سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۰۴

ملاحظاتی در باب نتايج انتخابات

برخلاف مردم تهران که بيشتر به طيف معتقد به توسعه سياسي رأي داده‌اند، رأي اکثريت مردم کشورمان به کانديداهايي که دغدغه حل مسائل اقتصادي و معيشتي مردم را دارند،‌ نشانگر آن است که اکثريت مردم خواهان توجه مجلسيان به اقتصاد و معيشت هستند و از اين رو،‌ يکي از مهمترين اولويت‌هاي مجلس دهم بايد تلاش براي حل مشکلات اقتصادي کشور باشد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مصطفي قرباني

در حالي که آخرين آمارها از نتيجه انتخابات حکايت از پيروزي نسبی نيروهاي انقلابي در سراسر کشور دارد، یک جریان سیاسی خاص با بزرگنمايي نتيجه انتخابات در شهر تهران، سعي در پیروز جلوه دادن خود دارند و اينگونه وانمود کنند که نتيجه انتخابات هماني است که آنها مي‌خواستند. آنها حتي در اقدامي براي توجيه اين وضعيت، به تحلیل‌های ناصواب از رای شهرستان‌نشینان روی آورده‌اند، به گونه‌اي که "حسين مرعشي"، از اعضاي ارشد حزب کارگزاران، خطاب به خبرگزاری ایسنا گفته است: «اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف 10 سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند.»

در اين خصوص توجه به چند نکته ضروري است:

1- ‌اين دست اظهارنظرها و توجيهات آميخته به توهين به هيچ وجه در شأن نظام اسلامي و ملت شريف کشورمان نيست. در واقع، براساس الزامات مردم‌سالاري ديني و ريشه دار بودن فرهنگ سياسي مردم‌سالارانه در نزد مردم، مردم نه تنها به اينگونه توجيهات و اظهارات بي‌توجه‌اند، بلکه انتظار دارند که همه احزاب، گروه ها، نخبگان سياسي و... به نتايج انتخابات، که از مجاري قانوني اعلام مي‌شود، پايبند باشند و به رأي و نظر مردم احترام بگذارند ولو رأي و نظر مردم مخالف رأي و نظر ما و جريان متبوع‌مان باشد.

2- دولت يازدهم اولين دولتي است که در تاريخ انقلاب با شکل گيري يک مجلس با اکثريت نسبی غيرهمسو مواجه شده است. اين امر هم از ضعف پايگاه اجتماعي دولت حکايت دارد و هم از کاسته شدن ‌اعتماد عمومی مردم به وعده‌هاي دولت حکایت دارد.

3- برخلاف مردم تهران که بيشتر به طيف معتقد به توسعه سياسي رأي داده‌اند، رأي اکثريت مردم کشورمان به کانديداهايي که دغدغه حل مسائل اقتصادي و معيشتي مردم را دارند،‌ نشانگر آن است که اکثريت مردم خواهان توجه مجلسيان به اقتصاد و معيشت هستند و از اين رو،‌ يکي از مهمترين اولويت‌هاي مجلس دهم بايد تلاش براي حل مشکلات اقتصادي کشور باشد.

4- اعلام نتايج مصادف با پايان رقابت ها و آغاز فصل رفاقت ها براي عمران و آباداني کشور است. از اين رو، انتظار مي‌رود که منتخبان ملت و طرفداران آنها، فرصت را غنيمت شمرده و با نگاه هم افزايانه و همدلانه، با هدف استفاده از ظرفيت‌هاي همه نيروهاي انقلابي، کشور را به نقطه اوج کارآمدي برسانند. بدون شک در اين زمينه، توصيه مقام معظم رهبري به نمايندگان منتخب، مبني بر اينکه؛ «ساده‌زيستي، پاکدستي، حضور پيوسته در جايگاه مسئوليت، ترجيح منافع ملي بر خواسته‌هاي شخصي و جناحي، ايستادگي شجاعانه در برابر مداخلات بيگانه، واکنش انقلابي به نقشه‌هاي بدخواهان و خائنان، منش جهادي در انديشه و عمل و در يک جمله کار براي خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، برنامه دائمي خويش در دوران اين مسئوليت بدانند و به هيچ قيمت از آن تخطي نکنند» سرلوحه کار نمايندگان منتخب ملت براي رقم زدن آينده اي شکوفاتر براي ايران اسلامي خواهد بود.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
12
11
واقعا که خیلی پررو تشریف دارد نویسنده این مقاله(اشاره به بند۲)
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات