صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۸۷۸۴۰

نحوه سرمایه‌گذاری عربستان در کشورهای مختلف و پرورش جنگجویان انتحاری چگونه بوده است‌؟

در ابتدا عربستان به صورت تلویحی و تا حدودی پنهانی و سپس با حجم بسیار زیاد و به صورت آشکار، به تولید مطبوعات و نشریات خاص در زمینه تبلیغ و ترویج وهابیت و تخریب چهره شیعه از شمال آفریقا تا شرق آسیا اقدام می‌کرد. 
در سال‌های 1363 تا 1364جوانان الجزایری در ملاقات با مسئولان ایرانی، تأکید می‌کردند که انقلاب خودتان را دست‌کم نگیرید، انقلاب اسلامی ایران، انقلابی جهانی است، به‌طوری‌که همه تحرکات داخل ایران از سوی جوانان الجزایری رصد می‌شود تا متوجه شوند که منشأ این انقلاب کجا است؛ زیرا آنها پس از تقدیم یک‌ونیم میلیون شهید باز هم مقهور قدرت غربی‌ها شدند و به صورت مستعمره باقی ماندند تا زمانی که شاه از ایران خارج شد و انقلاب به پیروزی رسید و همان‌طور که جوانان ایرانی در خیابان‌ها شادی می‌کردند جوانان الجزایری نیز به شادی پرداختند.
برای نمونه یکی از مبارزان جنگ با فرانسه، اسلحه خود را به نشانه خوشحالی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسلح کرد و به سوی آسمان شلیک کرد. به همین دلیل باید توجه داشت که گستره انقلاب اسلامی خیلی فراتر از جغرافیای ایران بود.
مسلمانان بوسنی (همان یوگسلاوی سابق)، با وجود اینکه از طریق عثمانی‌ها مسلمان شدند؛ اما گرایش زیادی به ادب و فرهنگ فارسی داشتند؛ اما پس از جنگ و از داخل همین مردم و با توجه به کمک ایران به آنها به‌عنوان اولین کشور،‌ عربستان موفق شد اولین گروه‌های جهادی را در اروپا پایه‌ریزی کند. به این علت که ایران صحنه به‌وجود آمده در بوسنی را یک صحنه نظامی تلقی کرد و برای آموزش به آنها نیرو اعزام کرد، در حالی که ارتش یوگسلاوی یکی از ارتش‌های قوی اروپای شرقی بود و به کمک نظامی از سوی ایران نیازی نداشت؛‌ اما از سوی دیگر عربستان وارد مساجد شد و بسیجی با عنوان مجاهدون تشکیل داد که همه نوع آموزشی را به جوانان یوگسلاوی می¬داد و توانست پس از حدود دو سال در این کشور نفوذ کند. این مسائل نیز در میان مسلمانان آمریکای لاتین و آفریقا به شدت گسترش یافت، تا اینکه ارزش¬های خود را فراموش کردند. همه این فعالیت‌ها از سوی عربستان به علت مقابله با تفکر انقلاب اسلامی شکل گرفت تا از گسترش آن در جهان جلوگیری شود و سبب به خطر افتادن منافع عربستان نشود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات