اقتصادی >>  بانک >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۱۱۳

وجود 400 میلیون حساب بانکی در کشور

به ازای هر ایرانی حدود 5 حساب بانکی وجود دارد که رایگان بودن افتتاح و نگهداری حساب بانکی در کشور دلیل تعدد آن است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت به نقل از آنا: داوود محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه افتتاح حساب در بانک‌های داخلی هیچ هزینه‌ای را برای مشتریان ندارد، افزود: اگر قرار باشد که مشتری برای نگهداری حساب خود پولی را بپردازد یقینا مشتریان بی‌دلیل حسابی را باز نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید نظام بانکی کشور به سیاست واحدی در قبال ارائه خدمات خود به مشتریان برسد، تصریح کرد: بانک مرکزی در این باره اقدامات اولیه را انجام می‌دهد اما یقینا این امر با بانک‌‌ها به شور گذاشته می‌شود تا یک هارمونی در نظام بانکی حاصل شود.

محمدبیگی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون بانک‌ها آمادگی اتصال به شبکه‌های بین‌المللی و همکاری با بانک‌های خارجی را دارند؟ ادامه داد: اگر وضع کنونی را در نظر بگیریم باید گفت بانک‌ها نیاز به کار کردن دارند. به عقیده من بانک‌ها در برخی حوزه‌ها بسیار خوب ظاهر شده‌اند اما در برخی دیگر از حوزه‌ها باید کار کنند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اضافه کرد: به هر حال زمانی که بانک‌های خارجی وارد کشور شوند و بخواهند خدمات خود را به مشتریان ارائه کنند، رقابت بسیار سنگینی با بانک‌های داخلی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: قاعدتا بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر در اعطای مجوز و نوع فعالیت این بانک‌ها می‌تواند تعادلی را در بازار ایجاد کند اما این بدین معنا نیست که بانک‌ها بتوانند در وضع فعلی با بانک‌های خارجی رقابت کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شاید حوزه کارمزدی بانک‌های داخلی یکی از بخش‌هایی باشد که کم‌ترین تنش در آن وجود دارد، اظهار کرد: در بانک‌های خارجی حتی اگر یک حساب افتتاح شود، مشتری باید بابت نگهداری آن حساب ماهیانه پول پرداخت کند و این‌طور نیست که حساب بانکی به صورت رایگان نگهداری شود.

محمدبیگی با اشاره بر رایگان بودن افتتاح و نگهداری حساب بانکی در کشور عنوان کرد: بنابراین شاید از این حیث رغبت مشتریان برای دریافت خدمات از بانک‌های داخلی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: بخش‌هایی که بانک‌های داخلی باید در آن حوزه‌ها بیش‌تر کار کنند، بحث تنوع بخشی به محصولات و حوزه اعتبارات و تسهیلات است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خاطر نشان کرد: اکنون بانک‌های داخلی با صدر کارت‌های اعتباری به‌روز رسانی خود را آغاز کرده‌اند و بر روی محصولاتشان کار می‌کنند اما قاعدتا برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید توجه بیش‌تری به این موضوع شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات