لرستان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۷۴

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خبر داد سیل جان 3 نفر در کوهدشت را گرفت/ آماده‌باش امدادگران هلال‌احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: سه نفر به علت طغیان رودخانه کوهدشت جان خود را از دست داده‌اند، از این‌رو امدادگران هلال‌احمر لرستان از صبح امروز به صورت آماده‌باش درآمده و به سیل‌زدگان استان خدمات ارائه می‌دهند.
حسین رضامرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های شب گذشته و امروز در استان لرستان مناطقی از شهرستان‌های سلسله، دوره‌چگنی و کوهدشت دچار آب‌گرفتگی و سیلاب شدید شده‌اند، بر اساس این وضعیت جمعیت هلال‌احمر استان لرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمده و از صبح امروز با تمام نیروهای عملیاتی در مناطق سیل‌زده در حال کمک‌رسانی به مردم گرفتار در سیل هستند.

وی عنوان داشت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان سلسله از ساعات اولیه بامداد امروز با تجهیزات پمپ آب و لجن‌کش در حال امداد‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند و دو اکیپ کامل با تجهیزات نیز از شهرستان خرم‌آباد جهت کمک به محل اعزام شده‌اند.

مرادی ادامه داد: همچنین مواد غذایی و خوراکی شامل نان، خرما، بیسکویت و کنسروجات در بین مردم منطقه توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر توزیع می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد، گفت: در شهرستان کوهدشت با توجه به بارندگی شدید از روز گذشته تاکنون بخش‌های گراب و طرحان این شهرستان به طور کامل در محاصره سیل قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهدشت از شب گذشته با اعزام اکیپ‌های مجهز به پمپ آب و لجن‌کش در حال امدادرسانی به مردم منطقه هستند، همچنین پنج اکیپ کامل با تجهیزات از مرکز استان به کوهدشت اعزام شده است، ولی با توجه به حجم بالای مناطق سیل‌زده و مسدود شدن راه‌های ارتباطی و بارش شدید باران، کار امدادرسانی را مشکل کرده است.

مرادی بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در حال حاضر مشغول توزیع مواد غذایی بین مردم و اسکان آنان و نجات گرفتارشدگان در سیل هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: با توجه به گستردگی مناطق سیل‌زده شهرستان کوهدشت یک فروند چرخ‌بال جمعیت هلال‌احمر استان لرستان در هوای بارانی شدید جهت شناسایی مناطق سیل‌زده و امدادرسانی عازم شهرستان کوهدشت شد که به دلیل بارندگی شدید و رعد و برق از وسط مسیر مجدداً به خرم‌آباد بازگشت.

وی افزود: به علت طغیان رودخانه داخل کوهدشت آب وارد یک منزل مسکونی شده و سه نفر تا الان جان باخته‌اند، همچنین گفته می‌شود این خانواده در زمان وقوع سیل دارای مهمان بودند که هنوز از وضعیت این افراد اطلاعاتی در دست نیست.

مرادی در پایان گفت: از تمامی هموطنان ساکن در مناطق سیل‌زده خواهشمندیم که خود را به مناطق بلندتر هدایت کرده و در صورت نیاز به کمک حتماً با تلفن رایگان 112 تماس بگیرند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات