صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۱۸۴۱

اخبار کوتاه

سردار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح، در واکنش به اظهارات اخیر یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه «آمریکا در صورت لزوم علیه ایران اقدام نظامی خواهد کرد»، گفت: «ما آماده‌ایم در نبرد واقعی و مستقیم، بشریت را از شرّ سیاست‌های جنگ‌طلبانه و سلطه‌گرانه آمریکا نجات دهیم.» وی افزود: «هرچند سخن‌گفتن از روی‌میزبودن همه گزینه‌های علیه ایران در روزگار امروز ایالات متحده، یک نمایش تبلیغاتی است؛ اما ایران اسلامی مهیای مقابله قاطعانه و سخت با هر گزینه آمریکایی است.»
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نخستین دستور کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم باید درخواست گزارش مجدد از روند اجرای برجام و وضعیت دوران پسابرجام باشد، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد برجام را اتحادیه اروپا اجرا کرده است و کشورهای دیگر نیز آن را اجرا کرده‌اند، اما آمریکایی‌ها به سختی کمتر از ۱۰ درصد آن را اجرا کرده‌اند.
فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با رصد فعالیت‌های دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک، ضمن جلوگیری از هر گونه نفوذ دول استکباری بین صفوف ملت و مسئولان، آمریکا را مسئول بدعهدی‌ها در برجام می‌داند و راه‌های پاسخ به این مکرها را بررسی و در صورت لزوم از آنها برای مقابله با بدعهدی‌های طرف غربی‌ استفاده خواهد کرد.
بهروز نعمتی با اشاره به گمانه‌زنی‌های اخیر درباره ریاست محمدرضا عارف بر مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: بنده هم این شایعات را در رسانه‌ها دیده‌ام. تاکنون درباره ریاست مرکز پژوهش‌ها در مجلس بحثی مطرح نشده است و گزینه احتمالی وجود ندارد؛ اما با توجه به عملکرد آقای کاظم جلالی در پست ریاست مرکز پژوهش‌ها، احتمالاً او در این پست باقی می‌ماند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، بیش از ۲۰۰ فرد مسلح در قالب یک گروه سازمان‌یافته از تروریست‌های جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) با عبور از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شدند و به مواضع نظامیان سوری حمله کردند.
بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی گمرک ایران، کشورهای چین، فدراسیون روسیه، ایتالیا، فرانسه، انگلستان و آمریکا در فهرست کشورهای عمده طرف معامله واردات کالا به ایران قرار دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات