تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۵۹۴۲۸

«دولت یازدهم رفتار سلیقه‌ای دولت‌های گذشته درباره سینما را تکرار نکند»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بااشاره به افراط و تفریط‌هایی که در سینمای کشور در دولت‌های گذشته صورت گرفت، گفت: دولت‌های گذشته هر یک در زمینه سینما به‌ گونه دیگری عمل کردند و این موضوع سبب شد که سینما مسیر درست خود را طی نکند.

پایگاه تحلیلی بصیرت/ حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه قانون‌گرایی سبب جلوگیری از افراط و تفریط می‌شود، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت باید این باشد که مبتنی بر قانون عمل کند.

وی با بیان اینکه حجة الاسلام حسن روحانی در حوزه فرهنگ باید نگاه اعتدال‌گرایانه را تعریف کند، گفت:‌ انتظاری که از دولت یازدهم می‌رود این است که با توجه به قانون پنج‌ساله‌ توسعه و چشم‌انداز 20ساله مسیر فرهنگی کشور را تبیین کند. اگر این‌چنین حرکت کند به نظر می‌رسد می‌تواند موفق باشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف فرهنگی دولت‌های گذشته، تصریح کرد:‌ ضعف عمده دولت‌های گذشته در حوزه فرهنگ این بوده است که یک برنامه مدون در این حوزه وجود ندارد و هر وزیری که در این حوزه وارد شده، مطابق میل خود عمل و بر اساس سلایق خودش امور فرهنگی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است و برنامه مدونی در این زمینه نبوده است که در طول سالیان در یک مسیر مشخص حرکت کنیم.

طاهری با اشاره به مبحث مهندسی فرهنگی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: ‌اگر ما فرهنگ را یک بنا در نظر بگیریم، مهندسی فرهنگی به این معناست که هر دولتی که می‌‌آید باید بخشی‌ از این بنا را بسازد و این نباشد که اساس و برنامه دولت گذشته را زیر سؤال ببرد و دوباره بنای دیگری را بنیان کند.

وی افزود: متأسفانه در دولت‌های پیشین این مسئله صورت گرفته است و دولت‌ها از صفر رویکرد دیگری را نسبت به دولت گذشته در پیش گرفت. مهندسی فرهنگی به این معناست که ازآن‌جایی که بر اساس اصول و برنامه‌های نظام کاری پیش رفته است، دولت بعدی که سکان هدایت امور را در دست  گرفته، کار خود را شروع کند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت یازدهم این انتظار وجود دارد که به مسئله مهندسی فرهنگی توجه کند، گفت:‌ انتظاری که از دولت یازدهم می‌رود این است که یک برنامه مدون فرهنگی را طراحی و ضعف‌هایی را که در دوره‌های قبل شاهد بودیم مرتفع سازد و نقاط قوت این دولت‌ها را ادامه دهد.

طاهری در ارتباط با افراط و تفریط‌هایی که در بخش سینمای کشور در دولت‌های گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: دولت‌های گذشته هریک در زمینه سینما به‌گونه دیگری عمل کردند و این موضوع سبب شد که سینما مسیر درست خود را طی نکند و بسیاری از ضدارزش‌ها در سینمای ایران به تصویر کشیده شود.

وی با اشاره به عملکرد دولت کارگزاران و اصلاحات در بخش سینما تصریح کرد: در دولت کارگزاران در زمینه ورود افکار ضدارزشی به سینما مقابله نشد و متأسفانه در دولت اصلاحات این مسئله تشدید شد و حتی به موارد غیرارزشی در سینما بها داده شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد دولت نهم در بخش سینما افزود: در ابتدای شروع کار آقای احمدی‌نژاد به سینمای ارزشی توجهی صورت گرفت، اما از اواخر کار دولت نهم و در دولت دهم باز ما شاهد این بودیم که فیلم‌هایی مجوز اکران گرفت که جزو فیلم‌های منحرف شناخته ‌می‌شدند و سالها به این فیلم‌ها مجوز داده نمی‌شد.

حجت‌الاسلام طاهری در پایان با بیان اینکه دولت آینده باید از ترویج افکار ضدارزشی در سینما جلوگیری کند،‌ تصریح کرد:‌ شیوه کار اعطای مجوز به فیلم‌ها که در دولت‌های پیشین با اشکال عمده‌ای روبه‌رو بود، باید در دولت یازدهم تغییر کند و در جهت ترویج ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در سینما باید سیاست‌گذاری صورت گیرد.

پایان خبر/*

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات