تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۰۲

آزمون موفق ملت و مسئولیت منتخبان ملت و مجریان امور

پایگاه بصیرت / محمدحسن ربانی
"ملت آگاه و مصمم ایران"-که آرام آرام می روند تا گذار نسلی را رقم بزنند-"با عزمی راسخ و شور و نشاطی به یاد ماندنی"، در زمستان امسال در فاصله ای کوتاه دو بار حماسه ای پرشکوه و به یاد ماندنی را خلق کردند. بار اول در 22 بهمن- عید انقلاب- با حضور چشمگیر و دشمن شکن خود با تکرار شادمانه و بازآفرینی انقلاب و بیعت مجدد با آرمان های انقلاب و رهبری معظم نشان دادند که در عشق راسخ خود به انقلاب اندکی هم خلل ایجاد نکرده اند "و در شرایطی که قدرت های مستکبر و مسلط جهانی همه تلاش های خود را به کار می برند که انقلاب را از یاد مردم ببرند ،یا بکلی به فراموشی بسپارند یا آن را در ذهن مردم ضعیف و کمرنگ کنند، در چنین شرایطی ملت ایران درست عکس آنچه آن ها می خواستند عمل کردند و پرشورتر از هر سال ، این مراسم را انجام  دادند(سخنان مقام معظم رهبری در 941128)" و حتی حضور جمعیت در امسال گسترده تر از سال های قبل هم بود.
حماسه دوم هم در عید انتخابات – هفتم اسفند- تحقق یافت . حماسه ای که تکرار و ثبت حقوقی آن حضور حقیقی و حماسی بود و این بار هم دقیقاً و با دقت تمام جزئیات این حضور ثبت می شد تا دیگر هیچ معاندی امکان شبهه آفرینی در میزان حضور نداشته باشد.
***
مردم غیرتمند ایران با ریختن آرای خود در صندوق های رأی به استمرار و بقای دو نهاد نظام- مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی- که دوره  قانونی فعالیت آنها رو به اتمام بود مهر تایید گذاشتند و در حقیقت به بازسازی بخشی از ساختار حقوقی نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند – امری که هر بار با انجام انتخابات محقق می شود و گناه بزرگ و نابخشودنی فتنه گران در سال 88 به هم ریختن و تلاش برای نابودسازی این ساختار و در واقع براندازی نظام بود.
***
این حضور گسترده34 میلیونی-62 درصدی- در انتخابات، نشان دهنده ارتباط مستحکم و آمیختگی کامل مردم با نظام است و ادعای خطرناک و دروغین جدا بودن مردم از نظام اسلامی – دو قطبی متوهمانه مردم حکومت- که به شدت مورد علاقه دشمنان است ودائماً هم تبلیغ می شود را باطل کرده و دشمن را در این عرصه  مأیوس می سازد. چرا که حضور در انتخابات یعنی پذیرش اصل نظام، قانون اساسی، سیاست های حاکم برآن و اعتماد به مجریان و برگزار کنندگان انتخابات و روند انتخابات؛ و در واقع یعنی رأی مجدد به نظام اسلامی.
***
حضور  گسترده  مردم در انتخابات، چهره درخشان و پراقتدار ، توانمند و کارآمد الگوی جمهوری اسلامی-مردم‌سالاری دینی- را به جهانیان نشان می دهد. یعنی برای تحقق مردم‌سالاری، تنها راه منحصر به فرد، لیبرال دموکراسی منحط غربی نیست و برای تحقق احکام اسلامی- ایجاد حکومت اسلامی- هم، تنها راه، افراط گرایی و خشونت جاهلانه و وحشیانه به سبک داعش و طالبان و یا رژیم های متحجر خلافتی – سلطنتی- نمی باشد. بلکه می توان مردمسالاری- دموکراسی- مبتنی بر دین و هدایت عالمان دینی- ولی فقیه عادل، مدیر و مدبر- داشت. مستقل هم
بود. رشد بالای علمی هم داشت. قدرت برتر منطقه نیز بود و... این الگوی عینی و عملی، باطل کننده ادعای دروغین "یا دموکراسی غربی یا داعش " است و زمینه ساز جذب و هدایت بیش از پیش آحاد مردم و مسلمانان جهان به سوی اسلام  ناب محمدی و ام القرای جهان اسلام خواهد بود.
***
این چنین است که رهبر معظم انقلاب در پیام خود از این حضور میلیونی ملت تقدیر کرده و می فرمایند:" اینجانب وظیفه خود می دانم که از این لبیک  عمومی به فراخوان نظام اسلامی سپاسگزاری کنم و پاداش و هدایت الهی برای مردمی که این جمعه پرکار و پرشکوه را آفریدند مسألت نمایم."
در این نگاه، هفتم اسفند یوم الله دیگری است همچون 22 بهمن،12 فروردین، سوم خرداد و... و روز شکر است و عید و پیروزی.
***
اکنون با قاطعیت می توان گفت مردم رسالت خود را به انجام رسانده اند و دیگر نوبت منتخبان ملت و سایر مسئولان کشور است که سپاسگزار شایسته حضور آنان باشند."این سپاسگزاری در خدمت صادقانه به مردم و نظام اسلامی تحقق می یابد و نشانه عملی آن- و نه  در گفتار و ادعا- در ساده زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیت، ترجیح منافع ملی بر خواسته های شخصی و جناحی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه، واکنش انقلابی به نقشه های بدخواهان و حامیانشان ، منش جهادی در اندیشه و عمل، و در یک جمله، کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا به عنوان برنامه‌ای دائمی در طول دوران مسئولیت خود تجلی می یابد‌(قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به تاریخ 94129)"
***
مسئولیت منتخبان ملت در تمامی رده ها"تحقق پیشرفت واقعی نظام اسلامی است و نه پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزت ملی، بلکه پیشرفتی همه جانبه ،درون‌زا، و بدون حل شدن در هاضمه استکبار جهانی- عدم پذیرش نظم ظالمانه حاکم بر سیاست ، فرهنگ و اقتصاد در جهان و در چارچوب آن و طبق قواعد بازی آنان عمل نکردن- و با حفظ عزت و هویت ملی مورد نظر است" و این همه  بدون:" حساسیت، هوشیاری و عزم راسخ همگان بویژه مسئولان اجرائی امکان پذیر نیست. (قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به تاریخ 94129)
***
اکنون با لازم است رقبات‌ها جای خود را به رفاقت‌ها دهند و تنها با یک هدف اعمال سیاست کرد و آن اقتدار و عظمت ایران و ایرانی است. قوای اجرائی حاکم و منتخبان ملت در مجلس آینده ،وظایف سنگینی برای تحقق این هدف بر دوش دارند.
با عرض تبریک به منتخبان ملت، چشم انتظار مجلسی" متعهد، متدین و شجاع هستیم که درد مردم و کشور را بشناسد، در صدد حل مشکلات کشور باشد. علاقه مند واقعی به پیشرفت کشور باشد، به وظایف خود در قانون اساسی آشنا باشد. به عزت و استقلال ملی اهمیت بدهد. دولت را در راستای اقتصاد درون‌زا موظف بکند. در مقابل تلاش قدرت‌ها برای بازگشت  به این کشور و طمع ورزی و زیاده خواهی استکبار بایستد. پیشرفت کشور را در تربیت علمی جوانان بداند.- و البته- مرعوب امریکا و فریب خورده اجانب، پایمال کننده عزت و استقلال ملی و طرف‌دار زید یا عمر نباشد‌(سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ 940102‌)"
چنین مجلسی در تعبیر رهبر معظم انقلاب  بایستی: خونی تازه در کالبد نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و تجدید کننده قوا و نیرو برای ملت(941119)
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات