تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۸۹۷۵۹

نتیجه اقدام اعتمادساز دولت در پسابرجام؛ غارت اموال ایران

دولت آمریکا فارغ از اندیشه‌های احزاب دموکرات و جمهوری خواه خود، در راهبرد و شیوه عمل با اصل نظام جمهوری اسلامی سر ستیز و جنگ دارد و وجود نظام مقدس ج.ا.ا - که استکبار ستیزی آرمان اصلی اوست- را برنمی تابد؛ لذا راهبرد دشمنی با نظام اسلامی امری واضح است که با برنامه‌های و رویکر‌دهای مختلف و متناسب با زمان و مکان توسط امریکا دنبال می‌شود.
پایگاه بصیرت / محمد امین سواری
خداوند متعال در قرآن کریم همواره مسلمانان را از رفاقت با دشمنان و پرهیز از اعتماد به آنان داده و دلیل آن را نبود خیر و منفعت در دوستی با دشمنان بیان می‌کند. خداوند در آیه 105 سوره بقره می فرمایند: مَا يوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَ لَا الْمُشْرِكِينَ أَنْ ينَزَّلَ عَلَيكُمْ مِنْ خَيرٍ: کافران اهل کتاب و (همچنين) مشرکان، دوست ندارند که از سوي خداوند، خير و برکتي بر شما نازل گردد.
اخیرا و بعد از (به ظاهر) اجرای برجام آمریکا، دو میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران توسط امریکا و برای خانواده‌های قربانیان بمب گذاری سال 1983 در لبنان که در آن قضیه، جمهوری اسلامی به ناحق و بدون اسناد اثبات کننده توسط دادگاه امریکا متهم شناخته شده، مصادره کرده است؛ این اقدام آمریکا را می شود به علل های زیر ارزیابی کرد:
دشمنی با جمهوری اسلامی، راهبرد آمریکا
دولت آمریکا فارغ از اندیشه‌های احزاب دموکرات و جمهوری خواه خود، در راهبرد و شیوه عمل با اصل نظام جمهوری اسلامی سر ستیز و جنگ دارد و وجود نظام مقدس ج.ا.ا - که استکبار ستیزی آرمان اصلی اوست- را برنمی تابد؛ لذا راهبرد دشمنی با نظام اسلامی امری واضح است که با برنامه‌های و رویکردهای مختلف و متناسب با زمان و مکان توسط امریکا دنبال می‌شود.
اگر آمریکا در اوایل انقلاب از شاه خائن و در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، از صدام و در دوران اصلاحات از منافقان و در فتنه 88 از خائنان دفاع کرده است، همه در راستای راهبرد دشمنی با نظام ایران قابل تحلیل و بررسی است نه چیز دیگر. امریکا، امروز نیز اقدام به غارت اموال ملی جمهوری اسلامی می نماید تا بتواند رویکرد جدید خود که همان تهدید و تطمیع است را در دوران پسا برجام دنبال کند.
ضعف نظام دیپلماسی
مگر می شود آمریکا که هنوز تعهدات خود در برجام را عملی نکرده از برخی مسئولین کشور، برجام 2 و3 را بشنود و جرئت به غارت این اموال نکند؟
تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که همواره میان اقتدار نظام و میزان دشمنی آمریکا رابطه عکس وجود داشته است. یعنی هرچه دولت اقدام عزتمندانه و قاطع در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا نشان داده، آمریکا برخورد محاسبه گرانه داشته و بر عکس اقدام اعتمادساز ایران همواره امریکا را نسبت به دولت و ملت ایران جری‌تر کرده است. در قضیه فوق نیز شاهد این رویکرد هستیم.
به راستی این اموال از سال‌ها قبل توسط امریکا بلوکه شده بودند و قضیه لبنان نیز مربوط به چند دهه پیش می باشد، سوالی که مطرح است اینکه چرا آمریکا قبلاً این اقدام را نکرده بود و در این موقعیت که همه اذهان متوجه دوران پسا برجام و رفع تحریم ها است دست به این کار زده است؟
نشان دادن چراغ سبز به عربستان
بعد از توافق برجام که تبلیغات زیادی در سطح بین الملل در مورد آن صورت گرفت، آشفتگی‌هایی در بین عوامل آمریکایی- صهیونیستی منطقه بوجود آمد و این توافق، بدعهدی آمریکا نسبت به شرکای منطقه‌ایش تحلیل شد، لذا آمریکا با این رفتار اولاً سعی دارد تا اعتماد این شرکا را به خود جلب کرده و جایگاه منطقه‌ای خود را حفظ کند و در ثانی آرامش روحی و روانی را به کشورهایی همچون عربستان، به پاس خدمت های اخیری که در راستای محکومیت جمهوری اسلامی در بیانه کنفرانس اسلامی انجام داده است، برگرداند و به نوعی توخالی بودن برجام را برای آن‌ها اثبات کند و نشان دهد که برجام برخلاف هدف مشترکشان نیست.
تقویت فشارها علیه جبهه مقاومت و حزب الله
با توجه به نوع اتهامی که آمریکا علیه ایران بکار برده، مربوط به قضایای لبنان است. فارغ از آن که این چپاول هجمه‌ای اقتصادی علیه جمهوری اسلامی است، همزمان هجمه ای سیاسی علیه جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و حزب الله لبنان است. به عبارتی دیگر این اقدام آمریکا نوعی هم پوشانی اقدامات مزدوران منطقه‌ای در محکومیت حزب الله و در راستای تروریست معرفی کردن آن می باشد.
ایجاد وقفه در مسیر اقتصاد مقاومتی
مقام معظم رهبری در بیانات خویش در ابتدای سال راه هایی برای استفاده از پول های بلوکه شده که آزاد خواهد شد، می دهند و تأکید می‌کنند که این دارایی‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی استفاده شود، لذا با توجه به اینکه پیشرفت اقتصاد جمهوری اسلامی به هر نسبتی باعث قوی‌تر شدن نظام اسلامی به آن نسبت است، آمریکا فرصت را غنیمت شمرده تا رسیدن ایران به آن مهم را به تأخیر اندازد و وقفه در اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.
 
همه دلایل ذکر شده، تداوم رفتار شیطنت آمیز این شیطان بزرگ را علیه ایران نشان داده و به همگان خاطر نشان می‌شود که دل بستن به رفاقت با دشمن یک بی‌تدبیری است که به جای امید، افسوس و پشیمانی به بار می‌آورد.
امید است که برای منافع ملی هم که شده مسئولان محترم مواضعی شفاف، صریح و انقلابی در این قضیه بگیرند و راه سوء استفاده‌های بعدی توسط دشمن را سد کنند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات