تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۶۳۵۷۹

اطلاعيه‌ای که دولت را کمک می‌کند /فرهاد مهدوي

دولت خود مي‌داند که سپاه، بسيج، صداوسيما، مساجد و کانون‌هاي مذهبي همچون حوزه‌ها به‌عنوان سرمايه‌هاي نظام مي‌توانند او را در رسيدن به اهدافش کمک کنند

پايگاه بصيرت؛ گروه سياسي/ صبح وقتي کارمندان به اداره رسيدند متوجه اطلاعيه‌اي عجيب شدند. «کسي که مانع پيشرفت شما بود امروز فوت کرد.» همه مبهوت بودند که اين عامل مرموز که مانع پيشرفت ما بود کيست؟ هر فردي تلقي‌اي در مورد مانع پيشرفت خود داشت؛ اما سعي کرد رأس ساعت مقرر در سالن آمفي‌تئاتر براي وداع با اين همکار بدعاقبت حضور يابد. رأس ساعت در جلسه وداع غم‌انگيز، مدير عامل يکي يکي همکاران را فراخواند که براي لحظاتي در کنار تابوت قرار بگيرند و پارچه روي آن را بردارند و با او وداع کنند، کارمندان آمدند که با وي وداع کنند، اما کسي در درون تابوت نبود جز خودشان! چراکه آينه‌اي در درون آن نهاده شده بود.

همزمان با روي کار آمدن دولت يازدهم، گروه‌ها و افرادي که دل خوشي نسبت به تعامل دولت با مجموعه‌هاي انقلابي و سيستم حاکميتي نداشتند فعاليت‌هايي را براي جلوگيري از اين تعامل آغاز کردند، از جمله:

۱ـ مانع نشان دادن مجموعه‌هاي رسانه‌اي قدرتمندي مانند صداوسيما و خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها، شبکه‌هاي مذهبي و ديني اثرگذاري مانند ائمه جماعات، مساجد، تکايا و حسينيه‌ها، گروه‌هاي مردمي فراگير و فدايي انقلاب مانند بسيجيان و مردم متدين، نيروهاي کارآمد و آزمون پس‌داده‌اي مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و قواي مقننه و قضائيه... در برابر خدمت دولت يازدهم به مردم.

۲ـ پيشنهاد و فشار به دولت براي مقابله با کساني که مخالف به‌کارگيري عناصر و افرادي در دولت هستند که در مقابل نظام کوتاه نيامده‌اند. متأسفانه اين گروه تا حدودي حرف خودش را تثبيت و اجرايي کرده است.

۳ـ دور زدن صداوسيما و نهادهاي فرهنگي ـ مذهبي با طرح درخواست ايجاد شبکه ماهواره‌اي، ترويج استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي مجازي و همچنين عبور از قوانين نشر.

۴ـ به تکاپو انداختن دشمن تا هرگونه سخن نوشته و يا موضع‌گيري‌هاي ا��ن طيف را به حساب مقابله با نظام بگذارند و به اين ترتيب دولت با اصطکاک در حوزه اجرا نيز مواجه شود.

۵ـ به‌کارگيري افراد نامعتدل در پست‌هاي سياسي و فرهنگي که به دور از شعار اعتدال است و تصوير سوئي در اذهان جامعه ايجاد مي‌کند که به نظر مي‌رسد دولت بايد آيينه‌اي را جست‌وجو کند و عيب خود را بيابد و بيش از آنکه ديگران را متهم به سنگ‌اندازي و چوب‌گذاري روي ريل دولت کند به اقدامات ايجابي و اصلاحي در به‌کارگيري افراد روي آورد.

سابقه تاريخ انقلاب نشان داده است که نهادهاي انقلابي همواره همراه دولت بوده‌اند چراکه تقويت دولت، تقويت انقلاب اسلامي بوده و باعث نااميدي دشمنان و افزايش قدرت نظام مقدس جمهوري اسلامي است. دولت خود مي‌داند که سپاه، بسيج، صداوسيما، مساجد و کانون‌هاي مذهبي همچون حوزه‌ها به‌عنوان سرمايه‌هاي نظام مي‌توانند او را در رسيدن به اهدافش کمک کنند ولي آنان که به دنبال سدسازي در نظام هستند هرگز نمي‌توانند به اين خواسته خود برسند، زيرا تجربه انقلاب نشان داده است که کساني که با اعتماد به نفس، توکل به خداوند و تبعيت از ولايت با مسائل مواجه شده‌اند نه تنها در کارهاي‌شان موفق بوده‌اند،که خداوند به  تلاش آنان برکت عطا کرده است.

اکنون از دولت انتظار مي‌رود که برخلاف روند معمول رسانه‌هاي بيگانه که با تز مخالف‌کوبي، دولت را به درگيرسازي با نهادها سوق مي‌دهند از اين مجموعه‌ها بخواهد که فقط کار کنند و بيش از اين انديشه افتراق و انشقاق توليد نکنند. در نهايت چيزي که از دولت مي‌ماند عمل است نه کلمات، زيرا کلمات حباب آب اند و اعمال قطره طلا. اکنون دولت بايد در عمل با حل مشکلات مردم بر طبق اولويت‌هاي اعلام شده اين فضاسازي‌هاي تنش‌آفرين را کاهش دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
0
0
سلام
خبر فوق مبهم و بیانی کلی دارد و چیزی را به مخاطب نمی رساند. خبر باید مستند و با مصادیق روشن همراه باشد به نظر می رسد سیاه نمائی باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات