تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۷۹۱۷۲

اسرائیل در محاق


پایگاه بصیرت،مطالب دریافتی: رهبرمعظم انقلاب دردیداربا اقشار مختلف مردم در پاسخ به یاوه گویی نتانیاهو که گفته بود تا 25 سال آینده از دغدغه ی ایران آسوده ایم وبعداز 25 سال فکرش را می کنیم،فرمودند:ان شاالله تا 25 سال دیگر به توفیق الهی وبه فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت .
دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی،بارها از ایران به عنوان یک تهدید بنیادین نام برده اند. روزنامه یدیعوت آحارونت براساس گزارش افق سالانه ارتش اسرائیل در سال 2009، ایران را رسما به عنوان خطری که موجودیت اسرائیل را تهدید می کند،توصیف کرد .در این گزارش تاکید شده بود که تهدید ایران ابعاد منطقی دارد که توان هسته ای قریب‌الوقوع،توانایی موجود و آزمایش شده موشک های قاره پیما و توانایی جنگ با واسطه با اسرائیل از طریق حزب الله و حماس را شامل می شود .درست درهمان زمان و درپی این نگرانی،ارتش اسرائیل ،خواستار تأمین بودجه عظیمی برای فعالیت های جاسوسی و توسعه سیستم های مخابراتی برای مقابله با ایران شد. این نگرانی به جایی رسید که رئیس این رژیم جعلی گفت که به ما ثابت شده که ایران می خواهد اسرائیل را از نقشه جهان پاک کند .
وقتی به گذشته نه چندان دور نگاهی بیاندازیم، سال 1907 که سیاستمداران انگلیسی در کنفرانسی که بیش از یک هفته طول کشید ،بیرون رفتن سواحل مدیترانه از دست بریتانیا را بزرگترین خطر ممکن برای خود دانستند ،چرا که این دریا حلقه ی اتصال شرق و غرب است و در همین راستا به فکر افتادند که یک دولت در کنار مدیترانه تشکیل دهند و به سرعت با نیرنگ بریتانیا و آمریکا و تلاش یهود ،سناریویی نوشته شد که طراح اصلی آن انگلیس بود که برای گرداندن چرخ های صنعت خود و امریکا ،غرب آسیا که از آن به عنوان خاورمیانه نام می برند ،به خاطر موقعیت استراتژیکی اش انتخاب شد ورژیمی بر روی ویرانه های کاشانه افرادی بی گناه که اکثر آنها را زنان و کودکان بی دفاع تشکیل می دادند ،بنا شد. رژیمی که اساس و بنیان آن با نیرنگ و ظلم کاشته شد .رژیمی تأسیسی ونه تکوینی، با رویکردی نظامی محور و هویتی جعلی. بهتر بگوییم پایگاه نظامی امریکا و انگلیس و قدرت های هم فکر ،با آرمانهایی که از تسلط نیل تا فرات سخن می گفت.
وحالا با بحرانی بودن وضعیت این رژیم از درون تهی واز برون نمایشی و تهدیدهای بالقوه و بالفعل پیش رو،هنری کیسینجریهودی ،دیپلمات معروف امریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی امریکا که از وی به عنوان یکی از استراتژیست های ارشد امریکا نام می برند ،می گوید :طی سال های آتی دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت .
از دید بنیانگذاران فکری رژیم صهیونیستی هم ،دیگر آن کارکرد مورد نظرشان از طریق اسرائیل تامین نمی شود و آبروی رفته به جای خود بازنمی گردد ،که وقتی نتانیاهو به انگلیس سفر می کند شدت انزجار مردم وحتی یهودیان ساکن انگلیس در قالب کمپین مخالفت با وی که خواستار دستگیری رئیس این رژیم کودک کش است، بروز پیدا می کند .
اما چه شد که نتانیاهو پس از توافق هسته ای چنین جمله ای بر زبان راند که برای 25 سال آتی خیالش از جانب ایران راحت می شود ، آنچه به او اطمینان می دهد، باز شدن راه نفوذ سیاسی ،اقتصادی،فرهنگی و نظامی از طریق مذاکره و توافق است که با تنازلات 25 ساله و 10 ساله و 8 ساله و استثناء کردن ایران با محدودیت های متعدد و دسترسی های غیر متعارف و سازوکارهایی برای راستی آزمایی همراه می شود واز این راه امنیت ملی ما را مورد تهدید قرار می دهد .
اما رژیم صهیونیستی باید همچنان از روحیه ی جهادی و مبارز وسیاسی مردم ایران در ترس و وحشت باشد .

نویسنده:شیرین زارع پور
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات