنگیدند.
خط نفاق جدید در حال رشد است
عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه برای زدن جریان حق باید مانند منافقین صدر اسلام ابتدا در درون آن نفوذ کرد و از داخل به آن ضربه زد، ادامه داد: برای همین است که می‌گوییم منافقین، دشمنان اصلی انقلاب هستند که البته این منافقین در هر مقطع با شکل و ظاهر متفاوتی بروز پیدا می‌کنند.
جعفری اظهار داشت: سازمان تروریستی منافقین وقتی از ایران خارج شدند همه مردم به ماهیت اصلی آنها پی بردند و دیگر تهدید جدی برای ما محسوب نمی‌شوند اما خط نفاق تمام نشد و امروز این خط در حال رشد است و سعی دارد تا واقعیت خود را پنهان کند.
وی با تاکید بر اینکه البته هنوز افرادی هستند که مخالفت خود با اصل نظام و ولایت را مخفی می‌کنند، تصریح کرد: اگر این افراد بیایند و به صراحت عقاید خود را بیان کنند، آن وقت مردم براحتی آنها را کنار خواهند گذاشت.
فرمانده کل سپاه در خصوص پیش‌بینی اینده این جریانات انحرافی نیز با بیان اینکه این جریان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، تاکید کرد: البته اینها در آینده حتما شکست خواهند خورد اما اینکه این اتفاق چطور و با چه حوادثی همراه باشد، معلوم نیست.
جعفری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر اراده الهی شکل گرفته و می‌خواهد زمینه‌ساز ظهور باشد لذا این حرکت حق به این راحتی ها و توسط چنین افراد ضعیفی منحرف نخواهد شد.
وی با اشاره به گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی گفت: در طول این سالها دشمن علی رغم توطئه‌ها و دشمنی‌های پی در پی خود در برابر اعتقاد و ایمان ملت ایران جواب عکس گرفته و امروز حتی مردم غیر مسلمان منطقه نیز دیگر فریب تبلیغات استکبار علیه جمهوری اسللامی را نمی‌خورند و دست دشمن برای آنها رو شده است.
جریان انحرافی جدید پشت سر چهره‌های موجه و محبوب مردم پنهان شده است
عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص اینکه این جریان انحرافی امروز پشت سر برخی افراد محبوب در جریان اصولگرایی مواضع خود را دنبال می‌کند، گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌های این جریان و فتنه آینده با گذشته این است که جریان انحرافی جدید خودش را پشت یک چهره موجه، مقبول و محبوب مردم پنهان کرده و البته اینکه چطور این اتفاق افتاده و چرا این شخصیت‌های اصلی و محبوب اجازه می‌دهند جریان باطل از آنها سوءاستفاده کنند نیز طبیعی نبوده و یک موضوع خارج از روال است.
جعفری با اشاره به آخرین سوره قرآن کریم گفت: همه ما در معرض وسوسه شیطان هستیم و برای همین باید هم برای خود و هم برای انقلاب و مسئولین خدوم مردم به درگاه خدا دعا کنیم تا از شر شیطان در امان باشند.
وی با بیان اینکه افرادی که کارهای بزرگ می‌کنند مانند مسئولین بیشتر در خطر وسوسه‌های شیطان قرار دارند، تصریح کرد: توصیه دائم حضرت آقا به مسئولین در ارتباط با خدا و توجه به خودسازی معنوی نیز به همین خاطر است.
مشکلات بزرگتری در مسیر انقلاب خواهیم داشت
فرمانده کل سپاه در عین حال افزود: البته نباید فکر کنیم که با حل این معضل، خطر دیگری متوجه انقلاب نخواهد بود بلکه مشکلات بزرگتری در مسیر انقلاب قرار خواهد گرفت و اصولا این انقلاب بدون مشکل نخواهد ماند هرچند در همین آزمایش‌هاست که جامعه ساخته می‌شود و برای مثال اگر دوران اصلاحات و یا فتنه 88 نبود، مردم به این سطح از آگاهی سیاسی و بصیرت نسبت به برخی افراد و جریانات منحرف نمی‌رسیدند.
آمریکا به دنبال مهار انقلاب اسلامی در منطقه است
وی در ادامه این گفتگو به وضعیت امریکا در منطقه اشاره کرد و افزود: ماجرای عراق به وضوح نشان داد که هدف اصلی امریکایی‌ها در منطقه، مهار انقلاب اسلامی ایران بود و قصد داشتند این هدف را با ایجاد رعب و ترس برای نظام جمهوری اسلامی محقق کنند.
عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آنها نیاز به حضور فیزیکی در نزدیکی ایران داشتند، تصریح کرد: البته امریکایی‌ها فکر می‌کردند در صورت عدم کنترل عراق و افغانستان، در این دو کشور دچار مشکل خواهند شد که در عمل دیدیم آنها در این هدف خود نیز شکست خوردند و امروز به شکر خدا در عراق شاهد روی کار آمدن دولتی اسلامی و مردمی هستیم که همین امر برای امریکایی‌ها مشکل‌زا شده است.
جعفری با تاکید بر اینکه وجود مشکلات عدیده اقتصادی در امریکا قدرت این کشور برای پرداختن به جنگ را کم می‌کند، تصریح کرد: وقتی چیزی قرار است بر اساس اراده الهی تغییر کند، این کار به بهانه‌های مختلف روی خواهد داد و این حوادث نیز در حقیقت مکر خدا در برابر مکر دشمنان انقلاب و اسلام است.
وی با بیان اینکه ما توان تجزیه و تحلیل تمامی این حوادث را نداریم، تاکید کرد: ولی اگر باور داشته باشیم که این انقلاب یک انقلاب حق و الهی است، بنابراین باید این عامل را در تمامی تحلیل‌ها دخالت دهیم هرچند این موضوع برای خیلی‌ها قابل درک نخواهد بود و این زمان است که به تدریج، حقانیت این انقلاب را اثبات خواهد کرد.
نتایج بهتری در آینده منطقه رقم خواهد خورد
فرمانده کل سپاه در بخش پایانی گفتگوی تفصیلی خود با فارس به موضوع خاورمیانه جدید بودن حضور امریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در دیدار نوروزی با نیروهای مسلح فرمودند که یک روزی امریکا به دنبال کدخدایی بر دهکده جهانی بود و فکر می‌کرد با فروپاشی شوروی تبدیل به قدرت اول جهان خواهد شد اما امروز آنها حتی از تکرار همان حرف‌ها هم خجالت می‌کشند چراکه برای آنها توسعه اسراییل و تضعیف و وابستگی بیشتر کشورهای منطقه در اولویت قرار داشت.
جعفری با بیان اینکه امروز آنها در منطقه و در تمامی زمینه‌ها نتیجه عکس گرفته‌اند، افزود: کشورها یکی یکی در حال خارج شدن از زیر سلطه امریکا و افتادن حکومت‌ها به دست مردم است و این یک روند طبیعی و در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: این تغییر در وضعیت منطقه و اثرگذاری رو به افول امریکا بر امور کشورها شتاب بیشتری خواهد داشت و مردم منطقه قدرت را به دست گرفته و با جریانات فاسد داخل کشور خودمبارزه می‌کنند.
عضو شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: این روند مبتنی بر اراده الهی است و اگر به دستورات الهی درست عمل شود، خدا نیز نصرت خود را شامل حال ما کرده و در آینده نتایج بهتری کسب خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات