صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۵۳

اخبار کوتاه

غلامحسين كرباسچي که به نظر می‌رسد نگران مشخص شدن وزن واقعی اصلاح‌طلبان در مجلس آینده است، درباره انتخابات هئیت‌رئیسه مجلس گفته است: من فكر مي‌كنم نبايد رقابت تا جايي ادامه پيدا كند كه به يك وزن‌كشي سياسي برسد؛ اين نه به مصلحت جريان اصلاحات است و نه به مصلحت نيروهاي معتدل. ما نبايد به‌گونه‌اي روي اين موضوع تمركز كنيم كه اگر آقاي عارف رأي اكثريت را گرفت، بگوييم اصلاح‌طلبان پيروز شدند و اگر لاريجاني رأي آورد، بگوييم اصلاحات شكست خورده است.
با وجود اصلاحات مدنظر اروپا در ترکیه و همراهی آنکارا با سیاست‌های اتحادیه اروپا، نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا «دهه‌ها» به طول خواهد انجامید، گفت: «اصلاً این بحث مطرح نیست که به‌زودی ترکیه به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود. ترکیه سال ۱۹۸۷ درخواست داد و بنا بر آخرین پیش‌بینی‌ها و تخمین‌ها با توجه به نرخ پیشرفت انجام‌شده در موضوع الحاق، شاید سال ۳۰۰۰ این موضوع عملی شود.»
اداره آمار مرکزی فلسطین اعلام کرد، تا اواسط سال ۲۰۱۵ تعداد فلسطینی‌هایی که در قدس اشغالی زندگی می‌کردند، به ۴۱۹ هزار نفر رسید که ۹ درصد از جمعیت کل فلسطین و ۶/۱۴ درصد از جمعیت فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را تشکیل می‌دهند. بیشتر جمعیت فلسطینی‌های ساکن قدس نسل جوان هستند و ۲/۳۵ درصد از این جمعیت کمتر از ۱۵ سال دارند.
تولیت آستان قدس رضوی سیدمرتضی بختیاری را به سمت قائم‌مقام این آستان منصوب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیس طی دو حکم دیگر مهدی عزیزیان را به سمت مشاور عمرانی و عضو هیئت امنای آستان قدس رضوی و دکتر فرهاد رهبر را به سمت مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی منصوب کرد.
یک منبع آگاه ضمن واکنش به خبرسازی‌های مغرضانه، تأکید کرد که آیت‌الله جنتی قطعاً نامزد ریاست خبرگان پنجم می‌شوند. این منبع آگاه صحبت‌های افرادی که مسئولیتی هم در مجلس خبرگان ندارند، مبنی بر تمایل نداشتن آیت‌الله جنتی به کاندیداتوری برای ریاست مجلس خبرگان رهبری را تکذیب کرد.
بر اساس گزارش‌های رسیده، گروه تروریستی داعش، در بدعتی جدید اوقات شرعی نماز را در سراسر مناطق تحت اشغال خود تغییر داده و به متصدیان مساجد دستور داده است که به اوقات شرعی جدید پایبند باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات