تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۷۶۵۱۴

بهانه جویی اصلاحات از دعای ندبه تا تشییع شهدا

پروژه ادعای مصادره سیاسی شهدا از قبل از آغاز مراسم تشییع آغاز شده بود. شاید آقایان اصلاح طلب بنرهای مردمی را در انتقاد به دولت نمایش دادند اما آیا لنز های دوربینشان پلاکاردهایی که از قبل آماده شده بود و بر رویش نوشته بود شهدا را مصادره نکنید ندیده اند؟!

گاهی خاطرات تکرار می شوند؛ آنها که خیلی خوب عمر جوانیشان مصادف بوده با دولت اصلاحات، حال و هوای این روزهای حاشیه سازی برای تشییع شهدای غواص را خوب درک می کنند.

کمتر از یک هفته از تشییع باشکوه کاروان شهدا در تهران گذشته است که برای همه روشن شد که تمام تهران به احترام دستان بسته شهدا قیام کرد تا جایی که پیام رهبر فرزانه انقلاب برای این حضور میلیونی مردم فصل الخطاب همه حرف ها و حدیث ها بود که فرمودند: این حضور بدون شک یکی از تاثیر گذارترین حوادث بعد از انقلاب بوده است.

اما اصلاح طلبان حتی پیام روشن رهبر انقلاب را درک نکرده و شروع به حاشیه سازی کردند. نخستین حاشیه با صفحه اینستاگرام معاون ارتباطات ریاست جمهوری ایجاد شد که اظهار داشت: عده ای در میان تشییع کنندگان به رئیس جمهور توهین کرده اند و استدلالش پلاکاردهایی بود که به عنوان هشدار و تذکر برای مسئولین دولتی در خصوص رابطه با امریکا نوشته شده بود.

به دنبال این سرآغاز، روزنامه های اصلاح طلب یکی پس از دیگری به عقده گشایی پرداخته و مدعی شدند دلواپسان تشییع شهدا را حزبی کرده اند. اما نگاهی به تشییع شهدا و حضور خودجوش مردمی و بازخوانی ثانیه ثانیه شروع مراسم تشییع می گوید: حتی برگزار کنندگان مراسم هم نمی دانستند چنین جمعیت میلیونی بهارستان را به لرزه در می آورد و حتی باز هم کسی خبر نداشت مردم دسته دسته از مسیرهای مختلف شروع به نوشتن پلاکارد  کرده و در مراسم تشییع حضور می رسانند. حتی مداحان نمی دانستند مردم وقتی به سفارت انگلیس می رسند نوحه حضرت زهرا (س) را قطع می کنند و شعار مرگ بر انگلیس سر می دهند و وقتی از وزارت خارجه گذر می کنند شعار این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده را سر می دهند. محسن رضایی نمی دانست مردم حرفش را قطع می کنند و از اعماق وجودشان مرگ بر امریکا می گویند. همه چیز پیام شهدای دست بسته بود که در یک ماه از آمدنشان عمق تاثیرش را بر دل های بیدار مردم انقلابی گذارده بود.

هر چقدر موج سواری رسانه ای کنند کسی نمی پذیرد که تذکر به دولت در تریبون رسمی توهین است و هیچ کس نمی پذیرد که 2 میلیون نفر همان گروه دلواپسان مورد ادعای آقایان است چرا که همه مردم بودند بدون هیچ برنامه ریزی قبلی همانگونه که 9 دی آفریدند، 22 بهمن خلق کردند اینبار هم آمدند تا رویترز هم بر حضورشان سرپوش نگذارد اما نمی دانستند که خاطرات دوران اصلاحات باز هم تکرار می شود. نمی دانستند که پروژه ادعای مصادره سیاسی شهدا از قبل از آغاز مراسم تشییع آغاز شده بود. شاید آقایان اصلاح طلب بنرهای مردمی را در انتقاد به دولت نمایش دادند اما آیا لنز های دوربینشان پلاکاردهایی که از قبل آماده شده بود و بر رویش نوشته بود شهدا را مصادره نکنید ندیده اند؟!

این بهانه جویان همانانی هستند که دعای ندبه هیئت رزمندگان اسلام را در سال های اصلاحات که از رسانه ملی پخش می شد تخریب دولت اصلاحات خواندند و زیارت عاشورا با لعن هایش افراط گرایی و نشانه خشونت. پس تعجبی ندارد که حالا تشییع شهدا را مصادره دلواپسان بخوانند. اصلا انتظاری بیش از این نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات