لرستان >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۳۰

رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان خبر داد

برگزاری همایش‌های پیشگیری از وقوع جرم در لرستان
رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان از برگزاری همایش‌های پیشگیری از وقوع جرم با همت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان خبر داد.
گودرز نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد، در خصوص برنامه‎های دادگستری لرستان به منظور پیشگیری از وقوع جرم در ماه‌های آبان و آذر سال 94 اظهار داشت: ستادهای حفاظت‌های اجتماعی با رویکرد جدید و تخصصی تحت دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم در استان احیا می‌شوند.

رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان تشکیل کمیته‌هایی در ادارات کل استان، تقویت حلقه صالحان و آمران به معروف و ناهیان از منکر مساجد، هیئت‌های مذهبی و همچنین عضوگیری از فعالان عرصه آسیب‌شناسی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان را از برنامه‌های آتی این ستاد اعلام کرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها افزود: با تهیه و تدوین برنامه‌های آسیب‌ها و جرائم پنج ساله استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات موثری با اجرای این طرح انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به آسیب‌ها و پدیده‌های نو تحت عنوان فضاهای مجازی که موجب افزایش طلاق و بروز جرائمی اعم از کلاهبرداری و دوستی‌های نامشروع شده است، به همین دلیل همایشی تحت عنوان پیشگیری از آسیب‌های فضاهای مجازی با همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی واحد استان برگزار می‌شود.

نیازی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور دانشجویان، اساتید، صاحب‌نظران و با مشارکت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان در تاریخ 10 آبان سال جاری اجرا می‌شود.

رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان در ادامه ارائه برنامه‌های این ستاد گفت: برگزاری دوره آموزشی تبیین جایگاه پیشگیری از وقوع جرم در قوانین ایران در تاریخ 17 آبان سال جاری با همکاری و مشارکت استانداری و معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان و با حضور مدیران و کارشناسان استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این ستاد است.

وی از حضور علیرضا ساوری، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه‌قضاییه در این دوره خبر داد و اضافه کرد: در راستای تقویت جایگاه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان به همه شرکت‌کنندگان گواهی دوره آموزشی داده می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پیشگیری از معضل اعتیاد تصریح کرد: با همکاری دانشگاه جویندگان علم کوهدشت و سایر مراکز دانشگاهی این شهرستان و با همت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان همایشی تحت عنوان پیشگیری از اعتیاد در آذرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات