حماسه و جهاد >>  مدافعان حرم >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۸۸۷۰۸

ساخت نماد شهدای مدافع حرم در بهشت زهرای تهران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از ساخت نماد شهدای مدافع حرم در بهشت زهرای تهران خبر داد.
پایگاه بصیرت / سعید نوروزی پور
 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به لزوم توسعه معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با تاثی از فرهنگ عاشورا و عشق به امام به شهادت رسیدند.

وی افزود: یکی از افتخارات در جمهوری اسلامی که باید همیشه باقی بماند، مقاومت، ایثار و فداکاری در جبهه‌های نبرد در خوزستان بود که در هر نقطه از آن یاد ایثارگران و شهدا وجود دارد و باید سعی کنیم فداکاری، ایثارگری و مقاومتی که ملت ما به‌خصوص ایثارگران در این جبهه‌ها نشان دادند را به نسل آینده منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روزهای دفاع مقدس بیان کرد: صدام روزهای ابتدای جنگ تحمیلی اعلام کرد که اهواز و تهران را فتح می‌کند اما دیدیم که روزهای آخر التماس می‌کرد که آماده صلح است که دلیل این موضوع ایثارگران و فعالیت رزمندگان بود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت انتقال حماسه‌های دفاع مقدس افزود: در جبهه‌های غرب کشور که صدامیان تا بن دندان مسلح ناجوانمردانه حمله کردند؛ فرزندان ایران زمین و ایثارگران ما توانستند دشمن را از کشور بیرون برانند و این رشادت‌ها و حماسه‌ها باید به نسل آینده منتقل شود.

وی در تشریح شیوه‌های انتقال رشادت‌های ایثارگران ادامه داد: انتقال حماسه‌ها از طریق کتاب، فیلم و تاریخ شفاهی و مهم تر از همه رونق برنامه راهیان نور و بازدید نسل سوم از مناطق عملیاتی میسر است تا خاطرات زنده شود و این همان فرهنگ ایثار و شهادت است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشته‌اند و ما باید بکوشیم این فرهنگ در جامعه حفظ شود.

شهیدی گفت: اجرای برنامه‌های راهیان نور برای آشنا کردن نسل جوان با حماسه‌های دفاع مقدس است و نسل جوان باید بدانند که این انقلاب اسلامی چه اندازه‌ای برای ما هزینه داشته و برای ما گران تمام شده است و زنده نگه داشتن این فرهنگ وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به برنامه‌های بنیاد در خصوص راهیان نور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از 22 اسفند تا پایان اسفند ماه حدود 1500 نفر از جامعه ایثارگری را در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات