تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۳۷

جبهه جنگ، روحیه انقلابی می‌طلبد/خرمشهر را ایمان و مقاومت آزاد کرد، نه امید به بیگانه

پیروی بی چون و چرا از ولایت فقیه و وحدت و یکپارچگی ملت و مسئولین، عشق و محبت به ائمه اطهار علیهم السلام و توکل به خدا و امید نبستن به غیر او اصلی‌ترین رموز مقاومت و پیروزی در برابر دشمنان بود.
پایگاه بصیرت / قربان امینی
تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران در برابر تجاوز یک رژیم دیکتاتور و مورد حمایت دو ابرقدرت شرق و غرب و اقمارشان، دارای ماندگارترین حماسه ها و دیدنی ترین شجاعت ها است که بی تردید فتح خرمشهر نقطه عطفی در این دفاع مقدس هشت ساله می باشد. خرمشهری که گویای پایداری، ایثار، مقاومت و جاودانگی انقلاب اسلامی ایران است. آزادسازی خرمشهر، معادلات سیاسی و نظامی در میدان جنگ را تغییر داد و اراده و قدرت جمهوری اسلامی ایران، برای تغییر محاسبات استکبار جهانی را نشان داد.
عملیات بیت المقدس در حالی آغاز شد که برای صدام حفظ خرمشهر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود. به همین خاطر قوی ترین یگان ها، با هزاران نفر نیرو و امکانات و تجهیزات مدرن در شهر، گسترده و موانع پیچیده ای برای جلوگیری از هر گونه عملیات نظامی توسط ایران ایجاد شده بود. وقتی اطراف خرمشهر حصار دفاعی کشیده شد و با اذعان کارشناسان و طراحان خبره نظامی، شهر غیر قابل نفوذ اعلام و امکان انجام عملیات برای بازپس‌گیری آن به صفر رسید؛ پس از آن صدام با اطمینان خاطر از استحکامات و نفوذ ناپذیری خرمشهر، گفت: «در صورتی که ایرانی ها خرمشهر را پس بگیرند، عراقی ها کلید بصره را به ایران خواهند داد»
اما خرمشهر آزاد شد و این فتح در حالی به دست آمد که دشمن تا آخرین گلوله فشنگش را شلیک کرده بود و هر چه از قوا و تسلیحات، نیروهای خبره نظامی و نقشه‌های پیچیده و عریض و طویل جنگی در توان داشت رو کرده بود. با آزادسازی خرمشهر، تمامی معادلات دشمن به هم ریخت و توانایی ها و قابلیت های نیروهای جمهوری اسلامی ایران، آنان را شگفت زده کرد. توانایی که از همت، ایمان و خلوص رزمندگان اسلام حکایت می‌کرد. قدرت ایمان، حماسه‌ای را رقم زدکه موجب سرشکستگی صدام و تلخ کامی حامیان قدرتمند وی شد و از طرف دیگر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران گردید و همدلی و وحدت را میان اقشار مختلف ملت ایران بیش از پیش کرد. این حماسه، نهایت ایثار، اوج مظلومیت و منتهای توکل رزمندگان را نشان داد و رهبر کبیر انقلاب در وصف این پیروزی بزرگ، جمله تاریخی ایراد کردند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
با روحیه شکست ناپذیری، ولایت مداری، ایثار و فداکاری، برنامه ریزی و مدیریت فرماندهی و از همه مهم‌تر خداباوری رزمندگان و مسئولین ، توکل خالصانه و ایمان به این که اگر تنها از خدا یاری بخواهید، خدا پشتیبان شماست‌(ادعونی استجب لکم)، خرمشهر فتح شد و پس از آن عملیات های بزرگی چون والفجر هشت، کربلای پنج و ... منجر به پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام گشت تا موازنه جنگ به نفع ایران تغییر یابد. این پیروزی ها در حالی بدست می آمد که از لحاظ سلاح، مهمات، تجهیزات و نیروی انسانی نسبت به دشمن در حداقل بودیم و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، حمایت همه جانبه‌ای از رژیم بعث عراق می‌کرد. اما جاودانگی و حقانیت ملت ایران با جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه به اثبات رسید.
در این نبرد نامتقارن، دفاع و مقاومت رزمندگان اسلام با تکیه بر سلاح عزم و ایمان و مکتب عاشورایی چنان رقم خورد که در تاریخ نظیر و مانند ندارد.
در شرایط سخت و حساس دفاع مقدس که کشور در محاصره اقتصادی و نظامی بود، رزمندگان ایران اسلامی با ایمان به خدا و تمسک به روحیه شهادت طلبی، در برابر دشمن قلدر ایستادند. در دوران دفاع مقدس معنویت به اوج خود رسید. پیروی بی چون و چرا از ولایت فقیه و وحدت و یکپارچگی ملت و مسئولین، عشق و محبت به ائمه اطهار علیهم السلام و توکل به خدا و امید نبستن به غیر او اصلی‌ترین رموز مقاومت و پیروزی در برابر دشمنان بود.
به هر حال جنگ تمام شد و پیروزی از آن ملت ایران گردید و اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن برای مستدام نگه داشتن این موفقیت ها باید باید تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکا به خداوند قادر متعال، با حفظ وحدت، تبعیت از ولایت فقیه، همچون دفاع مقدس هشت ساله، عرصه‌های حساس و مهم کشور را پیش برند و موجب تعالی و پیشرفت کشور گردند.
عرصه دیروز جبهه بود و جنگ، گلوله بود و خاکریز و گوشت تن و ترکش‌های خمپاره؛ و عرصه امروز، تهاجم فرهنگی است و جنگ اقتصادی و تحریم. مردان دیروز از مدرسه و دانشگاه، اداره و مزرعه و از هر سطح جامعه آمدند، جنگ را اداره کردند. مردانی که نه نظامی بودند، نه آموزش خاص نظامی دیده بودند و نه دوره عالی جنگ را گذرانده بودند؛ آمدند و ژنرال های کار کشته دشمن را کیش و مات کردند. آن مردان تنها سلاحشان، ایمان به خدا و حرکت جهادی بود و حال از جنس همان مردان خستگی‌ناپذیر لازم است در عرصه باشند و در تمامی جبهه های امروز کشور نبرد کنند، چه جبهه فرهنگی، چه فضای مجازی و چه جبهه اقتصادی و ...
اما در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل لازم است و بی‌شک روحیه انقلابی برای عملی کردن این هدف لازم است. برای تحقق آن، به جای دل بستن به دشمن و باز کردن درهای کشور به روی واردات بی رویه و سپردن امور اقتصادی کشور به دست غرب زدگان و شرق‌زدگانی که حقوق ماهیانه آنان برابری می‌کند با حقوق سالانه یک کارگر زحمتکش وطن، مشکلی حل نخواهد شد. نتیجه اقدامات چنین روشنفکر نماها، تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه ها و بیکار شدن جوانان متخصص و سرمایه‌های نیرویی کشور است. اگر کار به جهادگران واقعی سپرده شود و امور دست افراد انقلابی داده شود، بی شک اقتصاد مقاومتی بیش از پیش به نتیجه خواهد رسید و کشور همچون جنگ سخت، از جنگ اقتصادی نیز پیروزمندانه عبور خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات