صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۵۰

ظالم بی‌مجازات مانده!

در موضوع بورسیه‌ها به عده‌ای ظلم شد. اما با همه این تذکرها و شکایت دانشجویان بورسیه از مسببان این جریان که با آبروی تعداد زیادی از نخبگان کشور بازی کرده‌اند
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: نزدیک به دو سال از جنجال بورسیه‌های قانونی می‌گذرد؛ جنجالی که وزارت علوم دولت یازدهم در زمان تصدی فرجی‌دانا برای فرار از پاسخگویی به مجلس نهم و متوقف کردن روند استیضاح وی به راه انداخت. ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ دو روز پیش از استیضاح رضا فرجی‌دانا بود که روابط عمومی وزارت علوم در خبری که از آن بوی «فرار رو به جلو» به مشام می‌رسید، اعلام کرد: در حال پیگیری سه هزار بورسیه‌ غیرقانونی دولت‌های نهم و دهم است تا این‌گونه به نظر برسد که استیضاح فرجی‌دانا به دلیل پیگیری این تخلف است! موضوعی که اگرچه مانع از استیضاح فرجی‌دانا نشد و وی کرسی وزارت را با رأی نمایندگان مردم ترک کرد، اما پرونده بورسیه‌ها باز ماند و انتقادات فراوانی را برانگیخت، ابتدا دانشجویان بورسیه‌شده با گلایه از رفتار سیاسی دولت درباره موضوع بورسیه و مسائل علمی کشور از شکایت از وزارت علوم سخن به میان آوردند و بعدتر نیز با تعیین کمیته برای بررسی این موضوع مشخص شد تنها ۳۶ بورسیه قانونی در سال‌های اخیر وجود داشته است!
رفتار سیاسی و اشتباهی که با انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب نیز همراه شد و ایشان با بیان اینکه تحقیقات دقیق نشان می‌دهد، مسئله بورسیه‌ها، به آن شکلی که در روزنامه‌ها با آن بازی کردند نبود، تأکید کردند: در موضوع بورسیه‌ها به عده‌ای ظلم شد. اما با همه این تذکرها و شکایت دانشجویان بورسیه از مسببان این جریان که با آبروی تعداد زیادی از نخبگان کشور بازی کرده‌اند، این مسئله بلاتکلیف مانده است تا بار دیگر دانشجویان بورسیه روز گذشته، با انتشار بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به شکایت آنها، روشن شدن حقایق ماجرا و کنار رفتن افرادی شوند که صلاحیت مدیریت در این حوزه را ندارند؛ موضوعی که مشخص نیست به چه دلیل همچنان معطل مانده و به آن رسیدگی نمی‌شود!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات