صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۱۷۰۱

نیات پنهان عربستان

نیت عربستان سعودی این است که از هر وسیله‌ای برای انزوای جمهوری اسلامی ایران و محدود کردن نفوذ کشورمان در جهان اسلام استفاده کند
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: فرجام مانع‌تراشی‌ها و کارشکنی‌های مضحک و بچه‌گانه عربستان سعودی برای اعزام زائران ایرانی، حج تمتع امسال را منتفی کرد و آرزوی زیارت بیت‌الله الحرام را بر دل بیش از ۶۰ هزار زائر ایرانی باقی گذاشت. در تحلیل چرایی این اقدام سعودی‌ها، از هر زوایه که به موضوع نگاه کنید، چالش‌های سیاسی موجود بین دو کشور را می‌بینید؛ اما عربستان مطابق پروتکل‌های اسلامی مجاز نبوده و نباید به هیچ‌وجه امور اعتقادی و مذهبی، از جمله انجام واجب الهی حج را تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار دهد.
بی‌تردید، این تسویه‌حساب سیاسی اهداف و نیاتی فراتر از آنچه اعلام کرده‌اند، دارد و قطعاً هم به ضرر دنیوی و اخروی حاکمان سعودی تمام خواهد شد؛ عقاب و عذاب الهی برای مانعان حج در آخرت و بی‌حیثیتی سیاسی و عینیت یافتن افراط‌گری اعتقادی در دنیا کمترین آثار و پیامدهای اقدام سیاسی سعودی‌هاست.
اگرچه تنش بین ایران و عربستان سعودی به منزله دو رقیب منطقه‌ای، پس از قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران که به دنبال حمله به سفارتخانه‌اش در ایران و نیز اعدام روحانی شیعه برجسته در عربستان رو به وخامت گروید و در ایجاد فضای فعلی تأثیر زیادی داشت، اما نیت عربستان سعودی این است که از هر وسیله‌ای برای انزوای جمهوری اسلامی ایران و محدود کردن نفوذ کشورمان در جهان اسلام استفاده کند.
این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی در چارچوب اسلامی رفتار می‌کند و سلوکی اسلامی دارد و همواره مصلحت کلان دنیای اسلام را بدون ملاحظه مسائل مذهبی، قومی و نژادی در نظر گرفته و به موازات حمایت از حزب‌الله شیعه در لبنان در مقابل رژیم صهیونسیتی، از ملت فلسطین و جنبش‌های سنی‌مذهب جهاد و حماس و گروه‌های مقاومت مردمی در عراق و سوریه در مقابل دشمنان و کفار دفاع کرده و هزینه‌های زیادی هم با افتخار و از سر آگاهی و عزت داده است. از این رو این محبوبیت و مشروعیت ایران برآمده از اقدامات انسانی و اسلامی است و با چند اقدام خبیثانه امثال سعودی‌ها در دنیای اسلام و قلوب مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان زدودنی و نابودشدنی نیست.  

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات