تهران بزرگ >>  عمومی >> به پیشنهاد سردبیر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۰۷۳

تا انتخابات شماره 6

حمیدرضا ترقی در واکنش به اعلام سهم خواهی پایداری ها نسبت به لیست تهران گفت: «دسته بندی اصولگرایان براساس موضع شان در قبال برجام درست نیست؛ لیست تهران اصولگرایان 30 نفر است و هر سلیقه سیاسی طبق نظرسنجی ها متناسب با وزنی در جامعه که داشته نماینده در فهرست دارد بنابراین هیچ اجحافی به موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری نشده است(فارس رصد کانال های انتخاباتی)
تا انتخابات

لیست خبرگان جامعتین برای استان‌ها نهایی شد

آیتا... موحدیکرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، از تکمیل و نهایی شدن لیست خبرگان جامعتین برای استان‌ها خبر داد و درباره نهایی شدن لیست خبرگان برای تهران گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی از ابتدا در لیست انتخاباتی جامعتین برای انتخابات خبرگان قرار گرفته بود و در حال حاضر نیز در این لیست قرار دارد. (خراسان)

برخی وقتي از همه‌جا شکست مي‌خورند، از وحدت دم مي‌زنند

آیت‌الله مصباح یزدی، عضو خبرگان رهبري: مراقب باشيم تا کساني را موردحمایت و تبعيت قرار ندهيم که به دنبال هواي نفس بوده و تنها براي پيش بردن کار خود، نام دين و انقلاب را بر زبان جاري مي‌کنند و هر جا هم که لازم باشد از الفاظ زيبا مانند وحدت استفاده مي‌کنند. افرادي سال‌ها براي پيروزي انقلاب زحمت‌کشیده و حتي زندان‌ها رفته و شکنجه‌ها را تحمل کرده‌اند، اما وقتي کار به منافع شخصي‌شان رسيد، به‌گونه‌ای رفتار کردند که گويا اصلاً انقلابي در کار نبوده و اهميتي نداشته است. جالب اين‌که چنين افرادي وقتي از همه‌جا شکست مي‌خورند، از وحدت دم مي‌زنند و جالب‌تر آن‌که اگر فرصتي بيابند مي‌گويند وحدت يعني اين‌که هر چه ما بگوييم بايد ملاک عمل قرار گيرد. (نواندیش)

اگر بخواهیم بیت امام را از نقطه‌ضعفی منزه کنیم؛ باید سخنان امام را عملی کنیم

آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز: اگر برخی‌ها به امام علاقه‌مند هستند باید به توصیه ایشان توجه کنند. یکی از بالاترین توصیه‌های امام در مورد شورای نگهبان این بود که شورای نگهبان در برخی مقاطعی که با تضعیف افراد مواجه می‌شود محکم در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کند و بر اساس وظیفه‌ای که به آن‌ها محول شده کار را انجام دهد. ما اگر بخواهیم بیت امام را از نقطه‌ضعفی منزه کنیم و منزه بدانیم باید سخنان امام را عملی کنیم. هنوز لیست قطعی نشده و به لیست 30 نفره نزدیک شده‌ایم و درباره برخی‌ها هنوز مباحثی مطرح است. (نسیم)

صحبت‌های آقای هاشمی بی‌احترامی به بیت امام (ره) بود

غلامعلی حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان: اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی گفتند ما به بیت امام بدهکار هستیم و باید به یادگاران امام احترام بگذاریم حرفی درست و صادق است اما قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست بلکه ما به قانون بدهکار هستیم و این‌گونه حمایت این‌چنینی درواقع بی‌احترامی به بیت امام و شورای نگهبان را در پی دارد. صرف نوه کسی بودن دلیل بر صلاحیت و عدم صلاحیت آن فرد نیست بلکه صلاحیت از طریق امتحان احراز می‌شود که در این مورد احراز نشده است. کسی ممکن است هم صلاحیت داشته باشد اما باید از طریق امتحان دادن در شورای نگهبان این صلاحیت احراز شود که نشده است. این چه حرفی است که ما می‌گوییم همه ملت مدیون بیت امام است، این به نظرم بی‌احترامی به خانواده امام راحل است. (تسنیم)

همین حرف ها 88 فتنه ایجاد کرد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت: ضرورت انتخابات قانون‌مداری و آرامش است. برخی به جای شورآفرینی، تنش‌زایی را برگزیده‌اند. ایجاد هیجان کاذب و تنش، آرامش روانی جامعه را به هم می‌زند. شکایات و اعتراضات باید مسیر قانونی را طی کند. ما باید از گذشته درس بگیریم. در سال 88 هم‌چنین اظهارنظرهایی به التهابات بعدی منجر شد و یک فتنه بزرگی را در کشور به وجود آورد. نیاز فعلی و فوری کشور آرامش و قانون‌مداری است که ترجمه بیرونی آن باید برای منطقه و جهان امنیت و اقتدار ملی باشد. (ایسنا)

این یک شوخی است که سید حسن خمینی فکر کرده نباید امتحان دهد

محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به صحبت آقای هاشمی درباره شورای نگهبان: برخی توقع یک رانت ویژه دارند و امام به این‌گونه رانت‌ها خط بطلان کشیده‌اند و اعلام کردند که من هم مانند بقیه مردم هستم، این در قانون اساسی هم آمده است. خانواده امام برای همه نظام محترم هستند اما باید قواعد و قوانین را رعایت می‌کردند و امتحان می‌دادند، این یک شوخی است که سید حسن خمینی تصور می‌کرده همه باید امتحان می‌دادند و ایشان نباید امتحان می‌دادند. امام‌جمعه تهران هم به دلیل عدم امتحان رد صلاحیت شدند، بهتر بود که سید حسن حضور پیدا می‌کردند، امتحان دادن از شأن آدم کم نمی‌کند. (نسیم)

آقای هاشمی! تمام رانت‌ها و پست‌ها برای شما بوده است

بذرپاش، نماینده مجلس: آقای هاشمی! تمام رانت‌ها و پست‌ها برای شما بوده؛ آیا بازهم طلبکار هستید. افرادی مانند خاوری در زمان ریاست شما مدیرعامل بانک سپه بوده‌اند. پازل دوقطبی همان است که به‌جای هسته‌ای موضوع منطقه را قرار می‌دهد آن‌ها می‌خواهند بگویند که مشکلات اقتصادی به خاطر ماجراجویی در منطقه است. برخی استخوان گیرکرده در گلو هستند و باید شاخص اصلی انقلاب برای آن‌ها تبیین شود. (فارس)

آش آن‌قدر شور شده که امثال عباس عبدی و ابطحی هم متوجه استفاده ابزاری هاشمی شده‌اند

حجت‌الاسلام شجونی: بعید می‌دانم آقای حسن خمینی حیثیت خود را برای هاشمی هزینه کند. دیگر آش آن‌قدر شور شده است که امثال آقای عباس عبدی و ابطحی هم متوجه استفاده ابزاری هاشمی از حسن خمینی شده‌اند. آقای حسن خمینی اعتراض خود را به‌طور قانونی مطرح کرده اما هاشمی تلاش دارد، نقش کاسه داغ‌تر از آش و دایه مهربان‌تر از مادر را بازی کند. هاشمی می‌خواهد آقای حسن خمینی را وارد باتلاقی که خودش در آن فرو رفته است کند اما امیدواریم ایشان تدبیر کند و در زمین هاشمی رفسنجانی بازی نکند. (تسنیم)

اظهاراتی از روی عقده‌گشایی

دکتر رضا سراج، تحلیلگر سیاسی: در نگاه اول به نظر می‌رسد این اظهارات از روی عقده‌گشایی و به خاطر عقیم ماندن برنامه‌های ایشان جهت انتخابات مجلس خبرگان صورت پذیرفته باشد اما در نگاه دوم، بیش از آنکه به ظواهر سخنان سخیف ایشان توجه کرد، می‌بایست به اهداف پیدا و پنهان نهفته در اظهارات وی توجه داشت تا از بروز خسارات به انسجام و وحدت ملی و امنیت ملی در آستانه انتخابات پیش‌گیری نمود. در این نوشتار به‌اختصار برخی از آن‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد. (فرهنگ نیوز)

رد صلاحیت‌ها را نباید در بوق و کرنا کرد

آیت‌الله علوی‌گرگانی: اگر کسانی که لیاقت خدمت کردن ندارند، وارد مجلس شوند، قطعاً برای نظام و جامعه مشکلاتی ایجاد خواهند کرد و این امر، نگرانی رهبر انقلاب و دلسوزان را هم زیاد خواهد کرد. حفظ آبروی مؤمن خیلی مهم است؛ کسانی که به دلیلی ردّ صلاحیت شده‌اند، نباید این ردّ صلاحیت آن‌ها را در بوق و کرنا کرد و موجب آبروریزی شد، چون بالاخره آن‌ها مال همین کشورند و می‌خواهند زندگی کنند. (ایسنا)

تهدید به استعفای استانداران مثل «اگر تقلب شد بریزید بیرون» است

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: طبق قانون اساسی شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است و نظارتشان هم استصوابی است و کسی که وارد این صحنه می‌شود بایستی همه شرایط را در نظر بگیرد. تهدید به استعفا مثل «اگر تقلب شد بریزید بیرون» است. کشور رهبر، قانون و برنامه دارد کشور بی‌صاحب که نیست! و برای اعتراض باید از مجرای قانونی موضوع را پیگیری کرد نه از راه استعفا. (نسیم)

احمدی‌نژاد حامی هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات نیست

دفتر دکتر احمدی‌نژاد با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر بر این نکته تأکید کرد که دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق هیچ نظری در تائید یا حمایت از نامزدها و فهرست‌های انتخاباتی در انتخابات پیش رو نداشته و نخواهد داشت. (میدان 72)

عدم احراز صلاحیت نامزد انتخاباتی چیست؟

محمد مهاجری در یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: به‌منظور احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، 3 حالت قابل‌تصور است: اول، احراز صلاحیت نامزد انتخاباتی که به معنای کشف شرایط پیش‌بینی‌شده از جهت ایجابی و سلبی است. شرایط ایجابی یعنی نامزد موردنظر شرایطی را که باید به‌منظور نمایندگی دارا باشد، مانند مدرک تحصیلی و التزام به قانون اساسی و... دارد و شرایط سلبی نیز به این معناست که نامزد موردنظر شرایطی را که نباید دارا باشد، ندارد؛ مثل نداشتن سوءپیشینه‌ کیفری و نداشتن سوء شهرت.

رد صلاحیت نامزد انتخاباتی که به معنای عدم کشف شرایط یادشده است؛ یعنی شورای نگهبان دلایل کافی برای «عدم وجود» شرایط مقرر قانونی را کشف کرده است و لذا چنین نامزدی حق شرکت در انتخابات را ندارد. عدم احراز صلاحیت نامزد انتخاباتی که یعنی شورای نگهبان دلایل کافی برای «عدم وجود» شرایط قانونی موردنیاز یا دلایل کافی برای «وجود» شرایط قانونی موردنیاز را کشف نکرده است. (وطن امروز)

اصلاح‌طلبان نامعتدل‌ترین جناح سیاسی هستند

محمدجواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: جناح‌های سیاسی درباره مسائل مهم و کلیدی صحبت کنند، نزد و آه و ناله و مسائل حاشیه‌ای دون شأن فضای انتخاباتی است. جناح اصولگرا جناحی است که قوّت‌های قابل‌توجهی دارد و نگران نیستم که برخی اصولگراها به‌طور رسمی در ائتلاف حضور ندارند. اینکه شعار اعتدال داشته باشیم به این معنی که «یا مثل ما باش یا معتدل نیستی»، این اعتدال نیست بلکه نهایت بی اعتدالی است. اصلاح‌طلبان نا معتدل‌ترین جناح سیاسی در کشور هستند. جناح اصلاحات جناح زواردررفته‌ای است که کنترلی روی انحراف تئوری و عملیاتی خود ندارد. سید حسن خمینی زود وارد عرصه شد. با پمپاژ و رپرتاژ نمی‌شود فضل و علم فردی را اثبات کرد؛ این کارهای بعضی اطرافیان، دون شأن سید حسن است. شیوه کاندیداتوری سید حسن خمینی نوعی خشونت و تخاصم را دامن زد. بعضی برداشت‌های هاشمی واقع‌گرایانه نیست، وی به سونامی علاقه دارد ولی سونامی یک بلای طبیعی است. (تسنیم)

اصلاح‌طلبان 2 برابر و نیم و اصولگرایان 3 برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: من معتقدم شکایات و اعتراضات باید مسیر قانونی را طی کند چراکه اگر این‌گونه نباشد آرامش جامعه به هم می‌ریزد. علت اصلی فتنه 88 این بود که نامزدها شکایات خود را به‌جای مجاری قانونی از طریق خیابان‌ها پیگیری کردند در حالی که شکایت حق افراد است اما اگر اعتراضات غیرقابل قبول آرامش جامعه را به هم بزند به نفع هیچ‌کس نیست. اصلاح‌طلبان دو برابر و نیم، اصولگرایان سه برابر و مستقل‌ها نیز سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند. (فارس)

جرزنی سیاسی موجب تکرار حوادث 88 می‌شود

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: فرایند قانونی همانی است که شورای نگهبان طی می‌کند، بنابراین اگر کسانی بخواهند با «جرزنی سیاسی» ارتقا پیدا کنند حوادث فتنه 88 مجدداً تکرار می‌شود. شعار مظلومیت تحریک‌کننده است و جریان اصلاحات با وجود تعداد بیشتر نامزدهای احراز صلاحیت شده نسبت به رد صلاحیت شده، می‌خواهد با این وسیله هواداران خود را بسیج کند. (تسنیم)

رئیس‌جمهور تلاش خود را به تقویت قرارگاه‌های اقتصادی معطوف کند

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی: اظهاراتی که از سوی رئیس‌جمهور (درباره رد صلاحیت‌ها) مطرح شد به‌نوعی موجب تعجب بسیاری از نخبگان و کسانی شد که متوقع بودند رئیس‌جمهور این روزها در رابطه با گرانی، مبارزه با رکورد و مشکلات اساسی که مردم با آن دست به گریبان هستند صحبت کند. رئیس‌جمهور بهتر است از طرح موضوعاتی که با وظایف قانونی وی سنخیت ندارد پرهیز کند و به‌عنوان مجری قانون در اجرای قانون و حمایت از نهادهای قانونی مثل شورای نگهبان تلاش و حمایت کند. (تسنیم)

علت جدایی لاریجانی را پایداری‌ها می‌دانند، چون برای خودشان احساس خطر کرده‌اند

اسماعیل کوثری، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس: افرادی که می‌گویند وحدت اصولگرایان مطلوب و جامع نیست کسانی هستند که نسبت به وحدت خطر می‌کنند. اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نیز اگر بخواهند فعالیت کنند و لیست واحد ارائه دهند موفق نخواهند بود چراکه دولت در زمینه اقتصادی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. کسانی علت جدایی آقای لاریجانی از جریان اصولگرایی را پایداری‌ها می‌دانند که برای خودشان احساس خطر می‌کنند یعنی اصلاح‌طلبان و سایر افراد. (فارس)

با نجابت تاکتیکی نمی‌توان ملت را به فراموشی سوق داد

گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان: [اصلاح‌طلبان] با هر هدفي از گردن‌كلفتي‌هاي سابق دست كشيده باشند براي حل مسائل فتنه 1388 بايد اساسي بينديشند و با «نجابت تاكتيكي» نمي‌توانند آن مسئله را حل كنند. تجربه هفت‌ساله گذشته نشان داده كه راهبرد «مشمول مرور زمان» مشكل را حل نمي‌كند. نامه‌هاي پنهان و فرار كردن پشت اشتباهات احمدي‌نژاد، بي‌حرمتي به اصل نظام را جبران نمي‌كند (روزنامه جوان)

در لیست نهایی نباشم کنار می‌روم

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره فهرست اصولگرایان تأکید کرد: من قبول کرده‌ام چنانچه در فهرست نهایی نباشم، کنار بروم و آسمان به زمین نمی‌آید و این مسئله‌ای نیست. (فارس)

اصلاح‌طلبان هزینه‌های زیادی برای نظام و اصلاح‌طلبی داده‌اند

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان: اگر بگویم اصلاح‌طلبان یکی از محورهای اصلی انقلاب بودند و از پیروان راستین خط امام محسوب می‌شدند و می‌شوند اغراق نکردم. اصلاح‌طلبان هزینه‌های زیادی برای نظام و اصلاح‌طلبی داده‌اند و به آن افتخار می‌کنند. رقیب جریان اصلاحات تمام تلاش خود را طی سالیان اخیر معطوف به فاصله انداختن بین اصلاح‌طلبان و نظام کرده است و انتخابات مجلس فرصتی است تا اگر فاصله‌ای هم با بخشی از حاکمیت ایجاد شده است ترمیم شود. ما اگرچه به روند بررسی صلاحیت‌ها گلایه جدی داریم ولی در نهایت با تمکین به قانون در انتخابات مجلس حاضر می‌شویم. امیدواریم در 16 بهمن یعنی زمان اعلام نامزدهای تائید صلاحیت شده خوشحال شویم که کاندیداهای ارزشمند و تأثیرگذار و متدین انقلابی برگشته‌اند. (ایسنا)

هیچ بهانه‌ای از هیچ‌کسی برای نداشتن حضور پذیرفته نیست

عارف: باید همه حضور حداکثری داشته باشیم. هیچ بهانه‌ای از هیچ‌کسی برای نداشتن حضور حداکثری پذیرفته نیست. این‌که کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا انصرافی بگویند انگیزه‌ای ندارند قابل‌قبول نیست که این رویکرد در کمترین حالت کم‌لطفی جدی به جبهه اصلاحات است، چون بنایمان یک فرد نیست بلکه گفتمان و منافع ملی است. (ایسنا)

عارف در واکنش به رد صلاحیت‌ها نیز گفته بود: رو در رو قرار گرفتن یاران انقلاب بزرگ‌ترین خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند. کنار گذاشتن بزرگان کشور به دلیل اختلاف‌سلیقه، جفای بزرگی است. (ایسنا)

آن‌طور که بعضی‌ها سیاه و سفید می‌بینند، نباید دید

صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان: اگر کسی در اعتراض به ردّ صلاحیت‌ها استعفا دهد و تحریم کند، اشتباه است. هر استانداری که می‌خواهد استعفا بدهد، از نظر من قابل‌قبول نیست. کشوری که توان مذاکره و گفت‌وگو را دارد، می‌تواند در خصوص این مسئله هم با گفت‌وگو و مذاکره وارد شود و مشکل را حل کند. نظام و رهبری دغدغه‌شان پاسداری و حرمت رأی مردم است و آن‌طور که بعضی‌ها سیاه و سفید می‌بینند، نباید دید. (ندای ایرانیان)

خود را از نظام و نظام را از خود می‌دانیم

رسول منتجب نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی: بحمدالله چهره‌های جناح اصولگرا از یک کمربند امنیتی مطمئن برخوردارند که گویا آن‌ها همه سالم و صالح هستند و شرایط لازم را دارند و فقط اصلاح‌طلب‌ها بودند که فاقد شرایط بودند و از دم تیغ هیئت‌های نظارت استانی گذشتند. اصلاح‌طلبان از آن جهت که نظام را از خودشان می‌دانند و خودشان را از نظام می‌دانند و برای خدمت کردن به ملت و کشور هرگز کناره‌گیری نمی‌کنند تصمیم دارند در صحنه بمانند، هرچند مورد بی‌مهری و بی‌توجهی برخی مسئولان قرار بگیرند. (روزنامه ایران)

اصلاح‌طلبان، با نامزدهاي معتدل و میانه‌رو ائتلاف كنند

صادق زيباكلام: نامزدهاي اصلاح‌طلب تائید صلاحيت شده بايد آن دسته از نامزدهاي معتدل و ميانه‌رو اصولگرا را كه بغضي نسبت به اصلاح‌طلب‌ها و دولت روحاني ندارند در ليست خود قرار دهند. حتي در صورت عدم وجود نامزدي از سوي اصلاح‌طلبان است نامزدهايي كه از ظرفيت لازم براي تبديل شدن به يك اصلاح‌طلب برخوردارند مورد شناسايي قرار دهند تا اصولگرايان معتدل و ميانه‌رو را در ليست خود قرار داده و درنهایت اصلاح‌طلبان از بدنه اجتماعي خود در جامعه بخواهند كه به اين افراد رأی دهند. (آرمان)

دولت احزاب را رقیب خود نداند

حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: دولت باید در زمینه رشد و توسعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای بالا بردن سطح رشد جامعه، بسترسازی کند تا احزاب بتوانند در همه زمینه‌ها چه مجلس و چه سایر امور جاری نقش داشته و انتقاد و پیشنهاد کنند؛ لذا دولت احزاب را نباید رقیب خود بداند. در ارتباط با رد صلاحیت‌ها؛ از آنجایی مقام معظم رهبری تأکید کردند، حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، در انتخابات شرکت کنند؛ لذا همه سلیقه‌ها باید در کشور حضور داشته باشند، در نتیجه انسجام ملی زمانی به دست خواهد آمد که به وحدت در گفتمان برسیم و قبول کنیم کشور متعلق به تمام سلایق است. (جماران)

ممکن است لیست صد درصد اصلاح‌طلبانه، تعدیل شود

علی صوفی، وزیر تعاون در دولت اصلاحات: تا اینجای کار بنابراین بوده است که فهرست صد درصد اصلاح‌طلبانه باشد، ولی بسته به شرایط ممکن است که این تصمیم تعدیل شود بر این‌ اساس ممکن است از برخی از کاندیداها با عنوان حمایت یا عناوین دیگر برای حضور در رقابت‌ها دعوت شود. با این‌حال منتظر نتیجه اعتراض‌ها به رد صلاحیت‌ها هستیم و بسته به شرایط تصمیم می‌گیریم؛ به همین دلیل از شنبه، هفدهم بهمن، بحث فهرست را آغاز می‌کنیم. (شرق)

فعالیت انتخاباتی آقای وزیر

واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح طرح‌های مخابراتی در زاهدان: سیستان‌ و بلوچستان به علت رأی بالایی که به روحانی در سال 92 داد، یکی از استان‌های اولویت‌دار برای دولت است. بر همین اساس، گماردن یکی از قوی‌ترین استانداران برای این استان، نشان از برنامه‌ریزی دقیق دولت برای این خطه از کشور است. وی انتخابات هفتم اسفند را بسیار حساس و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: مطمئن هستیم که مردم همانند سال 92 به‌پای صندوق‌های رأی می‌آیند و به عقلانیت و اعتدال رأی می‌دهند. (مشرق)

جبهه ائتلاف «اعتدال‌گرایان» جداگانه از «حامیان دولت» لیست واحد می‌دهد

امرالله شیخیانی، دبیر کل حزب مردم: جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان با حضور 50 حزب و تشکل سیاسی کشوری و استانی تشکیل‌شده و جلسات هفتگی آن نیز روزهای پنجشنبه با محوریت انتخابات در تهران برگزار می‌شود. محمدرضا عارف قطعاً در لیست جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان جای دارد و لیست جبهه قطعاً متفاوت از لیست حامیان دولت خواهد بود، اگرچه ممکن است کاندیداهایی که در لیست حامیان دولت قرار دارند و اهدافشان با اهداف جبهه ائتلاف اعتدالیون منطبق باشد نیز در لیست این جبهه قرار گیرند. (تسنیم)

چهارضلعی جبهه نجات

جمشید ایرانی، دبیر میز انتخابات جبهه اعتدال‌گرایان: جبهه اعتدال‌گرایان با محمدرضا عارف درباره جبهه نجات دیدار و رایزنی خواهد داشت. جبهه نجات متشکل از راهبردی چهارضلعی است که معتقدیم باید با حضور اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان، اصولگرایان معتدل و کاندیدای متخصص شکل بگیرد. (فارس)

تحصن در مجلس ششم هزینه سنگینی ایجادکرد

علی یونسی، معاون امور اقلیت‌های رئیس‌جمهور: اگر همه‌جا قانون ملاک باشد اعتدال و عقلانیت حاکم می‌شود. وقتی دستگاه قضایی قانون را در مورد همه یکسان اجرا می‌کند همه خودشان را ملزم می‌کنند در چهارچوب قانون رفتار کنند. مجلس ششم هم منهای آن تندروی‌ها و ساختارشکنی‌هایش مصوبات خیلی خوبی داشته است. این مجلس در مواقعی که باید ملی تصمیم می‌گرفت به‌خوبی عمل کرد اما در مواقعی که وارد مسائل سیاسی شد، تحصن مجلس و برخی تندروی‌ها هزینه‌ی سنگینی بر دوش دولت وقت صرف کرد. (خبر آنلاین)

غرضی: احزاب اگر عقبه اجتماعی نداشته باشند فقط به درد کاغذ می‌خورند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: احزاب اگر عقبه اجتماعی نداشته باشند فقط به درد کاغذ می‌خورند، بنابراین باید حقوق عامه را بر حقوق خاصه ترجیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه) در کنگره حزب مردمی اصلاحات در تهران اظهار داشت: حزبی که عقبه اجتماعی نداشته باشد فقط به درد کاغذ می‌خورد بنابراین باید احزاب حقوق عامه را بر حقوق خاصه ترجیح بدهند.

وی افزود: توانایی‌های شما برای اداره کشور کفایت می‌کند به شرط اینکه احزاب عقبه اجتماعی سازمان یافته داشته باشند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: محمدرضا پهلوی فکر می‌کرد ساواک ارتش و قدرت‌های خارجی می‌توانند وی را حفظ کنند، اما دیدیم که سیستم بروکراسی وابسته به تک حزبی رژیم پهلوی را ساقط کرد و آن مجموعه حکومتی حتی یک لحظه مقاومت نکرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اردیبهشت سال 58 به اتفاق خانم دباغ با امام دیدار کردیم و خدمت ایشان گفتم که هیچ چیز انقلاب را نابود نمی‌کند به جز کودتا، بنابراین باید ارتشی متعلق به انقلاب که اسمش سپاه پاسداران باشد شکل بگیرد و امام نیز به شورای انقلاب دستور دادند و چنین اتفاقی افتاد.

غرضی گفت: با پیروزی انقلاب بزرگترین قدرت سیاسی در جهان در غرب آسیا به وجود آ‌مد و سازندگی‌های بسیاری نیز در کشور پس از سال 57 صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امروز اگر ما می‌توانیم دشمنان جمهوری اسلامی را 2000 کیلومتر به عقب برانیم به دلیل اقتدار سیاسی است چرا که توانسته‌ایم قدرتهای سیاسی جهان را با خود معادل کنیم.

وی با بیان اینکه نسل اول انقلاب میراث بزرگی چون جمهوری اسلامی برای نسل‌های بعد گذاشته‌اند، گفت: نسل‌های بعد اگر نتوانند از این میراث خوب استفاده کنند نعمت را تکذیب کرده‌اند و البته به این سادگی هم نمی‌توانند چون اگر به این سادگی مدیریت توسط نسل سومی‌ها از نسل اولی‌ها گرفته شود به همان سادگی هم دشمنان این مدیریت را از شما می‌گیرند.(فارس)

حداد عادل ائتلاف اصولگریان بر اساس سهم خواهی هیچ گروهی بسته نشده است

سخنگوی مجمع اصولگرایان کشور معتقد است لیست ائتلاف اصولگریان بر اساس شایستگی افراد و به دنبال رایزنی همه افراد تنظیم شده است.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص گفته‌هایی مبنی بر سهم نامتوازن گروه‌های مختلف جناح اصول‌گرایی و تخصیص بخش عمده این لیست به یک گروه سیاسی خاص، اظهار کرد: این لیست بر اساس سهم خواهی هیچ گروه یا جناح خاصی بسته نشده است.

سخنگوی مجمع اصولگرایان کشور تأکید کرد: این لیست بر اساس شایستگی افراد و به دنبال رایزنی همه افراد و اعضای دخیل تنظیم شده است.

لیست غیر اصلاح طلبی ممنوع

پس از آنکه اصلاح طلبان با هیاهو در حال القای نبود کاندید برای لیست انتخاباتی خود هستند، قربانعلی قائمی دبیر حزب اعتماد ملی استان تهران گفت :«در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، نیروهای غیر اصلاح‌طلب حضور نخواهند داشت اما این امکان وجود داردکه از اعتدال‌گرایان استفاده شود.

این سخن نشان می دهد اصلاح طلبان از کاندیدای لازم برای ارائه لیست برخوردار هستند و هیاهوی اخیر بیشتر جنبه ی رسانه ای دارد(فارس رصد کانال های انتخاباتی).

پایداری‌ها سهم خواهی نکردند

حمیدرضا ترقی در واکنش به اعلام سهم خواهی پایداری ها نسبت به لیست تهران گفت: «دسته بندی اصولگرایان براساس موضع شان در قبال برجام درست نیست؛ لیست تهران اصولگرایان 30 نفر است و هر سلیقه سیاسی طبق نظرسنجی ها متناسب با وزنی در جامعه که داشته نماینده در فهرست دارد بنابراین هیچ اجحافی به موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری نشده است(فارس رصد کانال های انتخاباتی)

پسر وزیر اطلاعات تأیید صلاحیت شد

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صلاحیت سیدمحسن علوی فرزند حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات از سوی شورای نگهبان برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات