صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۲۴

اخبار کوتاه

مجلس نمایندگان آمریکا، طرح جدیدی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن مقررات ویژه صدور روادید برای شهروندان شش کشور ایران، عراق، لیبی، سودان، سوریه و یمن که به اختصار « قانون ویزا» نامیده شده، وضع خواهد شد. گفتنی است، قانون جدید در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است که پیش از این در آذر ماه قانونی در کنگره به تصویب رسید و با امضای باراک اوباما تأیید شد که طبق آن هر تاجر، سرمایه‌گذار یا حتی توریستی که پایش را به ایران بگذارد، برای ورود به آمریکا با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهد شد.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره کارشکنی حاکمان عربستان سعودی و مانع‌تراشی در برابر برگزاری مراسم حج امسال گفت: حاکمان سعودی بارها نشان داده‌اند که نمی‌توانند امنیت حج را تأمین کنند و حتی متأسفانه گاهی خودشان نیز علیه حجاج عملیات ایذایی انجام می‌دهند و به بهانه‌های مختلف، مانع حضور مسلمانان در این مراسم می‌شوند. وی همچنین تأکید کرد، کشورهای جهان اسلام برای آزادسازی حج ابراهیمی از دست سعودی‌ها راهی پیدا کنند.
روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی به نقل از منابع محلی خود در استان موصل عراق اعلام کرد، گروه داعش در زندان‌های مخفی خود گاز خردل و کُلر را بر روی گروگان‌هایش آزمایش می‌کند. این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود نوشته است: داعش کارگاه‌های سلاح شیمیایی و مقر عملیات خود را برای جلوگیری از حملات هوایی به مناطق مسکونی منتقل کرده است.
فرمانده عملیات آزادسازی «فلوجه» از آزادسازی بیشتر روستاهای فلوجه از چنگال تروریست‌های داعشی در روز نخست این عملیات خبر داد. به گزارش «العهد» عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه گفت: یگان‌های نظامی این کشور موفق شدند بیشتر روستاهای فلوجه را از چنگال داعشی‌ها آزاد کنند و پرچم عراق را بر بام فرمانداری شهرستان الکرمه به اهتزاز دربیاورند.
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از وعده دولت برای اختصاص ۱۶هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: امروز واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی مواجه هستند، اگر دولت حمایت ویژه‌ای را از بخش تولید نداشته باشد، به طور حتم رشد منفی صنعت تکرار خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات