صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۹۰۹۰۵

اخبار

۱- امید آمریکایی‌ها به «ایران بسیار متفاوت»!
«گوردون براون» دستیار ویژه سابق رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی با عنوان «درون توافق هسته‌ای با ایران» در اندیشکده آمریکایی «بیکر»، طی سخنانی از ماهیت اصلی توافق هسته‌ای پرده برداشت و تغییر رفتار ایران در بلندمدت را راهبرد اصلی اوباما معرفی کرد و گفت: «این توافق به دنبال تغییر رفتار ایران است؛ یعنی اوباما مسیری متفاوت در رسیدن به مدارا و حل صلح‌آمیز مناقشه برگزیده است که به تدریج و تنها در بلندمدت رخ خواهد داد.» وی با اشاره به اینکه طبق این توافق محدودیت‌ها بر زیرساخت‌های هسته‌ای ایران تا ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ سال بر جای خود باقی می‌ماند، افزود: «دست‌کم این احتمال وجود دارد، زمانی که محدودیت‌ها برداشته شود، با ایرانی بسیار متفاوت روبه‌رو شویم.» گوردون با بیان اینکه حتی موافقان توافق هسته‌ای در دولت اوباما هم تأیید می‌کنند تصور اینکه اجرای توافق، بی‌درنگ به تغییر رفتار ایران می‌انجامد، اصلاً واقع‌بینانه نیست، گفت: «آنها معتقدند توافق هسته‌ای با ایران، صرفاً هسته‌ای است؛ یک توافق محدود با تمرکز بر مهار احتمال دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق ابزار دیپلماتیک، در غیاب بدیل‌های بهتر».
۲- هنوز اجازه کاندیداتوری به عارف داده نشده است!
به تازگی جلسه‌ای با حضور برخی از سران اصلاحات و رئیس دولت اصلاحات برای تعیین چگونگی تحرکات اصلاح‌طلبان در مجلس دهم برگزار شده است. بر اساس اخبار دریافتی در این جلسه هدایت مسیر مجلس، هدف اصلی اصلاح‌طلبان تعیین شده و درباره ریاست مجلس نیز تصمیم گرفته شده است که تنها در صورت حتمی بودن رأی آوردن عارف، اجازه کاندیداتوری به وی داده شود و در صورت رئیس نشدن، با تقویت ارتباطات عارف با جریان اصلاحات در بیرون از مجلس، وی در مجلس به یک شخصیت مرجع تبدیل شود که حتی آقای لاریجانی هم به وی پناه بیاورد. گفتنی است، در این جلسه همچنین به دست آوردن کمیسیون امنیت ملی به دلیل اطلاع این کمیسیون از مسائل مهم کشور و کمیسیون اصل ۹۰ به دلیل توان بالای این کمیسیون در بازرسی حتی از نهادهای زیرمجموعه‌ مقامات عالی، یکی از اهداف اصلاح‌طلبان بیان شده است.
۳- انتشار گزینه‌های تحت تعقیب صهیونیست‌ها برای ترور
پس از اعلام خبر شهادت شهید مصطفی بدرالدین از سوی حزب‌الله، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با انتشار گزارشی، تغییراتی در فهرست گزینه‌های تحت تعقیب رژیم صهیونیستی برای ترور اعمال کرد. در جدیدترین تصویر منتشرشده توسط این روزنامه از فهرست ترور رژیم غاصب صهیونیست، روی عکس شهید بدرالدین، عبارت «ترور شد» درج شده است. بر اساس تصویر جدید منتشرشده از سوی «یدیعوت آحارونوت»، هنوز سه نفر در فهرست ترور اسرائیل قرار دارند: «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین قسام که شاخه نظامی حماس است، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «مصطفی مغنیه» فرزند بزرگ عماد مغنیه که پس از شهادت برادر کوچک‌ترش، اکنون جای او را گرفته است.
۴- صنعت خودروسازی در حال حاضر شبه‌انحصاری است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اجرای ناقص سیاست‌های اصل ۴۴ در صنعت خودروسازی، گفت: صنعت خودرو در حالت شبه‌انحصاری به‌سر می‌برد؛ از این رو باید با عبور از این حالت و اصلاح ساختار خودروسازی، مسائل و مشکلات این صنعت را برطرف کرد. حمیدرضا فولادگر افزود: علت اصلی مشکلات را باید در ساختار صنعت خودروسازی جست‌و‌جو کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات