تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۱۲۹

گلایه های رهبری از مسئولین نخبگان

"بعضی مسئولان خبر از واقعیت های جامعه ندارند. دور خودشان و یک شعاع محدودی را فقط می بینند.{اینکه}در روستاها چه می گذرد، در شهرهای دور چه می گذرد، در خانواده های فرودست چه می گذرد، این ها را اصلاً ملتفت نیستند. این را من در طول این تجربه طولانی بیست سی ساله مکرر تجربه کرده ام. این را دیده ام....خبر ندارند که چه هست..."
پایگاه بصیرت / محمدحسن ربانی

پایگاه بصیرت،محمدحسن ربانی/  دیدار پرشور، صمیمی ، آمیخته با شوق و امید و انرژی بخش رهبر معظم انقلاب با نخبگان فردا- جوانان آینده ساز ایران اسلامی- دیداری تاریخی و بیاد ماندنی است. از آن جهت که ترسیم گر آینده ای است که باید بدان برسیم و اصلی ترین سرمایه هم در این راه"ثروت عظیم نیروی انسانی" است و از جهتی دیگر مشکلات کنونی را یادآور می سازد که سازندگان اکنون نظام اسلامی و زمینه سازان فردا تا چه اندازه بر این مسیر نورانی استوارند و توانمند هستند برای ادای وظایف. بیانات معظم له  این بار صریح تر و با مصداق های عینی تر بیان شد تا با آن مقابله شود و اصلاح گردد. و البته حتماً با دست پر توان نیروهای انقلاب و عزم ملی، ضعف ها، نارسائی ها و کمبود های ناشی از مدیریت های ضعیف و مسئله دار افراد استحاله شده و ناتوان برطرف خواهدشد.

گلایه هایی که  رهبر انقلاب و سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی از بعضی مسئولین این  مطرح کرده اند به شرح ذیل است:

1- بعضی مسئولان، بی خبر از واقعیت های جامعه هستند

"بعضی مسئولان خبر از واقعیت های جامعه ندارند. دور خودشان و یک شعاع محدودی را فقط می بینند.{اینکه}در روستاها چه می گذرد، در شهرهای دور چه می گذرد، در خانواده های فرودست چه می گذرد، این ها را اصلاً ملتفت نیستند. این را من در طول این تجربه طولانی بیست سی ساله مکرر تجربه کرده ام. این را دیده ام....خبر ندارند که چه هست..."

2-تشکیل اردوهای اروپائی به جای اردوهای جهادی

"با اینکه من هشدار داده ام، بعضی ها اردو درست می کنند که بفرستند اروپا...یکی از غلط ترین کارها اینست.

3-مهاجرت بعضی از نخبه ها به خارج

"اینجا را ترجیح بدهید به جای اینکه خودتان را در معده بی رحم جوامع بیگانه هضم کنید..."

4-جدی نگرفتن بنیاد نخبگان

"این{بنیاد نخبگان}را بایدکاملا جدی گرفت.شنیدم که برخی کارهای بنیاد نخبگان به دانشگاه ها سپرده می شود، این کار به مصلحت نیست."

5-وجود مقررات دست و پا گیر برای نخبگان

" مسئله فرایند تحصیلات تکمیلی...در این مورد، این مقررات، مانع نشود.

6-حضور بعض استادان نامطلوب در دانشگاهها:

"استادهائی را می شناسیم که ایران را دوست نمی دارند. این جور استاد به درد نمی خورد:

*استادی که سرکلاس حرفی می زند- ولو ارتباط به موضوع درسی هم ندارد-که نتیجه اش اختلاف قومی در کشور است و دانشجو را به آن سمت می راند این استاد مطلوب نیست.

**استادی که اگر در دانشجو تعهد مذهبی احساس بکند با او سر ستیز پیدا کند، این استاد استاد خوبی نیست.

7-پیشرفت در تحقق اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست

"اقتصاد مقاومتی هم زیاد تکرار می شود.حالا چقدر اقتصاد مقاومتی در کشور پیشرفت کرده، بحث الان من نیست.من البته خیلی خشنود نیستم از مقدار پیشرفت این فکر و این بنیان مهم در کشور.

8-بی توجهی به طرح شهاب

"من شنیدم طرح شهاب- شناسائی استعدادهای برتر در آموزش و پرورش-مورد بی توجهی قرار گرفته است.نگذارید،مراقبت کنید.

9-وجود عناصر دلسرد کننده و خیانت آنها به کشور:

"...ما در داخل کشور عناصر دلسرد کننده داریم. کسانی بیایند جوانهای ما را دلسرد کنند، هم دلسردی از حال، هم دلسردی از آینده،{این که بگویند}آقا چه فایده دارد؟برای که؟برای چه؟اینها خیانت است. مدیری انجام دهد خیانت است.استادی انجام دهد،خیانت است.نویسنده روزنامه ای، مجله ای، انجام دهد خیانت است. خیانت به کشور است. خیانت به ناموس ملی است.

10-شناسائی نخبه ها و جذب آنها برای بیگانگان

"اینکه ما دانشجو را تشویق بکنیم و بگوئیم: «آقا !اینجا چیست؟چه کسی به تو میرسد؟ چه کسی به تو اعتنا می کند؟ بگذار برو آنجا، زندگی کن، پیش برو، پیشرفت کن»این خیانت است...

11-برخورد با عناصر متدین و انقلابی در دانشگاهها

"از طرف اساتید، مدیران، با پسری و دختری که متعهد و پایبند است مقابله{می} کنند.این قابل قبول نیست."

در پایان دو نکته مهم را یادآور می شویم:

1-لزوم  اطلاع رسانی از جریان های خائن به نظام که با سرمایه های ملی کشور بزرگترین خدمت ها را به دشمن می نمایند و ارشاد و راهنمایی و معرفی آنان به مردم.


2-توجه به این نکته مهم که با وجود فشارهای خارجی و مانع تراشی بعضی در داخل،"آینده کشور به توفیق الهی، به فضل پروردگار، آینده خوبی است. اهداف انقلابی و شعارهای انقلابی زنده است...

تا وقتی این تفکر انقلابی و حرکت الهی هست، به توفیق الهی، پیشرفت ایران، نفوذ روز افزون ایران، هیمنه و تسلط معنوی و روحی ایران در منطقه و فراتر از منطقه، روز به روز ان شاء الله بیشتر خواهد شد."

پی نوشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان در نهمین همایش ملی نخبگان فردا 940722

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات