تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۷۸
ادعای دوباره حداد عادل از دخالت در انتخابات و نامه سرگشاده میرتاج‌الدینی

«بگم بگم» احمدی‌نژاد از زبان اصولگرایان

(روزنامه همدلي – 1395/02/25 – شماره 318 – صفحه 1)

تکلیف انتخابات در اکثر حوزه های انتخابیه مشخص شده است. چهارشنبه صحت انتخابات در 40 حوزه انتخابیه تایید شد. تنها 17 حوزه انتخابیه مانده اند که دو حوزه قرار است بررسی مجدد شود. هفتم خرداد یعنی دو هفته دیگر نیز قرار است مجلس دهم به عنوان مجلسی که اکثریت آنها به اصلاح طلبان و حامیان دو لت رسیده آغاز به کار کند. با این وجود شکست خوردگان مجلس هنوز که هنوز است معترض نتایج انتخابات هستند. غلامعلی حداد عادل که نامش در گمانه زنی های ریاست سازمان صدا و سیما مطرح می شد دوباره از دخالت مسئولین دولتی در انتخابات سخن می‌گوید. محمدرضا میرتاج الدینی هم که اعتراضش به نتیجه انتخابات تبریز به جایی نرسید، در نامه ای سرگشاده به مردم این شهر نوشت برخی سیاسیون قصد داشتند مانع پیروزی او شوند.

روایت حداد عادل از اختلاف جزئی

علاوه بر فهرست انتخاباتی اصولگرایان و فهرست اصلاح طلبان که به نام فهرست امید در تهران شناخته می شود فهرست سومی با عنوان صدای ملت و سرلیستی علی مطهری منتشر شده بود که نام برخی از اعضای هر دو لیست در آن قرار گرفته بود. سرلیست این فهرست علی مطهری بود. علاوه بر پیروزی تمام کاندیداهای فهرست امید در پایتخت، قرار گرفتن اعضای لیست اصولگرایان در رتبه های سی و یک تا شصتم در نتایج انتخابات گواه بر این مدعا بود که تهرانی ها هفتم اسفند به همه اعضای لیست امید رای دادند. در این میان سرلیست امید بیش از یک میلیون و 500 هزار رای آورد، سرلیست صدای ملت با بیش از یک میلیون و 800 هزار رای جایگاه دوم تهران را به خود اختصاص داد اما حداد عادل تنها یک میلیون و 90 هزار رای آورد.البته حداد عادل نتایج را به گونه ای دیگر تحلیل کرد. نماینده مردم تهران که خود را برای خداحافظی از مجلس آماده می کند، پیش از برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: «عده‌ای طوری وانمود می‌کنند که انگار در انتخابات هفتم اسفند اصلاح‌طلبان پیروزی قاطع داشته‌اند .»

او که آن زمان معتقد بود نتیجه انتخابات در کشور مانند انتخابات پایتخت نخواهد بود گفت اصلاح طلبان در تهران با یک اختلاف جزئی پیروز شدند. در کنار این تحلیل از شکست وی مدعی دخالت برخی از مسئولان دولی در انتخابات شد که گزارش های آن به وزارت کشور ارسال شده است. اندکی پس از این ادعا مسئولان وزارت کشور اعلام کردند که مستنداتی برای بروز تخلف در انتخابات به دست این وزارتخانه نرسیده است. با این وجود چنین اظهاراتی از سوی حداد عادل در رسانه ها بازتاب زیادی پیدا کرد و فعالان سیاسی هرکدام به طریقی درصدد پاسخ به سخنگوی ائتلاف اصولگرایان برآمدند. برخی فعالان اصلاح طلب مجلس انتخابات ششم را یادآوری می کردند که در نتیجه ابطال برخی صندوق های رای حداد عادل توانست به عنوان منتخب بیست و ششم پایتخت راهی بهارستان شود. با این وجود حداد نمی‌توانست دوباره چنین ورودی به مجلس داشته باشد چرا که شورای نگهبان صحت انتخابات هفتم اسفند تهران را تایید کرده است.

اظهارات جدید حداد عادل

هفته گذشته در حالی که شایعه استعفای محمد سرافراز از ریاست رسانه ملی در رسانه ها مطرح شده بود، در برخی گمانه زنی ها نام حداد عادل هم به عنوان رئیس جدید صدا و سیما مطرح می شد. در این مدت وی سکوت اختیار کرده بود و سخنی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات نمی‌گفت. چهارشنبه گذشته رئیس جدید رسانه ملی رسما معرفی شد تا حداد عادل که در سال 92 از رویای صندلی پاستور خداحافظی کرده بود به جام جم هم نرود. در همین روز سیامک ره پیک معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان از تایید مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در 40 حوزه انتخابیه خبر داد. اما مجددا حداد عادل پای صحبت قبلی خود ایستاد و گفت که مستنداتی از دخالت دولتی ها در انتخابات را به وزیر کشور ارائه می کند. او با انتقاد از نحوه انعکاس صحبت هایش در رسانه ها گفت: برخی‌ها با داستان‌سرایی، خاطراتی را نقل کردند و راست و دروغ را بر هم بافتند، که مایل به پاسخگویی آنها نیستم ولی این نکته را می‌خواهم تصریح کنم که من نگفته بودم در انتخابات تقلب شده است،‌ بلکه گفته بودم برخی مسئولان دولتی در روند انتخابات دخالت کرده و امکاناتی را در اختیار یک نامزد خاص قرار می‌دهند. شواهد و نمونه‌هایی نیز دارم که تقدیم وزیر کشور خواهم کرد.

میرتاج الدینی؛ از اعتراض به انتخابات تا نامه سرگشاده

محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد هم که در انتخابات مرحله دوم تبریز عنوان آخر را از آن خود کرده بود، از دیگر معترضان به نتیجه انتخابات بود. هرچند اعتراض وی به نتیجه انتخابات راه به جایی نبرد و فرماندار تبریز اعلام کرد اعتراض او به انتخابات رد شده است، او روز پنج شنبه به مردم تبریز نامه ای سرگشاده نوشت و در آن مدعی شد در زمان مرحله دوم انتخابات عده ای از سیاسیون تصمیم گرفته بودند مانع پیروزی او شوند. میرتاج الدینی در نامه سرگشاده خود همچنین از توطئه ای سازمان یافته علیه خود در فضای دانشگاهی و مجازی سخن گفته است. او می گوید سه روز پیش از برگزاری مرحله دوم انتخابات در جریان سخنرانی اش در دانشگاه شهید مدنی دانشجویی با هوچی گری مدرک تافل وی را زیر سوال برده است.

او ضمن اعتراض به این اقدام نوشت: «اولا در جلسات سیاسی از کسی امتحان نمی گیرند و این یک بدعت جدید و بداخلاقی سیاسی است ثانیا اگر درباره تحصیلات یا مدارج علمی کسی سوالی باشد به مدرک یا گواهی دانشگاهی مربوطه مراجعه می کنند. ثالثا بعد از سوال فرصت پاسخ به من ندادند و فضای جلسه را متشنج کردند و آنگاه این سوال را در فضای مجازی به‌صورت انبوه پخش کردند و مرا متهم کردند. رابعا مدرک تافل دانشگاهی صرفا در حوزه گرامر و نوشتاری و شنیداری بوده و ربطی به محاوره و گفتار ندارد.»روز گذشته نیز محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور اعلام کرد که شورای نگهبان در رابطه با تغییر نتایج انتخابات در تبریز اعلام نظری نکرده است. او با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تغییر نتایج انتخابات در تبریز پس از بازشماری 15 درصد از صندوق‌ها گفت: وقتی شکایتی انجام می‌شود ممکن است به بازشماری آرا برسد که در آن صورت اگر تغییری در نتایج انتخابات رقم بخورد شورای نگهبان باید این مساله را به صورت رسمی اعلام کند.

http://www.hamdelidaily.ir/?newsid=10895

ش.د9500098

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات