صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۱۱

جهاد کبیر جهاد امروز

آنها (استکبار جهانی) تمام ابزارها، فشارها و تلاش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را به‌کارگرفته‌اند تا نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: دیروز و همزمان با سوم خرداد، سالروز عملیات افتخارآفرین الی‌بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در این دیدار در سخنان مهمی به تبیین منطق قرآنی و اسلامی «جهاد کبیر» به معنای ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه‌ استکبار و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند و گفتند: «آنها (استکبار جهانی) تمام ابزارها، فشارها و تلاش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را به‌کارگرفته‌اند تا نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند.» این هشدار و تذکر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نشان‌دهنده این واقعیت است که دشمنان انقلاب اسلامی با محوریت آمریکا که با خوی استکباری خود از اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب با شیوه‌ها و ابزارهای گوناگون به مقابله با نظام اسلامی برخاسته و در حالی که از هیچ یک از آنها نتیجه نگرفته‌اند، امروز تحت لوای تعامل و مذاکره به دنبال آن هستند که استقلال ما را که ثمره نهضت بزرگ امام خمینی(ره) و خون‌های پاک شهیدان است، دچار خدشه کنند و با فشارهای سیاسی و اقتصادی مسئولان و کارگزاران را به تبعیت از خود و کوتاه آمدن از مواضع انقلابی‌شان وادارند. در این میان بهانه‌تراشی‌هایی از جنس انرژی هسته‌ای، توان موشکی و حقوق بشر و... ابزارهایی هستند که دشمنان انقلاب اسلامی از آنها برای به کرسی نشاندن حرف و موضع خود استفاده می‌کنند؛ اما واقعیت این است که استکبار جهانی با موجودیت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی به منزله یک ایدئولوژیک که حاضر نیست زیر بار قدرت‌های سلطه‌گر جهانی برود، مشکل دارد و نباید برخی به اشتباه فکر کنند که اگر مسئله هسته‌ای یا ... را حل کردیم، دشمنان دست از سر ما برخواهند داشت.
به‌راستی، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، رمز پیروزی در این صحنه پیچیده و حساس ایستادگی، تبعیت نکردن از دشمن و حفظ هویت انقلابی و اسلامی است که اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران از این مهم ناشی می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات