صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۸۵۵۵۷

تاکتیک تعویق تحریم

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» گزارشی منتشر کرد و در آن با اشاره به تعویق تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «مقام‌های رسمی آمریکا و اروپا در خفا گفته‌اند [...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» گزارشی منتشر کرد و در آن با اشاره به تعویق تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «مقام‌های رسمی آمریکا و اروپا در خفا گفته‌اند که امیدوارند رفع تحریم‌ها بتواند به حمایت‌ از رئیس‌جمهور ایران منجر شود که متحدانش رقابت‌ سختی را با جناح محافظه‌کار (اصولگرایان) در انتخابات اواخر فوریه سال ۲۰۱۶ (اسفند ۹۴) دارند.»
موضوع به طرح تحریم‌های جدید علیه برخی شرکت‌ها و مؤسسات ایرانی به دلیل آزمایش موشک عماد برمی‌گردد. در حالی که در جریان مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵، جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده بود که بحث موشکی و توان دفاعی ایران کاملاً از موضوع برجام جداست و طرف‌های غربی هم آن را پذیرفته بودند، با این حال نمایندگان کنگره این موضوع را بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید قرار دادند. این اقدام آمریکایی‌ها آن‌قدر عجولانه بود که فراموش کرده بودند آن را با سیاست‌های پنهان و مداخله‌جویانه خود در حمایت از برخی جریان‌های سیاسی داخلی هماهنگ کنند.  
در این میان روشن است که سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نکرده و اگر عقب‌نشینی مقطعی یا موردی هم صورت می‌گیرد، تاکتیکی بوده و برای به دست آوردن منفعتی بالاتر و بیشتر است. جریان‌های سیاسی در داخل هم نباید مقهور خدعه دشمن شوند؛ چراکه اگر آمریکایی‌ها از روی کار آمدن جریان سیاسی خاصی حمایت می‌کنند، بی‌شک به دنبال منافع خود هستند و بستر را برای رسیدن به خواسته‌های خود مناسب می‌بینند، نه اینکه خط‌مشی، شعارها و برنامه‌های آن گروه برای‌شان اهمیت داشته باشد. شاید بی‌مناسبت نباشد که توصیه ماندگار امام راحل‌مان را مرور کنیم که فرمودند: «هرگاه دیدید دشمن از شما تعریف کرد، بدانید راه را اشتباه رفتید...»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات