صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۸۷۷۳۳

برنامه ضدانتخاباتی غرب تا هفتم اسفند

غرب به دنبال آن است که در لوای این انتخابات به تغییرات ساختاری و ماهیتی نظام دست یابد؛ در این زمینه اگرچه از برنامه‌های غرب اطلاعات زیادی افشا نشده است، اما وقتی که نشریه آمریکایی هافینگتون‌پست می‌نویسد دولت‌های غربی در انتظارند تا ببینند چه تحولاتی رخ می‌دهد و اینکه اگر اکثر اعضای مجلس ایران در نتیجه این انتخابات به نفع اعتدالگرایان تغییر یابند، تغییراتی در بدنه قدرت در ایران رخ خواهد داد.
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
در سالیان گذشته همواره راهبرد رسانه‌ای غرب در یک مسیر ساده خلاصه‌سازی شده بود که آن هم ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی و در نهایت عدم حضور مردم در صحنه انتخابات بوده است. در انتخابات سال ۹۴ وضعیت رسانه‌ای بسیار پیچیده‌تر از گذشته است، به دلیل اینکه چند مفروض اساسی باید در این انتخابات مد نظر قرار بگیرد. آنچه برای طرف غربی مهم است، این است که نتیجه این انتخابات اهداف آنها را در مواردی تأمین کند: نفوذ عوامل غرب در ساختارهای رسمی کشور؛ تأثیر مستقیم بر تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور؛ 3- به دست گرفتن مدیریت افکار عمومی و جهت دادن آن در راستای اهداف غرب؛ ایجاد انفعال و سرخوردگی و عقبگرد سیاسی و فرهنگی؛ شرطی‌سازی افکار عمومی به وعده‌ها و تهدیدات غرب؛ تأثیر بر مجلس خبرگان و ایجاد تقابل روانی مردم با رهبری؛ 7ـ فرمایشی معرفی کردن انتخابات و حفظ فشار بر شورای نگهبان و بی‌اعتمادسازی به صندوق‌های رأی.
با توجه به موارد فوق آنچه از مجموع اهداف غرب برای انتخابات هفتم اسفند برمی‌آید در موارد زیر خلاصه می‌شود:
الف: استفاده از پل برجام: غرب به دنبال آن است که از برجام به مانند یک پل برای قرار گرفتن بر بام ایران استفاده کند و از این نظر می‌گوید توافق هسته‌ای درها را گشود، اما اختلاف اصلی در سایر حوزه‌ها باقی است. به این دلیل است که اگر برجام به لحاظ صوری و شکلی انجام شده است، اما همچنان تحریم‌ها گروگان هستند و در جنبه‌های تروریسم، حقوق بشر، برنامه موشکی، تسخیر لانه جاسوسی و... همچنان فشارها بیشتر می‌شود تا بتواند رفتار مردم را در عرصه محیطی انقلاب تغییر بدهد. آنها اذعان دارند که توافق هسته‌ای تنها راه تغییر رژیم ایران است.
مقابله با جایگاه رفیع رهبری: ولایت فقیه لنگرگاه ثبات انقلاب اسلامی و حتی عامل اصلی ثبات، موفقیت و پیروزی در کشورها است و بسیاری از شکست‌های استکبار در میادین نبرد فکری و نظامی به دلیل نفوذ معنوی رهبری انقلاب بوده است، اما در پروژه انتخابات دشمن با همکاری برخی از شخصیت‌های سیاسی داخلی فضا را به گونه‌ای پیش می‌برد که جایگاه رهبری را با تاکتیک‌های تبلیغاتی مخدوش کند.
ب:ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان: هنگامی که در مؤسسه چتم‌هاوس درباره نحوه مقابله با ایران سخن گفته می‌شود یکی از راهکارها ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان پیش‌بینی می‌شود، یا اینکه در همایش ایران در دوران گذار در لندن گفته می‌شود که از هیچ اقدامی برای قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت کوتاه نمی‌آییم. رهبرمعظم انقلاب در روز نوزدهم بهمن در دیدار با فرماندهان و نیروی هوایی ارتش این راهبرد دشمن را رمزگشایی و تأکید کردند که باید مراقب تشویش اذهان عمومی و تفرقه مردم و حاکمیت بود.
ج:وزن‌دهی به نیروهای نئولیبرال: دشمن با طوفان فرهنگی و برجسته کردن سخنان، ایده‌ها و همایش‌های نیروهای نئولیبرال که در جامعه اسلامی ما به سبب رفتارهای متناسب با منافع غرب طرد شده‌اند؛درصدد است با وزن‌بخشی به آنها فرصت‌های سیاسی خلق کند تا به نتیجه‌گیری‌های مورد نظر خود برسد.
د:تغییر معادلات ساختار قدرت: غرب به دنبال آن است که در لوای این انتخابات به تغییرات ساختاری و ماهیتی نظام دست یابد؛ در این زمینه اگرچه از برنامه‌های غرب اطلاعات زیادی افشا نشده است، اما وقتی که نشریه آمریکایی هافینگتون‌پست می‌نویسد دولت‌های غربی در انتظارند تا ببینند چه تحولاتی رخ می‌دهد و اینکه اگر اکثر اعضای مجلس ایران در نتیجه این انتخابات به نفع اعتدالگرایان تغییر یابند، تغییراتی در بدنه قدرت در ایران رخ خواهد داد. باید از قرارهای محرمانه اعتدالی‌ها با طرف‌های غربی ترسید چون که طی یک ماه گذشته توافقنامه‌های متعدد محرمانه‌ای با کشورهای غربی انجام شده است.
ی:راه انتخاباتی هوشمند: در جنگ رسانه‌ای غرب علیه انتخابات برخی از مهره‌ها و جریان‌ها بیشتر مورد موهبت قرار گرفته و آنها را حامی امام معرفی می‌کنند و از این وسیله برای تخریب سپاه، شورای نگهبان و نهاد رهبری نیز استفاده می‌شود. این نوع جریان‌سازی خبری در گذشته سابقه نداشته است. از رأی‌آوری آنها حمایت می‌شود و مردم تشویق می‌شوند که با شرکت خود در انتخابات این افراد را برگزینند. این تاکتیک بسیار هوشمند طراحی شده است و مخاطب نمی‌داند در پس این اتفاقات چه داستانی نوشته شده است. این در حالی است که آنها از پیش برنامه خود را این‌گونه تنظیم کرده‌اند که کسانی را به خدمت بگیرند که در عین ستودن امام(ره) بتوانند با آمریکا همکاری کنند.
راهبردها و راهکارهای مبارزه سیاسی برای ایجاد نهادهای قانون‌گذاری منفعل و وابسته آن‌قدر با اهمیت است که رسانه‌های غربی بیش از آنکه انتخابات آمریکا را پوشش دهند، تمرکز خود را بر انتخابات ایران گذاشته‌اند، به گونه‌ای که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اولویت ثانویه قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات