لرستان >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۳۱

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان:نرخ بیکاری لرستان به دلیل توسعه‌نیافتگی صنعت است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: نرخ بیکاری لرستان به دلیل توسعه‌نیافتگی صنعت است.
سید فخرالدین رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد، نرخ رسمی بیکاری در استان لرستان را به دلیل توسعه‌نیافتگی و رشد پایین صنعت دانست و اظهار داشت: رشد صنعت در لرستان بین 16 تا 18 درصد است و این درحالی است که نرخ رسمی بیکاری بین 25 تا 30 درصد است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان طبق گزارش اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال 93 اعلام کرد: همه شاغلان در بخش صنعت بالغ بر هشت هزار و 375 نفر است که در 103 واحد صنعتی مشغول کار هستند.

وی در ادامه سخنان خود به تعریف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: به مجموع آموزش‌های عملی و علمی که به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل یا افزایش مهارت ارائه و منجر به کسب گواهی‌نامه می‌شود، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌گویند.

این مسئول افزود: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان براساس ماموریت‌های محوله متولی آموزش‌های کوتاه‌مدت بوده است.

رحمانی تصریح کرد: این اداره در دو بخش دولتی یعنی مراکز و بخش غیردولتی یا همان آموزشگاه‌های آزاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان خاطرنشان شد: در حال حاضر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با 20 مرکز ویژه آموزش برادران و خواهران و 327 آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی مشغول انجام فعالیت‌های آموزشی است.

وی مطرح کرد: در این مراکز 154 رشته آموزشی در فضاهای آموزشی شامل کارگاه‌ها، کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

رحمانی یادآور شد: براساس ضوابط و مقررات این مراکز به منظور ارتقای مهارت تخصصی برای کارگران شاغل و یا ایجاد مهارت در افراد متقاضی کار و فاقد مهارت و یا کم مهارت ایجاد شده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به اینکه این اداره علاوه بر رسالت آموزش و مهارت‌آموزی افزود: عنایت ویژه‌ای نیز به مسئله اشتغال مهارت‌آموزان به خصوص جوانان دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور کارگروهی را مامور شناسایی رشته‌های منجر به اشتغال و درآمدزا در راستای کمک به اقتصاد خانواده تشکیل داده‌ایم.

این مسئول در خصوص وظیفه این کارگروه اضافه کرد: بررسی راهکارها، ایجاد و را‌ه‌اندازی کارگاه‌های مختلف ثابت و سیار شهری و روستایی جهت آموزش متقاضیان و جویندگان مهارت از وظیفه این کارگروه است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات