تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۰۸۱۶

هجوم به ارزش‌ها درسایه غفلت مردم و مسئولین

2. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی و تکلیف همگانی برای همه مردم و مسئولین می باشد که اگر نسبت به این فریضه دینی و الهی بی‌تفاوت باشند، تبعات گسترش فساد در جامعه دامنگیر کل جامعه خواهد گردید.
پایگاه بصیرت / حجت الله رجبی
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در مسافرت و یا حتی پارک‌ها و تفرج گاه‌ها با مواردی از کشف حجاب برخی زنان در داخل خودرو و یا در مکان‌های عمومی برخورد کرده و از این فاجعه فرهنگی و بلای عمومی، ابراز تأسف و ناراحتی و نگرانی نمایید و با این سؤال در ذهن خود مواجه شوید که علت این ولنگاری دینی و فرهنگی چیست و چرا ما باید در جامعه اسلامی و شیعی خودمان شاهد این بی‌تقوایی و بی مبالاتی اخلاقی و فرهنگی باشیم و اصولاً چرا باید یک بانوی جوان ایرانی- شیعی به خود اجازه چنین اقدام هنجار شکنانه ضد اسلامی و ضد عرفی را بدهد.
این سؤال برای بنده زمانی بسیار پررنگ گردید که هفته قبل با تعدادی از دوستان برای گشت و گذار عازم نیاسر کاشان شدیم و در آزاد راه قم- کاشان با کمال تعجب شاهد کشف حجاب تعدادی از بانوان در داخل خودرو بودیم که در کنار شوهرانشان با کمال راحتی با سرهای برهنه نشسته و طی مسیر می‌کردند.
عمق فاجعه زمانی برای من و دوستان آشکار شد که در دو سه مورد با جوانانی روبرو شدیم که در کنار جاده و آزاد راه با کمال وقاحت و سرهای مکشوف مشغول رقص بودند و کنار جاده و خیابان را با کاباره ها و رقاص خانه ها اشتباه گرفته بودند. بسیاری از مردم هم بی تفاوت از این مساله عبور می کردند. سؤالی که در مواجهه با این اعمال ضد فرهنگی و ضد قانونی به ذهن بنده رسید این است که نقش حاکمیت در برخورد با این فاجعه فرهنگی چیست؟ و چرا دولتمردان با این مساله برخورد جدی نمی کنند؟ چرا نیروی انتظامی کشور جمهوری اسلامی که وظیفه ذاتی حفظ امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی را بر عهده دارد، اراده جدی بر برخورد با این منکرات رو به گسترش را ندارد؟و ده‌ها پرسش دیگر که ذهن هر کس را در برخورد با این منکرات به خود مشغول می نماید.
در خصوص این مساله ذکر نکاتی حائظ اهمیت است:
1. اگر برخورد جدی با این موارد ضد دینی و فرهنگی صورت نگیرد، شاهد گسترش روزافزون این منکرات در جامعه خواهیم بود که در این صورت مقابله با این پدیده شوم بسیار سخت و یا غیر ممکن خواهد بود.
2. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی و تکلیف همگانی برای همه مردم و مسئولین می باشد که اگر نسبت به این فریضه دینی و الهی بی‌تفاوت باشند، تبعات گسترش فساد در جامعه دامنگیر کل جامعه خواهد گردید. اگر در مورد این پدیده شوم حداقل چند نفر اعتراض می کردند، این افراد به هیچ وجه جرأت انجام معاصی در روز روشن و ملاء عام و در کمال امنیت روانی به صورت آشکارا هنجار شکنی نمی‌کردند.
3. به نظر می رسد طرح گشت نامحسوس نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان و هنجارشکنان، طرح ضروری و مناسبی برای برچیدن بساط گناه و معصیت در جامعه باشد، که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید بدون هیچ گونه ملاحظه کاری از سوی نیروی انتظامی به جد عملیاتی شود.
4. در کنار برخورد عملی با این پدیده باید نهادهای فرهنگی کشور از جمله حوزه های علمیه و صدا و سیما و آموزش و پرورش فعالیت های فرهنگی و دینی را سرلوحه کارشان قرار داده و با تولید برنامه های دینی و فرهنگی مناسب و کاربردی به مقابله با جنگ نرم دشمن به پا خیزند.
5. خانواده به عنوان مقدس ترین و در عین حال مؤثرترین نهاد جامعه، نقش به سزایی در نوع تربیت افراد جامعه ایفا می نماید از این رو با تقویت بنیاد خانواده ها و تغذیه فکری و روحی و دینی این نهاد، می‌توان از بسیاری از معضلات فرهنگی و دینی جامعه کاست و مشکلات جامعه را حل نمود.
6. سالهاست که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب جنگ نرم دشمن علیه باورها و اعتقادات و فرهنگ و دیانت مردم از سوی دشمنان انقلاب اسلامی شروع شده و هر روز ابعاد گسترده‌ای از این جنگ افشا می شود که یکی از مهمترین و مؤثرترین ابعاد این جنگ خانمان سوز مقابله با عفت و غیرت و حجب و حیای زن و مرد ایرانی می باشد که در راستای رسیدن به اهداف شوم خود با در اختیار داشتن امکانات عظیم رسانه ای و مالی، با تولید برنامه‌ها و فیلم‌های مبتذل و اشاعه دهنده فرهنگ منحط غرب، سعی در انحطاط اخلاقی و استحاله دینی و فرهنگی جوان ایرانی می‌نمایند که برای مقابله با این توطئه شوم استکبار، چاره ای غیر از تعمیق اعتقادات دینی افراد و گسترش اخلاق اسلامی و آشنایی نسل جوان جامعه با آموزه های دینی، عرفانی و اخلاقی اسلام عزیز نداریم.
7. برای آشنایی نسل جوان جامعه با آموزه های ناب اسلامی یکی از بهترین راهکارها کشاندن پای نوجوانان و جوانان به مساجد و علاقه‌مند نمودن ایشان به محیط مسجد می باشد که تأثیر بسزایی در تربیت دینی نسل جوان خواهد داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات