صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۱۲

اخبار کوتاه


دكتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سال گذشته موفق شدیم حداقل ۳۰ درصد واردات دارو را از نظر ارزی كاهش دهیم و صادرات آن را دو برابر كنیم. وی با بیان اینكه در تلاشیم میزان صادرات دارو را چندین برابر افزایش دهیم، تصریح كرد: اگر كسی بتواند دارویی را در كشور تولید یا مشابه خارجی دارویی را تولید كند، ما ۷۵ درصد قیمت خارجی آن را پرداخت می‌كنیم.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساختار ذهن ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی هنوز بر مشاهدات تکیه دارد و راهکارهای‌مان نیز به مواردی که می‌بینیم، ختم می‌شوند. در صورتی که تنها درصد ناچیزی از آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شوند و بخش مهمی از آن پنهان است. اگر به این تغییرات توجه نکنیم، در راهکارها به خطا خواهیم رفت.
«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق برای فشار به پارلمانی که جلسات خود را به دلیل بحران سیاسی به تعلیق درآورده، با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در روز دوشنبه آینده شد. عراق پس از اقدام نمایندگان پارلمان به برگزاری جلسه جنجالی که به برکناری سلیم الجبوری، رئیس پارلمان منجر شد، وارد یک بحران سیاسی جدی شده است.
محمدبن‌سلمان، جانشین ولیعهد عربستان گفت: عربستان در صورتی که سیاست‌های خود را تغییر ندهد، در اوایل سال ۲۰۱۷ ورشکست خواهد شد. وی افزود: اقدامات زیادی برای مقابله انجام داده‌ایم و همین نقش مهمی در کاهش هدررفت ذخایر پولی عربستان که نیمه اول ۲۰۱۵ به سی میلیارد دلار در ماه رسید، داشته است.
روز گذشته منصوره حسینی یگانه، مجری شبکه «من و تو» که وابسته به بیگانگان و بهائیان است و فعالیت‌های تبلیغی علیه انقلاب اسلامی دارد، برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چهارسو حضور پیدا کرد. با وجود تأیید صحت این خبر، مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره از هرگونه پاسخی در این‌باره طفره رفته‌اند.
◄ جمهوری آذربایجان به منظور پیشبرد ساخت کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، اعتباری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به صورت وام به ایران خواهد داد. ساخت خط آهن رشت- آستارا نیازمند حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. ایران ۹۲ درصد کار زیرساخت مسیر قزوین - رشت را تکمیل کرده است که تا پایان سال کامل خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات