صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۰۳۱

اعتماد: در مدیریت اقتصادی دولت ناموفق است

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، دولت را در مدیریت اقتصادی «ناموفق» ارزیابی کرد.

اعتماد از قول محمدقلی یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی نوشت: دولت در حوزه دیپلماسی بسیار خوب عمل کرده اما در سیاست‌گذاری‌‌های داخلی دستاورد چندانی نداشته است.

به گفته یوسفی «دولت در بعد سیاست‌‌های داخلی موفقیتی نداشت و سیاست‌‌های دولت در یک کلام متناقض و باری به هر جهت بوده است.»

استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه می‌دهد: «در نتیجه به نظر می‌رسد حتی موفقیت‌‌های بین‌المللی هم در سیاست‌‌‌های اقتصادی ناموفق باشند؛ چرا که این سیاست‌‌ها نه تن‌ها درک درستی از مشکلات ندارند، بلکه به جای حل معضلات تولید و اشتغال، متغیر‌هایی تعریف شدند که جنبه اساسی و کلیدی برای اقتصاد ندارد. بنابراین با هر نوسانی در روابط بین‌المللی شکنندگی اقتصاد نمایان می‌شود. »

او ادامه می‌دهد: «علاوه بر این، نباید فراموش کرد که رشد اقتصادی می‌تواند مثبت یا منفی باشد ولی این به تن‌هایی نشان دهنده واقعیتی نیست. این تن‌ها یک متغیر است و باید توضیح داده شود که این متغیر چه تأثیری بر زندگی واقعی، تولید و اشتغال دارد. »

یوسفی می‌افزاید: «رشد می‌تواند بد یا خوب باشد و بالطبع کشور نیاز به رشد خوب دارد هرچند با توجه به شرایطی که گفته شد رشد خوبی پیش‌بینی نمی‌کنم. رشد بد می‌تواند ناشی از گسترش فعالیت‌‌های دولت و افزایش هزینه‌‌های نظامی و دولتی باشد. حتی فساد و بروکراسی هم می‌تواند موجب رشد اقتصادی باشد که بیشتر از راه تجارت و واسطه‌گری باشد. رشد خوب ناشی از کار و تولید است و باید بتواند ریشه در داخل داشته باشد و مانند یک درخت مستحکم باشد. رشد بد گذرا است و در ایران چنین رشدی طبیعی است چون وابسته به نفت هستیم ولی این رشد گذرا است. ما در یک قرن گذشته همواره رشد داشتیم ولی این رشد تاکنون موجب صنعتی شدن ما نشده است. »


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات