تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۲۴

آتش در دامان آتش افروز

اقدامات تروريستي اخیر در فرانسه، این موضوع را به دولتمردان غربي گوشزد می کندکه آگاه باشند که نبايد همانند گذشته از اين موضوع به عنوان فرصتي براي ترویجموضوعاتی مانند اسلام هراسی و... استفاده كنند.
پایگاه بصیرت / فرهاد كوچك زاده

سياست دوگانه غرب در دم زدن از ترویج دموکراسی،‌ دفاع از حقوق بشر و... از یک سو و حمایت از تروریسم، حمایت از مستبدان،‌ مخالفت و دشمنی با حرکت های مردمی و آزادیخواهانه و... از سوی دیگر، باعث شد تا درست در زمانی که شعله های بیداری اسلامی کشورهای منطقه را در برگرفته بود، با حمایت از تروریسم در سوریه، درصدد به انحراف کشاندن و خفه کردن این بیداری عظیم برآیند. به بیان دیگر، غربی ها در زماني كه بيداري اسلامي در منطقه غرب آسیا در جریان بود، سعی کردند با برنامه ريزي هاي خود ضربات اساسي بر اين تحول مهم وارد آورند تا مانع موفقيت جنبش‌هاي اسلامی در این منطقه شوند. مهمترین نمونه در این خصوص، ايجاد بحران ساختگي در سوريه با روانه ساختن تروریست ها از اقصی نقاط جهان و حمایت بی دریغ و همه جانبه از آنها بود. بحرانی که پس از پشت گذشتن بیش از چهار سال از آن، همچنان آينده سوريه را در ابهام نگه داشته است و روزنه های امیدبخشی از پایان آن به چشم نمی خورد. بحراني كه به گفته استفان ابريل معاون سازمان ملل در امور بشر دوستانه،‌ از زمان شروع جنگ در سال 2011 تا كنون جان 250 هزار سوري را گرفته و بيش از چهار ميليون سوري را آواره كرده است. در این زمینه، ميليسا فلمينگ سخنگوي كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام كرد تعداد آوارگان ثبت شده سوريه در سازمان ملل 000/950/1 آواره در تركيه، 000/113/1 نفر در لبنان، 000/630 نفر در اردن و 000/250 نفر در عراق است. امروزه سهم اين آوارگان در كشورهايي كه به همراه آمريكا و اروپا از جنگ افروزان منطقه و سوريه بوده اند در حال افزايش است.

با این وجود، اين روزها جهانيان شاهدند كه ضرب المثل معروف ايرانيان، در مورد حامان تروریست ها تحقق يافته است. ضرب المثلي كه مي گويد: «چاه مكن بهر كسي اول خودت بعداً كسي». زيرا در سال‌هاي گذشته زماني كه گروه‌هاي تكفيري و تروريستي خود را براي ورود به خاك سوریه آماده كرده بودند دستگاهاي امنيتي غربي از تجهيز آنها در برابر حكومت سوريه استقبال كردند. حتي در رسانه هاي خود به طور علني از آنها حمايت كردند. در واقع، اگر امروزه حملات تروريستي در فرانسه اتفاق مي افتد بروز آن و کشیده شدن بحران تروریسم به اروپا را می توان در نتیجه حمایت غرب از تروریسم در منطقه خاورمیانه در کنار حمایت و پشتیبانی بی‌حد و حصر آن‌ها از گروه‌های مسلح بدون شناسنامه در سوریه دانست. پاریس از ابتدای بحران سوریه آشکارا از کمک به نیروهای مسلح مخالف دمشق و معارضین این کشور خبر داده بود و طی چند سال اخیر همواره از این گروه‌ها حمایت کرده است. حمایت بدون حساب و کتاب در ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به مخالفان و در ادامه حیات این گروه تروریستی و گسترش فعالیت تروریستی این گروه بسيار حائز اهميت است. فرانسه همواره آشکارا از گروه های مخالف اسد و لزوم تجهیز و تسلیح مخالفان می‌گفت.

امروزه سلاح‌هايي كه در اختيار گروههاي تروريستي داعش قرار دارد يكي از مهمترين سندها در خصوص اين ادعا مي باشد. سلاح نارنجك انداز RBG-6، اسلحه راكد انداز RBG-22، موشك انداز M-79 از جمله مهمترين سلاح هاي ساخته شده غرب است كه در اختيار گروههاي تروريستي قرار گرفته است و آنها امروزه از اين سلاح‌ها در مقياس گسترده در سوريه و عراق استفاده مي‌كنند. دليل ديگر در ادعاي فوق اعتراف تروريست‌هاي دستگير شده است كه می گویند در بغداد و تركيه آموزش مي بينند و غرب نيز مقدار زيادي اسلحه و مهمات در اختيار آن‌ها قرار مي دهد تا در سوريه و عراق وارد جنگ بشوند.

باتوجه به آنچه گفته شد اقدامات تروريستي اخیر در فرانسه، این موضوع را به دولتمردان غربي گوشزد می کندکه آگاه باشند که نبايد همانند گذشته از اين موضوع به عنوان فرصتي براي ترویج موضوعاتی مانند اسلام هراسی و... استفاده كنند و با غليان احساسات و هيجانات و با كاناليزه كردن اين موارد دگربار حقيقت را فراموش كنند. واقعیت و حقیقت این است که مهمترین راه حل منطقي و عاقلانه، جلوگیری و مقابله با راه‌هاي رشد و قدرت‌گيري اين جريان منحرف تكفيري است. راه حلی که بدون شک هم به نفع بشریت و هم به صلاح دولت و ملت فرانسه خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عزيز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
زيبا و قشنگ بود با تشكر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات