سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۵۶۰۲

پروژه نفوذ در بستر انتخابات

مجلس طراز انقلاب اسلامي مجلسي نيست که غرب‌گرايان در صدر آن قرار بگيرند و وابستگي را تئوريزه و قانونمند نمايند! مجلسين شريفين خبرگان و شوراي اسلامي بايد نماد ارزش‌ها و باورهاي ملت ايران باشد، ملتي که استقلال و آزادگي و عزت و خودباوري خود را قريب به چهار دهه پيش فرياد زده و بر سر آرمان‌هاي خويش تاکنون ايستاده و خواهد ايستاد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی

در تابستان امسال بود که حکيم فرزانه انقلاب اسلامي از پروژه "نفوذ" سخن گفت و اذهان عمومي را به خطري که از جانب دشمن در پسابرجام طرحريزي شده آگاه ساخت. معظم‌له عرصه‌هاي نفوذ دشمن را فرهنگ، سياست و اقتصاد دانستند و در شرح ابعاد نفوذ سياسي فرمودند: «نفوذ سياسي هم اين است که در مراکز تصميم‌گيري، و اگر نشد تصميم‌سازي، نفوذ بکنند. وقتي دستگاه‌هاي سياسي و دستگاه‌هاي مديريتي يک کشور تحت‌تأثير دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن‌وقت همه‌ي تصميم‌گيري‌ها در اين کشور بر طبقِ خواست و ميل و اراده‌ي مستکبرين انجام خواهد گرفت»

اين سخنان در حالي اظهار مي‌شودکه ما در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي قرار داريم و قرار است مردم نمايندگاني رابرگزينند تا سرنوشت دو مرکز حياتي تصميم‌گيري در کشور را به ايشان بسپارند. دغدغه رهبري حکايت از برنامه اي دارد که دشمن براي نفوذ و تسخير کرسي‌هاي مجلسين طرحريزي کرده است و بر آن است تا افرادي را به اين مراکز مهم تصميم‌گيري وارد نمايد که در مجموع پرچمدار تمايل به غرب هستند.

در اين بين يکي از شگردهاي غرب و غرب‌گرايان، بهره‌برداري از نتايج مذاکرات هسته‌اي در انتخابات است. لذا از مدت‌ها قبل تلاش کرده‌اند که در حين روند مذاکرات، نيم نگاهي نيز به انتخابات داشته و زمان بندي را به نحوي تنظيم کنند که خروجي حداکثري براي آن آوردگاه مهم نيز داشته باشد. اين جريان معتقد است، بايد به گونه‌ي القاء نمود که حل مشکلات کشور در گرو نزديکي و تعامل با غرب است و به عنوان نمونه از همين طريق پرونده پرمناقشه هسته‌اي ايران حل شده است! لذا کساني بايد قدرت را در کشور، بالاخص در مجلسين برعهده بگيرندکه چنين ديدگاهي دارند و بايد جريان‌هاي مخالف - که بايد آنها را تندرو و راديکال ناميد - به کناري گذاشته شوند!

در همين راستا اظهاراتي منتشر شده است که به صراحت از نسبت ميان برجام و انتخابات حکايت دارد و يکي از مهمترين مسايل پسابرجام را انتخابات اسفندماه دانسته است. به عنوان نمونه سال گذشته بود که "ولي رضا نصر" مشاور سابق باراک اوباما در امور ايران و خاورميانه در مقاله‌اي چنين نوشت: «مذاکره کنندگان ايراني که به اهميت اوضاع واقف هستند از هم اکنون چشم به انتخابات مجلس دارند. آمريکايي ها نيز نبايد از اين موضوع غافل شوند چون زمان توافق تعيين کننده نتيجه انتخابات خواهد بود. هم اکنون تندروها کنترل پارلمان را در دست دارند و براي تغيير در ترکيب آن رئيس جمهور روحاني به مزاياي اقتصادي حاصل از توافق هسته نياز دارد. آن هم خيلي زود تا بتواند راي دهندگان را تحت تاثير قرار دهد »

چندماه پيش "وندي شرمن" معاون سابق وزير امور خارجه آمريکا نيز در سخناني ابعاد مهمي از برنامه پسابرجام را فاش کرده و با بيان اينکه برجام بر انتخابات مجلس ايران تاثير خواهد گذاشت گفت: «حسن روحاني رئيس جمهور ايران بسيار دوست دارد روز اجراي برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پيش از برگزار انتخابات مجلس باشد تا مردم ايران شاهد برداشته شدن تحريمها باشند»

"وندي شرمن" معاون سابق وزير امور خارجه آمريکا نيز در سخناني ابعاد مهمي از برنامه پسابرجام را فاش کرده و با بيان اينکه برجام بر انتخابات مجلس ايران تاثير خواهد گذاشت گفت: «حسن روحاني رئيس جمهور ايران بسيار دوست دارد روز اجراي برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پيش از برگزار انتخابات مجلس باشد تا مردم ايران شاهد برداشته شدن تحريمها باشند»

وب سايت پوليتيکو نيز در مقاله‌اي تاکيد کرده است که دولت اوباما تحريم ها عليه ايران را زماني تعليق خواهد کرد که براي دولت بيشترين نفع انتخاباتي را داشته باشد. نويسنده اين مقاله که 2 دي‌ماه امسال منتشر شده مي‌نويسد: «ايران همچنين در تاريخ 26 فوريه انتخابات مجلس را برگزار مي‌کند و اگر تحريم ها لغو شود، حسن روحاني رئيس جمهور ايران و ميانه‌روها که از توافق هسته اي حمايت مي‌کنند انتظار مي رود از اين وضعيت بهره مند شوند. تصور مي‌شود انتخابات دليلي براي حرکت سريع ايران در جهت برچيدن زيرساخت هاي هسته‌اي اين کشور باشد.»

اين اظهارنظرها در حالي انتشار يافته که مخاطبين آن در داخل کشور نسبت به آن واکنشي درخور نشان نداده و در مقام تکذيب برنيامده‌اند! لذا بايد نسبت به آن هوشيار بود و با دقت رفتار غرب‌گرايان در آستانه انتخابات را رصد نمود. فارغ از صحت و سقم اين اظهارات بايد به اين نکته نيز توجه کردکه آنچه موجب حل مشکلات کشور خواهد نه وادادگي در برابر غرب و اعتماد به آن، بلکه تکيه به ملت و سرمايه‌هاي ملي و داشتن خودباوري است و فراموش نکردن اين حقيقت که غرب جز به زياده خواهي و منافع ملي خود نمي‌انديشد!

مجلس طراز انقلاب اسلامي مجلسي نيست که غرب‌گرايان در صدر آن قرار بگيرند و وابستگي را تئوريزه و قانونمند نمايند! مجلسين شريفين خبرگان و شوراي اسلامي بايد نماد ارزش‌ها و باورهاي ملت ايران باشد، ملتي که استقلال و آزادگي و عزت و خودباوري خود را قريب به چهار دهه پيش فرياد زده و بر سر آرمان‌هاي خويش تاکنون ايستاده و خواهد ايستاد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات