صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۷۷۱
حجت‌الاسلام سعیدی در جمع دانشجویان تربیت پاسداری امام حسین (ع):

مثل امام، مثل کعبه است

داستان امام مثل کعبه است. مردم باید دور کعبه بگردند نه امام. جامعه دو کعبه دارد کعبه ثابت و کعبه متحرک که کعبه متحرک همان امام است. یعنی فکر و عقیده ات نباید کوچکترین زاویه ای با استاندارد خدایی یعنی پیامبر،امام و ولی فقیه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی: جامعه دو کعبه دارد کعبه ثابت و کعبه متحرک. کعبه متحرک همان امام است. یعنی فکر و عقیده‌ات نباید کوچکترین زاویه‌ای با استاندارد خدایی یعنی پیامبر،امام و ولی فقیه داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه صبح پنج شنبه به مناسبت روز پاسدار در جمع صمیمی دانشجویان دانشگاه افسری حضور یافته و به ایراد سخن پرداخت، وی در ابتدای سخنان خود موالید شعبان بخصوص ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به پاسداران و رهروان آن حضرت تبریک گفت.
ایشان در ادامه با ذکر مثالی متذکر شد: همان طور که هر کالایی باید استاندارد داشته باشد و در غیر این صورت غیرقابل استفاده است، دین هم استاندارد می خواهد. استانداردها دونوع است. بعضی ذاتی و غیر قابل تغییر است و بشر نمی‌تواند آنها را تغییر دهد. مثل فیزیک، شیمی، نجوم و ریاضیات. نوع دوم استاندارد را بشر می تواند تغییر دهد. یعنی دو کالای اصلی و بدلی داریم.
اسلام؛ دین انسان ساز
نماینده ولی فقیه در سپاه، در ادامه گفت: امروزه متأسفانه در بازار دین هم کالای تقلبی به وفور یافت می شود. در دنیای شرق مارکسیسم انسان قالبی تولید کرد و در دنیای غرب لیبرالیسم انسان تقلبی تولید کرد. اولی‌ها موجود قالبی درست کردند با توجه به نگاه غلط انسانی که داشتند و دومی ها اصالت را به انسان دادند و انسان قلابی را به بشر تحمیل کردند. واقعیت دردناک این است که هیچ چیز به اندازه انسان برایش بدلسازی، مکتب سازی و نسخه سازی نشد که به استثنای یک نسخه همه نسخه ها تقلبی است و از آن‌ها انسان کامل بیرون نمی آید.
اسلام تنها مکتبی است که برای انسان استاندارد تعیین کرده است. اسلام به طور کامل 1- تعریف و استانداردهای انسان کامل را مشخص کرده است. 2- حدود استاندارد شده انسان کامل را نیز مشخص کرده است. شریعت، نسخه انسان کامل است که شامل سه بخش عقاید، احکام و اخلاق است. احکام 1-واجبات 2-محرمات 3-مستحبات 4-مکروهات 5-مباحات. سومین کاری که اسلام در استانداردسازی انجام داد ارائه مدل و الگوست. تمام مکاتب بجز اسلام از ارائه الگوی انسان کامل ناتوانند. اسلام رسماً پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اسوه حسنه معرفی می کند. بعدش ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه انسان کامل هستند. امام حسین(ع) که روز پاسدار به نام مبارک اوست می فرماید: من اسوه حسنه‌ای برای شما هستم.
خطرناک ترین تهدید برای انقلاب در عصر حاضر
حجت الاسلام سعیدی در توضیح به این سؤال که آیا آیین الهی هم استاندارد دارد؟ گفت: استاندارد آنست که شرع می گوید. ما حق تصرف در احکام و نتایج را نداریم. خطرناک‌ترین تهدید برای انقلاب تهدید به استانداردهای دینی است که بسیار خطرناک‌تر از حمله نظامی و حتی تهاجم فرهنگی است. یک وقت افراد ملی و میهنی حرف‌هایی می‌زنند که با چارچوب اسلام هم‌خوانی ندارند. شما مرزداران و مرزبانان هستید. علاوه بر تهدیدات فرهنگی ما با تهدیدات فکری و اعتقادی مواجه هستیم. اگر نفوذ، تصرف دشمن در ادراک سیاسی مردم و مسئولین باشد، آیا نفوذ محقق شده یا نه؟ اگر نفوذ فرهنگی را تصرف دشمن در ادراک فرهنگی مردم بدانیم آیا این نفوذ محقق شده یا خیر؟ گورباچف می گوید: وقتی سقوط کردیم که دیدیم صف مک دونالد به یک کیلومتری ما رسیده است. اگر روزی مردم ایران احساس کردند شعار مرگ بر آمریکا ناکارآمد است، آنگاه نفوذ محقق شده است.
چه باید کرد؟
حجت الاسلام سعیدی گفت: استانداردهای رهبری در عصر نبوت ویژگی هایی داشت؛ 1-ظرفیت دریافت وحی داشته باشد. 2- معصوم باشد. در غیر این صورت رهبر بدلی می شود که این حکومت انسان قلابی تربیت می کند. خداوند برای استاندارد سازی انسان 124هزار پیامبر فرستاد که نمونه انسان کامل محسوب می شدند. بعد از رحلت پیامبر(ص) استانداردهای امام دو ویژگی داشت؛ 1- معصوم باشد 2-علم غیب داشته باشد. اختلاف ما با برادران اهل سنت این است که استانداردهای عصر نبوت باید در بعد از آن هم وجود داشته باشد. ما می گوییم شورای سقیفه حق نداشتند در استانداردهای خداوند دخالت کنند. روایت داریم که اگر مردم جمع می شدند در ولایت علی(ع)خداوند آتش را خلق نمی کرد.
در عصر غیبت تکلیف چیست؟ اگر امت اسلامی استانداردها را رعایت می کردند ما باید در عصر امام زمان(عج) بودیم. استانداردهای رهبری در عصر غیبت:1-عدالت 2-اجتهاد. در غیر این صورت جامعه بدلی می شود.
استاندارد جامعه اسلامی چیست؟
زهرا(س) به زیارت حضرت حمزه رفتند. شخصی پرسید آیا می توانیم برای زعامت علی(ع) از پیامبر(ص) دلیلی بیاوریم؟ حضرت فرمود غدیر خم را فراموش کرده اید؟ پرسید چرا امیرالمومنین برای احقاق حق خود اقدام نکرد؟ حضرت در جواب فرمودند؛ داستان امام مثل کعبه است. مردم باید دور کعبه بگردند نه امام. جامعه دو کعبه دارد کعبه ثابت و کعبه متحرک که کعبه متحرک همان امام است. یعنی فکر و عقیده ات نباید کوچکترین زاویه ای با استاندارد خدایی یعنی پیامبر،امام و ولی فقیه داشته باشد. اما سکوت خواص و تبعیت عوام موجب انحراف استانداردهای دینی شد. تکلیف ما تبعیت از امامان پیشین و هم ولی فقیه است. پیاده روی نجف تا کربلا مستحب مؤکد است اما فتوای آیت الله سیستانی در مقابله با داعش واجب است. یک عده فقط ایام محرم حسینی می‌شود، می خواهند رنگی به کالاهای تقلبی خود بزنند در حالی که حسینی بودن فقط مختص آن ایام نیست.
چه فرقی است با حکم میرزای شیرازی در تحریم تنباکو و حکم ولی فقیه که به توانایی‌های درونی کشور تکیه کنید. اقتصاد مقاومتی نه اقتصاد عاریتی. خداوند این حق را به میرزای شیرازی داد که اگر در مملکت خطر دیدی فرمان بده و خدا این حق را بر مردم واجب کرده که از میرزای شیرازی اطاعت کنند. روز 21 بهمن امام(ره) فرمود این حکومت نظامی باید شکسته شود و مردم به خیابان‌ها بریزند و این تبعیت‌پذیری باعث شد قدرت پوشالی 2500 ساله شاهنشاهی را نابود کردند. اطاعت از هر کس پیروزی می آورد اما لزوماً نمی تواند حق باشد. همچنان که اطاعت از مائو و گاندی هم پیروزی آورد. استاندارد آن است که از رهبر حق پیروی کنیم.
گزارش‌گر سایت بصیرت: مجتبی محمدی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات