تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۱۲۸

حیات مصنوعی فتنه

بنابراین حیات فتنه گران سه دوره مبارزه ایدئولوژیکی ؛تکوین ، بسط وافول را طی کرده است. فتنه گران در طول این مدت به روش های متفاوتی متوسل شده اند تا حیات سیاسی شان بسط یابد و پس از گذراندن دوره تکوین ،هدف اصلی خود را بر جذب توده ها ی مردم و نخبگان متمرکز نموده
پایگاه بصیرت / شیرین زارع پور
پایگاه بصیرت،شیرین زارع پور/ حرف اول: حیات مصنوعی به بررسی آثار و جنبه های تکامل حیات با بهره گیری از مدل های مصنوعی می پردازد که در علم پزشکی به وضعیت بیماری که دچار مرگ مغزی شده است و هیچ امیدی به بازگشت دوباره او وجود ندارد، اطلاق می شود. در عرصه ی سیاسی هم کسانی که زمانی سوار بر قدرت بودند و اکنون به حاشیه رانده شده اند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا  حیات سیاسی خود را به روشهای غیر معمول احیا کنند.
بنابراین حیات فتنه گران سه دوره مبارزه ایدئولوژیکی ؛تکوین ، بسط وافول را طی کرده است. فتنه گران در طول این مدت به روش های متفاوتی متوسل شده اند تا حیات سیاسی شان بسط یابد و پس از گذراندن دوره تکوین ،هدف اصلی خود را بر جذب توده ها ی مردم و نخبگان متمرکز نموده  و موضوعاتی که بیشتر روی آن متمرکز شدند عبارت بود از:
1. تردید افکنی در بنیادهای فکری ایدئولوژی حاکم
2.نقد و انکار ایدئولوژی حاکم
3.نشر اندیشه هایی که مقاصد شان را تقویت می کرد
4.مدح نظام های سیاسی دیگر و به چالش کشاندن نظام جمهوری اسلامی
5.مطرح و برجسته کردن چهره ی مخالفان داخلی و خارجی
6.نافرمانی مدنی
7.جعل خبر وتصویر و شایعه سازی برای تحریک عواطف واحساسات عمومی
8.ترسیم چهره ی روشن از آینده ی خود
جریان فتنه بعد از کسب نمره مردودی در کارنامه سی ساله ی خود ، پیش از انتخابات 88 نیز سناریوی تقلب در انتخابات را که همان رمز کلیدی فتنه بود با اعلام پیروزی کاندیدای خود پیش از اعلام نتایج انتخابات ،در دستور کار خود قرار داد و اردو کشی خیابانی راه انداخت و به سادگی مقدسات  را به بازی گرفت که با حضور به موقع مردم با بصیرت و رقم زدن حماسه 9 دی آتش فتنه خاموش شد و اکنون این آتش زیر خاکستر مجددا در حال روشن شدن است. امروز همانهایی که خواستار شورایی شدن رهبری و به رأی گذاشتن اصل نظام شده بودند، با بزک کردن چهره آمریکا، تصمیم  درصدد احیای مجدد فتنه با دستاویز"برجام و انتخابات" هستند.
راه اندازی جشن هسته ای پیش از به سرانجام رسیدن برجام و مطرح کردن مطالبات خود مبنی بر آزادی زندانیان و رفع حصر سران فتنه بیانگر این موضوع است که جشن هسته ای و اساساً توافق هسته ای را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود قرار داده اند وهمین طور موضوع  بازگشایی احزاب منحله با نزدیک شدن به انتخابات و درخواست هایی برای صدور مجوز حزب، نشریه و روزنامه نشان از هدف گذاری فتنه برای  کسب کرسی های مجلس در جهت اهداف انتخاباتی خود دارد .
دوره ی افول و فرسودگی فتنه در حال آغاز شمارش معکوس خود به هر دستاویزی متوسل می شود و رهبران این جریان برای نجات ایدئولوژی در حال احتضار خود دست به اقداماتی می زنند که به نوعی خودکشی محسوب می شود و به نظر می رسد در صدد هستند که برای جلوگیری از شکست مسلم و محتوم، آخرین شانس خود را در انتخابات  با همان سیاست قبلی امتحان کنند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات