سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۸۷۳
گفتگو با حسين فدايي دبیرکل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي

جريان نفوذ و انتخابات اسفندماه

آنها براي تحقق خواسته‌هاي خود گفتمان دوقطبي سازي را در جامعه طراحي کرده‌اند. دوقطبي به اين معنا که در جامعه القاء کنند چيزي جز سياهي و سفيدي، ديو و دلبر وجود ندارد. اگر مردم به طرف افرادي که آنها دوست ندارند بروند يعني به طرف سياهي رفته‌اند و اگر به طرف کساني که آنها دوست دارند بروند يعني به طرف سفيدي رفته‌اند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / گفتگو با حسين فدايي

با آغاز ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري، روند انتخابات اسفندماه سال جاري وارد مرحله حساسي شده است. در اين بين جرياني که از آن تحت عنوان جريان نفوذ مي‌توان ياد کرد در تلاش است تا به نحوي انتخابات را مديريت کرده و در مسير واگرايانه و براندازانه خود سوق دهد. لذاست که شناخت برنامه‌ها و سناريوهاي اين جريان اهميت مي‌يابد.

در همين راستا خبرنگار پايگاه بصيرت گفت و گويي را با آقاي حسين فدايي نماينده سابق مجلس و دبيرکل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ترتيب داده که شما را به خواندن آن دعوت مي کنيم.

جريان نفوذ و نظام سلطه چه سناريويي را براي انتخابات آتي طرحريزي کرده است؟

از مجموعه اظهارات و موضع گيري‌هاي نظام سلطه و جريان فتنه اين برداشت مي‌شود که با يک هدف‌گذاري جدي وارد صحنه شده اند و به دنبال راهبرد تغيير و استحاله، تصرف مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي هستند. تحليل آنها اين است که براي اين که بتوانيم مسير انقلاب اسلامي را از ريل گزاري و مسيري که امام و رهبري طراحي کردند خارج کنيم و براي تحقق اهداف نظام سلطه بتوانيم تغيير به وجود بياوريم راهي جز ايجاد نفوذ و تصرف در مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي نيست اين موضع مشترک آنهاست.

براي تحقق اين هدف در رابطه با خبرگان دو مسير را طي مي‌کنند يک مسير اين است که تا جايي که مي‌توانند افرادي را که صلاحيت ندارند نفوذ بدهند تا بتوانند راي بياورند که در اين مسير قطعا ناکام خواهند شد. اما در کنار اين يک هدف فرعي را هم دنبال مي‌کنند و آن اين است که مي‌خواهند به واسطه افرادي که مي‌دانند صلاحيت ندارند و قطعا رد صلاحيت خواهند شد تجمعي را هم عرض مجلس خبرگان تشکيل بدهند، يعني قصد دارند يک خبرگان غير رسمي به عنوان يک آلترناتيو در دست خود داشته باشند و اين کار يک کار خبيثانه و شيطاني است.

تحليل نظام سلطه و جريان فتنه در مورد مجلس اين است که ما بايد مجلسي را داشته باشيم که در امتداد خواسته‌هاي ما عمل کند و همسو با تحقق اهداف و گرايشات ما حرکت کند، لذا به دنبال اين هستند که گفتمان زندگي خوب و راحت همراه با آرامش و رفاه را به گفتمان عمومي القاء کنند. اين اهداف زماني تحقق پيدا مي‌کند که مجلسي داشته باشيم که در مقابل آمريکا و نظام سلطه هيچ مقاومتي وايستادگي نکنند و استکبار ستيز نباشد.

اين هدف را با اين حرف در جامعه القاء مي‌کنند که ما اگر مي‌خواهيم به جامعه مورد نظر و مطلوب برسيم بايد بتوانيم در مرحله اول همراهي و همسويي با نظام جهاني داشته باشيم و در هنجارهاي جهاني هضم شويم. اين بحث که گفته مي‌شود ما زماني در حل مشکلات معيشتي مردم به توفيق مي‌رسيم که بتوانيم با آمريکايي‌ها به تفاهم برسيم و در مذاکرات به يک راه‌حل مورد نظر برسيم بيانگر همين موضوع است. در واقع با اين بيان القاء مي‌کنند که حل مشکلات داخلي در گرو مذاکره با آمريکاست. اين روش همان دوقطبي کردن صحنه جامعه است، به عبارت ديگر مي‌گويند که شما در مقابل خواسته‌هاي آمريکا سر فرود بياوريد ذلت و خواري را بپذيريد و عزت واهي که آنها دنبال مي‌کنند را در تعامل تحميلي خواسته‌هاي آمريکايي‌ها بپذيريد سعي مي‌کنند اين تفکر را براي جامعه تئوريزه و منطق کنند.

البته اين اهداف برنامه ريزي و نقشه‌هاي آنهاست، اين که اين اهداف تا چه حد تحقق پيدا مي‌کند به طور حتم با بصيرت، هوشياري و وحدت ملت ايران به اهداف خود نخواهند رسيد.

براي تحقق خواسته‌هاي خود، از چه شيوه‌هايي استفاده خواهند کرد؟

آنها براي تحقق خواسته‌هاي خود گفتمان دوقطبي سازي را در جامعه طراحي کرده‌اند. دوقطبي به اين معنا که در جامعه القاء کنند چيزي چز سياهي و سفيدي، ديو و دلبر وجود ندارد. اگر مردم به طرف افرادي که آنها دوست ندارند بروند يعني به طرف سياهي رفته‌اند و اگر به طرف کساني که آنها دوست دارند بروند يعني به طرف سفيدي رفته‌اند.

اين هدف را با اين حرف در جامعه القاء مي‌کنند که ما اگر مي‌خواهيم به جامعه مورد نظر و مطلوب برسيم بايد بتوانيم در مرحله اول همراهي و همسويي با نظام جهاني داشته باشيم و در هنجارهاي جهاني هضم شويم. اين بحث که گفته مي‌شود ما زماني در حل مشکلات معيشتي مردم به توفيق مي‌رسيم که بتوانيم با آمريکايي‌ها به تفاهم برسيم و در مذاکرات به يک راه‌حل مورد نظر برسيم بيانگر همين موضوع است. در واقع با اين بيان القاء مي‌کنند که حل مشکلات داخلي در گرو مذاکره با آمريکاست. اين روش همان دوقطبي کردن صحنه جامعه است، به عبارت ديگر مي‌گويند که شما در مقابل خواسته‌هاي آمريکا سر فرود بياوريد ذلت و خواري را بپذيريد و عزت واهي که آنها دنبال مي‌کنند را در تعامل تحميلي خواسته‌هاي آمريکايي‌ها بپذيريد سعي مي‌کنند اين تفکر را براي جامعه تئوريزه و منطق کنند.

يکي از ابزارهاي بسيار مهمي که به واسطه آن مي‌خواهند اين باور را در مردم به وجود بياورند ايجاد شبکه نفوذي است که بيش از سي سال نظام سلطه بر آن سرمايه‌گذاري کرده است امروز شبکه نفوذ از ظرفيت بالايي نسبت به گذشته برخوردار شده و شگردهايش تغيير پيدا کرده است. امروز مسئولان و تصميم سازها تصور مي‌کنند با ادراک سازي و تغيير محاسبات مي‌توانند به اهداف شوم خود برسند، لذا کانون‌ها و اتاق‌هاي فکري را تحت مديريت شبکه نفوذ به جهت شناسايي افراد به وجود آوردند افرادي که نفوذپذير هستند و واسطه‌هايي که مي‌توانند از ظرفيت آنها براي انتقال نفوذ استفاده کنند.

يکي از ظرفيت‌هايي که از مدتها قبل روي آن سرمايه گذاري کرده‌اند؛ بستگان و فرزندان مسئولان هستند. اين افراد را شناسايي مي‌کنند هر جا که زمينه‌اي ديدند سعي مي‌کنند آن فرزند يا بستگان مسئول را به انواع آلودگي‌ها از جمله آلودگي اخلاقي، جنسي و مالي آلوده کنند. وقتي که فرد را آلوده کردند از اين ظرفيت براي انتقال مفاهيم به مسئولان استفاده مي‌کنند.

البته بسياري از مسئولان ما ظرفيت بالايي دارند و نفوذناپذير هستند و واکنش نشان مي‌دهند، اما به هر حال هميشه افرادي هستند که ضعيف النفس بوده و تحت تاثير قرار مي‌گيرند و ناخودآگاه اعمال و کارهايي را انجام مي‌دهند که جزو نقشه‌اي است که دشمن طراحي کرده است.

جريان نفوذ چه نگاهي به بزرگداشت نهم دي ماه دارد؟

نهم دي در حقيقت اوج بصيرت ملت ايران در مقابل نظام سلطه و شيطنت فتنه‌گران بود. طبعا آمريکايي‌ها و فتنه‌گران دوست ندارند اين اقتدار و بصيرت ملت مستمر باشد و رشد و تکامل پيدا کند به همين خاطر تلاش مي‌کنند تا اين نماد تاريخي ملت ايران را به فراموشي بسپارند. در واقع به بهانه‌هاي مختلف از ياد کردن آن فرار مي‌کنند، مي‌گويند چرا نبش قبر مي‌کنيد! مسئله‌اي بوده که گذشته! سعي مي‌کنند که حماسه نهم دي را به دست فراموشي بسپارند، در حالي که نهم دي يکي از مهمترين مقاطع تاريخي نظام جمهوري اسلامي است و زنده نگاه داشتن آن براي بصيرت افزايي در جامعه بسيار موثر و کارگشاست.

نهم دي در حقيقت اوج بصيرت ملت ايران در مقابل نظام سلطه و شيطنت فتنه‌گران بود. طبعا آمريکايي‌ها و فتنه‌گران دوست ندارند اين اقتدار و بصيرت ملت مستمر باشد و رشد و تکامل پيدا کند به همين خاطر تلاش مي‌کنند تا اين نماد تاريخي ملت ايران را به فراموشي بسپارند.

در واقع به بهانه‌هاي مختلف از ياد کردن آن فرار مي‌کنند، مي‌گويند چرا نبش قبر مي‌کنيد! مسئله‌اي بوده که گذشته! سعي مي‌کنند که حماسه نهم دي را به دست فراموشي بسپارند، در حالي که نهم دي يکي از مهمترين مقاطع تاريخي نظام جمهوري اسلامي است و زنده نگاه داشتن آن براي بصيرت افزايي در جامعه بسيار موثر و کارگشاست.

ما اگر مي‌خواهيم 9 دي زنده باشد و بزرگداشت 9 دي را برگزار مي‌کنيم به اين دليل است که مي‌خواهيم ارزش‌هاي ديني و عزت ملي زنده بماند و وحدت ملي حفظ شود. بزرگداشت 9 دي زنده نگاه داشتن پيوند بين ملت و امامت است، زنده نگاه داشتن ولايتمداري و روحيه استکبار ستيزي، صيانت از عزت و اقتدار ملي است. لذا اگر کساني با وسوسه‌ها و تفکرات غلط خود بخواهند در مردم ايجاد شک و ترديد کنند تا پاسداشت 9 دي در شان ملت ايران برگزار نشود، در حقيقت ادامه خط فتنه و شيطنت‌هاي دشمن را پيش گرفته است که قصد دارند در ملت ايجاد تفرقه کنند.

تهيه و تنظيم: سيد محمد مشکوة الممالک

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات