تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۸۷۹۹۶

آرامش پس از انتخابات، استحکام بخش کشور

پایگاه بصیرت / علیرضا شفیعی
پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و انجام چندین انتخابات در مقاطع مختلف و در موضوعات متعدد، فرآیند مردمسالاری را در چارچوب نظام اسلامی در کشور نهادینه کرده است. تعیین نظام سیاسی کشور، خبرگان قانون اساسی و رهبری ، مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا موضوع انتخابات متعددی بودند که مردم ایران در طول ۴ دهه گذشته با انگیزه و علاقه در آنها شرکت داشته‌اند.
تحکیم پایه‌های کشور
بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) از همان آغازین روزهای انقلاب و در بدترین اوضاعی که کشور و مردم در دفاع از کشور و در حال جنگ با دشمنان بودند لحظه ای از حضور مردم در پای صندوق‌ها غافل نبودند و تاکید داشتند حضور در انتخابات واجب شرعی است و مجلس در رأس امور است. پس از امام راحل( ره) و با زعامت حضرت آیت الله خامنه ای همچنان برگزاری انتخابات با حضور حداکثری از راهبردهای نظام اسلامی برای تحکیم مردم‌سالاری دینی و تحکیم پایه‌های آن بوده است. از این رو مردم فهیم و آگاه ایران با شناخت ترفندهای دشمن، باشرکت هدفمند خود در انتخابات مختلف از نظام اسلامی حمایت  می کنند و هرگونه حملات تهاجمی دشمنان را  به ساحت مقدس انقلاب، که در قالب جنگ نرم و برنامه ریزی شده از سوی دشمنان صورت می گیرد با پاسخی کوبنده پاسخ می‌دهند.
ريل‌گذاري حركت كشور
مجلس شورای اسلامی محل قانونگذاری است و قانون ریل گذاری برای کشور است، ریل مملکت ما به سمت رشد و تعالی و تمدن‌سازی برای جهان اسلام و بشریت است، اگر این ریل از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کج شود مملکت ما به رشد و تمدن سازی نمی رسد. مجلس ریل‌گذاری را برای حرکت سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد، تنقیح قوانین باعث استحکام ریل‌گذاری حرکت سایر دستگاه‌ها می‌شود و اگر در برنامه‌ریزی جامع موفق باشیم و مجموعه قوانین کشور را به درستی تنظیم نماییم، گام درستی برداشته شده است.
متاسفانه افرادی که می‌گویند انقلاب اسلامی تمام شده و باید جمهوری اسلامی را حفظ کنیم به دنبال گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی نیستند و می گویند مملکت خودمان را آباد کنید و به سوریه و عراق و یمن و بحرین کاری نداشته باشید، این ها نمی دانند که انقلاب اسلامی اگر بخواهد تمدن سازی و صدورش را قطع کند، دیگر انقلاب اسلامی نیست و در این صورت نمی توانیم مملکتمان را اداره کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكيد بر اينكه يكي از اهداف جبهه استكبار، از زير سؤال بردن انتخابات، محروم كردن ملت‌هاي مسلمان دنيا از پديده بي‌نظير، بديع و جذاب مردم‌سالاري ديني است. ایشان به جايگاه بسيار مهم مجلس شوراي اسلامي اشاره می‌کنند: مجلس با تصويب قوانين، ريل‌گذار حركت دولت و دستگاه اجرايي است. بنابراين انتخاب نمايندگان براساس بصيرت و آگاهي، در نحوه ريل‌گذاري حركت كشور و جهت‌گيري آن بسيار تأثيرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد می‌کنند: اگر مجلس به ‌دنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعي، گشايش اقتصادي، پيشرفت علم و فناوري و استقلال و عزت ملي باشد، ريل‌گذاري آن در جهت اين هدف‌ها خواهد بود. اما اگر مجلس مرعوب غرب و امريكا و به دنبال حاكميت جريان اشرافي‌گري باشد، ريل‌گذاري او در اين جهت خواهد بود و كشور را به مسير بدبختي هدايت خواهد كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به كلام امام (ره) كه مجلس را در رأس امور مي‌دانستند، می‌گویند: اين در رأس امور بودن به معناي سلسله مراتب اجرايي نيست بلكه تأكيد بر اهميت جايگاه مجلس از لحاظ تعيين مسير و جهت‌گيري حركت كشور است.
توصیه‌ برای بعد از انتخابات
۱. افکار عمومی را مشوش و مردد نکنید
بعد از پایان انتخابات، ممکن است برخی از نامزدهای انتخاباتی که توفیق خدمتگذاری در عرصه مجلس را کسب نکرده اند، ممکن است مرتکب رفتارهایی شوند که این رفتارها با شأن و منزلت نظام اسلامی چندان تناسب ندارد، بنابر این رهبر انقلاب با اشاره به برخی از حرف‌های مطرح شده در فضای سیاسی و رسانه‌ای نسبت به طرح مطالبی که مایه‌ «تشویش و تردید در دل‌های مردم» می‌شود، تذکر می‌دهند: «حرف‌هایی این روزها زده می‌شود...که مایه‌ تشویش افکار عمومی و مایه‌ تردید دل‌های مردم می‌شوند؛ حرف‌های نامناسب و غلط، فقط با نگاه سیاسی به مسائل نگاه کردن، نگاه خدایی را بکلّی کنار گذاشتن؛ از این حرف‌ها گاهی این روزها شنیده می‌شود.»
۲. از مسائل اساسی کشور غفلت نکنید
رهبری  معظم انقلاب ،با اشاره به مقطعی بودن انتخابات به مسئولین توصیه کردند: «مسائل تبلیغاتی و روزنامه‌ای انتخابات، مسئولین کشور را از مسائل مستمر و دنباله‌دار و اساسی غافل نکند... آنچه باقی می‌ماند، مسائل اساسی کشور است...[انتخابات]، مسئله‌ا‌ی گذرا است؛ کسانی که باید فکر کنند دارند فکر می‌کنند، کسانی که باید عمل کنند دارند عمل می‌کنند؛ مسئولین کشور ذهنشان را به این چیزها مشغول نکنند.»
۳. به فکر رونق تولید و رفع رکود باشید
در ادامه‌ی همین موضوع حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای مجدداً مسئله‌ی «اقتصاد» و «مقاوم‌سازی» آن را یکی از موضوعات مهم کشور دانسته و وظایف مسئولین در این زمینه را بیان کردند: «ما اگر وابسته‌ی به نفت نباشیم، ما اگر تولید داخلیمان را تقویت بکنیم، آن روزی که نفت از صد دلار می‌آید به بیست‌ و چند دلار، دیگر تنمان نمی‌لرزد. ما اگر بتوانیم تولید داخلی را رونق بدهیم، رکود را از بین ببریم، آن ‌وقتی که دشمن واردات فلان کالا را محدود می‌کند، ممنوع می‌کند، ما خم به ابرو نمی‌آوریم... به فکر اقتصاد باشید.»
۴. دشمن را فراموش نکنید
یکی دیگر از تذکرات رهبری به فراموش نکردن «نقش دشمنان» و توطئه‌های آنان برمی‌گردد. در این زمینه رهبر انقلاب نسبت به «غفلت از دشمن» در همه عرصه‌ها و از جمله در «اظهار نظرها و موضع‌گیری‌ها» تذکر دادند: «دشمن‌ را نبایستی از یاد برد. توجّه کنیم که نقش این دشمن چیست و در همه مسائل بر اساس این سیاست‌گذاری کنیم، بر اساس این قانون‌گذاری کنیم، بر اساس این اقدام کنیم، براساس این حرف بزنیم.»
تکمیل حماسه سیاسی با پذیرش نتیجه انتخابات
یکی از موضوعاتی که می تواند انتخابات را به یک حماسه سیاسی تبدیل کند، حضور گسترده مردم و جریان‌های سیاسی است که معتقد به آرمان‌های انقلاب هستند، اگر این روند شکل بگیرد، حماسه سیاسی عظیمی در کشور خواهیم داشت. البته دشمنان و عوامل داخلی آنها نیز برای جلوگیری از خلق چنین حماسه ای طراحی های خود را انجام می دهند و برای تاثیرگذاری در انتخابات برنامه‌هایی در این مدت داشته‌اند و قطعاً در آینده پس از انتخابات نیز دارند.
با عنایت به سرمایه گذاری برخی کشورها از جمله آمریکا برای تاثیرگذاری در انتخابات و اختصاص بودجه مشخصی از اعتبارات سازمان سیا برای انتخابات ،لازم است کلیه مسئولان و نامزدهای انتخاباتی با رفتار مناسب دشمنان را در این برهه از دوره انقلاب همانند گذشته ناکام کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با هدایت‌های پیامبر گونه خود در مواقع مختلف سعی در سوق دادن کشور به سوی فلاح و رستگاری هستند. از سویی دیگر ایشان با انتقاد از مدعیان نامطمئن بودن انتخابات خاطرنشان کردند: برخی انگار به عادت و مرض بدی مبتلا شده اند که دائم در نزدیک انتخابات، در کوس نامطمئن بودن نتایج آرا می دمند و نعمت بزرگ انتخابات را با این حرف‌ها خراب می کنند.
رهبر انقلاب، آرای ملت را امانت خوانده و افزودند: حفظ این امانت از دیگر ابعاد حق الناس است. ایشان افزودند: همه کسانی که در اجرا، مراقبت، شمارش، جمع بندی آرا و اعلام نتایج دخیل‌اند باید در حفظ آرای ملت کمال امانت را رعایت کنند و اندک تخلفی در این مسئله، خیانت در امانت است.
رهبر انقلاب پذیرش نتایج قانونی انتخابات را از دیگر ابعاد رعایت حق الناس برشمرده و افزودند: وقتی مراکز قانونی، نتایج انتخابات را اعلام و تأیید کردند، مخالفت با این نتایج، ضد حق‌الناس است
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حضور پرشکوه 40 میلیونی ملت در انتخابات سال 88 یادآوری کردند: در آن سال، برخی با حرف‌های منکَر و ناپسند، ادعای تقلب را مطرح کردند و خواستار بر هم خوردن نتایج آرا شدند.
ایشان افزودند: ما با آن‌ها خیلی مماشات کردیم که جزئیات آن طولانی است، گفتیم بیایید هر تعداد صندوق که می خواهید باز شماری شود اما به توصیه ها اعتنایی نکردند چون بنا نبود که حرف حق را بپذیرند.
رهبر انقلاب یادآور شدند آن کار و آن ادعا، خسارت‌های زیادی بر ملت و کشور وارد آورد که تاکنون جبران نشده و نمی دانیم قرار است کی جبران شود.
سخن پایانی
امیدواریم کلیه کسانی که در انتخابات چه به عنوان نامزد و چه به عنوان طرفدار افراد یا جریانات سیاسی، حماسه پرشور و گسترده دشمن شکن مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی را شاهد هستند، با رعایت قاعده مردم‌سالاری دینی، نتایج را پذیرفته و ضمن حفظ آرامش خود و دعوت طرفداران خود به رعایت قانون، فرصت هرگونه سوء استفاده از سوی دشمن را بگیرند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات