فرهنگی >>  فرهنگی >> مصاحبه فرهنگی
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۸۲

شورای عالی فضای مجازی ناکارآمد و منفعل

وظیفه شورای عالی فضای مجازی رسیدگی به این فضاهاست که متأسفانه متناسب با تأکیداتی که به این شورا شده، کارهای‌ شایانی صورت نگرفته است. در واقع، آن قدری که دغدغه ایجاد فرهنگ اسلامی وجود دارد، به این میزان کاری انجام نشده است.
پایگاه بصیرت / حسن غفوری‌فرد*
استفاده از فضای مجازی هم شرایط خاص خود را دارد؛ اما برخی افراد زیاده‌روی کرده و حتی در فضای مجازی تنفس می‌کنند، بنده نمی‌گویم که اصلاً استفاده نشود، اما باید استفاده درست صورت گیرد.
برای تبدیل تهدیدات به فرصت در این فضاها باید دستگاه‌های فرهنگی کشور تولید محتوا کرده و از این مرکز استفاده کنند تا پیام اسلام را به کل جهان بفرستند. به عبارتی، به جای آنکه آنها به ما تهاجم فرهنگی کنند، ما فرهنگ خودمان را به آنجا صادر کنیم. به یقین فرهنگ اسلام غنی‌ترین فرهنگی است که اگر کار شود، حتماً مورد قبول مردم قرار خواهد گرفت.
این موضوع به بستری برای کار نیاز ‌دارد؛ چون گنجینه فرهنگ اسلامی بسیار غنی است و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید برای تولید محتوا باید بکوشند؛ آنها را به‌روز کنند و در اختیار مردم خود و کشورهای دیگر قرار دهند.
وظیفه شورای عالی فضای مجازی رسیدگی به این فضاهاست که متأسفانه متناسب با تأکیداتی که به این شورا شده، کارهای‌ شایانی صورت نگرفته است.
در واقع، آن قدری که دغدغه ایجاد فرهنگ اسلامی وجود دارد، به این میزان کاری انجام نشده است.
حضرت آقا شورای عالی فضای مجازی را مسئول رسیدگی به امور فضای مجازی قرار دادند و دیگر این مسائل در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نمی‌شود. اگر در آینده آنها کار اساسی صورت ندهند، این موضوعات حتماً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود.
مدیریت نکردن مناسب فضای مجازی آسیب‌ها و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. این همه مقابله و مقاومت ما برای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بر اساس دیدگاه‌های فرهنگی، مذهبی و اسلامی ماست. دشمن نیز این موضوع را به طور دقیق شناخته و فهمیده است که با این ملت با زبان زور نمی‌توان گفت‌و‌گو کرد. همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، اینها از طریق نفوذ و تهدید اعتقادات و باورهای مردم عمل می‌کنند و اگر دستگاه‌ها به وظیفه خودشان عمل نکنند، آن نقطه اصلی مردم ایران، که اعتقادات مذهبی است، آسیب می‌بیند. هنگامی که اعتقادات مردم آسیب ببیند، هر آسیب دیگری ممکن است به وجود آید.
* عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات