لرستان >>  عمومی >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۰۲۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد: امسال سخنرانی در هیئات مذهبی بروجرد عمدتاً حول محور سیاسی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: امسال سخنرانی در هیئات مذهبی بروجرد عمدتاً حول محور سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق جعفرپور امشب در همایش هیئات مذهبی این شهرستان اظهار کرد: سخنان سیاسی سخنرانان در هیئات مذهبی امسال باید از نوع سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: افکار باطل دشمنان اسلام که در جهان شیوع پیدا کرده است، از طریق وعاظ در مجلس عزای امام حسین(ع) بر همگان آشکار می‏شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد اضافه کرد: مبلغان و وعاظ دین مبین اسلام ملزم به بیان حقایق، موضوعات و مسائل روز دنیا در هیئات مذهبی هستند.

این مسئول عنوان کرد: هیئت جدید در شهرستان بروجرد تنها در شهرک‌‏های جدیدالاحداث تأسیس می‏شود.

وی با اشاره به لزوم برچیدن برنامه‏های غیر قابل قبول در برخی هیئات مذهبی، افزود: مجلس عزای سرور و سالار شهیدان باید به گونه‏‌ای باشد که جوانان و نوجوانان از آن الگوبرداری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد یادآور شد: یکی از برنامه‏های دهه اول محرم در این شهرستان تجمع عظیم هیئات مذهبی در روز هشتم دهه اول این ماه در سال جاری است.

جعفرپور با اشاره به عملکرد مطلوب نیروی انتظامی بروجرد در نظم‌بخشی به دسته‌جات عزاداری در سال گذشته، اضافه کرد: انتظار مسئولان شهرستانی از مسئولان هیئات مذهبی همکاری بیش از پیش با نیروی انتظامی است.

وی به اهمیت بالای برپایی نماز ظهر عاشورا اشاره و تصریح کرد: برنامه‏های عزاداری باید به گونه‏ای باشد که با نماز ظهر عاشورا در تداخل نبوده و عزاداران بتوانند در این نماز شرکت داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به ورود برخی خرافات و موهومات به مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان، تبیین کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه‏ها لازم و ضروری است.

جعفرپور در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد به منظور جمعآوری نذورات در ایام محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: این نهاد حمایتی همه نذورات را به دست محرومین واقعی می‏‌رساند.

در ادامه فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به همکاری مطلوب هیئات مذهبی این شهرستان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در سال گذشته، گفت: نیروی انتظامی این شهرستان همه تلاش خود را در نظم بخشی و برگزاری مطلوب مراسم عزاداری امسال نیز به کار می‏‌بندد.

علیرضا دلیری اظهار کرد: امسال از ورود طبل‏‌های بزرگ و علم‏‌ها در مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی جلوگیری به عمل می‏‌آید.

وی یادآور شد: نظم بخشی به هیئات مذهبی نیازمند همکاری همه مسئولان شهرستانی، مسئولان هیئات مذهبی و مردم است.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات