تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۲۳۶۸
حواشی مراسم 24 خرداد در بوشهر:

تنفس اصلاح طلبان مسأله دار زیر نگین 24 خرداد/ متینگ دولتی در سالن 150 نفره + عکس

مدح و ثنای استاندار طبق پیش بینی های قبلی جزء بلامنازع این مراسم بود و تعریف و تمجیدهای بی حد و اندازه و اغراق گونه خرازی از دولت یازدهم و کارگزارانش حوصله تعدادی از اصلاح طلبان غیر دولتی را به سر برد، به گونه ای که نجوا و پچ پچ آن ها فضای سالن را تحت شعاع خود قرار داد.
24 خرداد ماه امسال بهانه ای شد تا حزب ندای ایرانیان به عنوان میزبان جمع تقریباً 150 نفری از اصلاح طلبان کل استان بوشهر برای بزرگداشت چنین روزی اقدام کند.
هر چند حسن روحانی تا حد بسیاری پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را مدیون کناره گیری عارف می داند اما پس از چینش کابینه اش تمایل چندانی به استفاده از این چهره سرشناس اصلاح طلب از خود نشان نداد تا جریان اصلاحات که خود را پیروز انتخابات می دانست یکبار دیگر ناکام بماند.
در این شرایط اصلاح طلبان که حاضر به پذیرش ناکامی خود نبودند، سعی کردند در 24 خرداد هر سال به گونه ای تحت لوای جشن پیروزی روحانی، متینگ هایی در سطح کشور انجام دهند که استان بوشهر نیز یکی از این مناطق بوده است، این در حالی است که هر سال شاهد کم رنگ بودن حضور اصلاح طلبان به دلیل ناامیدی از توجه دولت روحانی به آن ها بوده ایم.
امسال نیز به غیر از حزب شبه دولتی ندای ایرانیان تقریباً هیچ کدام از احزاب اصلاح طلبی در استان بوشهر حاضر به برگزاری و سهیم بودن خود در ویژه برنامه سال روز پیروزی روحانی در استان بوشهر نشدند تا مشخص گردد که دیگر اصلاح طلبان از دولت روحانی و سیاست هایش برای پیگیری خط و مشی آن چیز که اصلاح طلبان به آن دل بسته اند، ناامید شده اند.
حزب شبه دولتی ندای ایرانیان در سالنی که گفته می شود کمتر از 150 صندلی در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی ( ره ) وابسته به اداره کل آموزش و پرورش دارد، تشکیل متینگی با حضور تعدادی از مسئولان از جمله معاون سیاسی امنیتی و معاون توسعه منابع انسانی استانداری، فرمانداران دشتستان، دشتی، عسلویه، دیلم، تعدادی از بخشداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی و تعداد محدودی عناصر اصلاح طلب داد که خالی از حاشیه نبود.
جلسه ای که گفته می شود به نام 24 خرداد ماه و دولت اعتدال شکا گرفته بود اما با تعریف و تمجیدی که از سالاری، استاندار بوشهر به عمل آمد، به کام استاندار تمام شد.
سید محمد صادق خرازی در این همایش که با عنوان 'روحانی تنها نیست ' برگزار شد گفت: تا ابتدای فعالیت دولت های نهم و دهم حتی یک قطعنامه از نهادهای بین المللی علیه ایران نبود و تدبیر و خردورزی دولت روحانی باعث شده تا در یک هزار سال گذشته ایران هیچگاه در وضعیت قدرت بین المللی امروزی خود قرار نگرفته باشد.
این فعال سیاسی گفت: مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92 با رأی و شکوه حضور خود ادبیات جدیدی در عرصه سیاسی کشور خلق کردند.
وی با اتهام زنی به دولت قبل که جزء لاینفک جلسات و گعده های اصلاح طلبان است، ادامه داد: برآیند و نتیجه حماسه 24 خرداد پاسخ نه به تفکری است که دروغ، فریب و سیاهی را بر ایران حاکم کرده بود و در انتخابات ریاست جمهوری 92 مردم با انتخاب خود که به گفته مولای آن ها رأی مردم حق الناس است، در برابر هشت سال تیرگی و سیاهی، امید را رونقی دوباره بخشیدند.
در ادامه خرازی با مساوی دانستن دوم و سوم خرداد بیان داشت: در 24 خرداد 92 رؤسای جمهوری دولت اصلاحات و سازندگی به عنوان مظهر شکوه ملت ایران به طور مجدد رأی ملت را با شکوه ترسیم کردند؛ چرا که دوم خرداد همان حماسه ای است که در سوم خرداد رخ داده و سوم خرداد نیز همان حماسه رخ داده در دوم خرداد است.
خرازی به تخریب دولت احمدی نژاد بسنده نکرده و یک بار دیگر با حمله به دولت قبل بیان کرد: در هشت سالی که دولت سابق زمامدار مملکت بود، مشخص نشد با ثروت و پول هنگفت و با آن قدرت بلامنازع که پیدا کرده بودند با پیچیدگی و راز و رمزهای خود برای تصرفات مالی چه اقدامی کردند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به دولت تدبیر و امید فرصت داد،گفت : در سایه این فرصت دولت می تواند از مذاکرات سیاسی و بین المللی خود نتیجه لازم را کسب کند.
وی گفت: پیروزی مردم در انتخابات 92 دارای عقبه ای با بستری گسترده و پهناوری است و امروز نیز دولت با شکوه حضور، ایمان، اراده و عزم راسخ خود توانسته موقعیت کنونی ایران را به مرحله ثبات و جدیت برسانند و کسانی که سرابی بیش نیستند در برابر اراده مردم هیچ هستند و مردم آنها را به زوال خواهند کشید.
وی با فراموشی اتفاقات سال 88 که سران اصلاحات نظام را به لبه پرتگاه بردند و قانون اساسی را زیر پا لگدمال کردند، مدعی شد: اصلاح طلبان به آرا مردم و قانون اساسی به عنوان سند میثاق ملی نه تنها ایمان دارند بلکه برای حفظ آن حاضر به جان دادن هستیم.
در این مراسم همچنین محمد دادفر رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و نماینده بوشهر در مجلس ششم هم به ایراد سخنرانی پرداخت.
دادفر نماینده بوشهر در مجلس ششم که سال هاست به عنوان یک عنصر غیرفعال فقط در چنین مواقعی اجازه تنفس در فضای سیاسی استان به خودش می دهد تلویحا پذیرفت که چقدر اصلاح طلبان تا سال 92 دچار مشکل و شکست بوده اند که ناگزیر برای ادامه حیات سیاسی خود ناچارا دست به یک سری تغییرات بنیادین در ایدئولوژی خود از حد مطلوب به انتظار معقول دست زده اند. هر چند که سیاست های دولت روحانی در مواجه با انتظار معقول مورد توجه اصلاح طلبان نیز جواب نداد که کنایه‌هایی به دولت روحانی مانند «رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان»، «فرزند خوانده اصلاحات»، «دولت تصادفی»، «دولت یک میلیونی»، «دولت پوپولیستی»، «دولت قرضی»، «دولت حسینقلی خان» و «بی شناسنامه ترین دولت» فقط بخشی از حرف های اصلاح طلبانی مانند سعید حجاریان تئورسین معروف اطلاح طلبان و ناصری عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را در پی داشته است.
دادفر جزء آن دسته از نمایندگان مجلس ششم بود که خروج از حاکمیت کرد و با جمعی از دوستانش در مجلس استعفا داد. دادفر سابقه امضا نامه تعارف جام زهر به رهبری را نیز در کارنامه دارد. دوران نمایندگی او با جنجال های فراوانی همراه بود و او به دلیل مشغول شدن به جنجال های سیاسی کمتر توانست از منافع موکلین خود در مجلس دفاع کند و این در حالی بود که او با دولت وقت ارتباط نزدیکی داشت و می توانست باعث رشد استان و حوزه انتخابیه خود شود.
دادفر که یا بر اثر بی اطلاعی و یا به دلیل عدم تسلط بر فضای استان به یاد نداشت که امکان دارد تعدادی از هم استانی های اهل سنت نیز در سالن حضور داشته باشند ماجرایی از دوران پس از رحلت پیامبر اکرم ( ص) را بازشکافی کرد که چندان به دل این افراد ننشست و با اعتراض و خروج از سالن آن ها همراه شد، هر چند دادفر تلاش کرده بود که صحبت های خود را توجیه کند.
در این همایش اصلاح طلبان مانند تمام همایش هایی که به عناوین مختلف از سال 92 به بعد انجام می شود تمام مشکلات کشور را که حتی بخشی از آن ها را دولت یازدهم خود پذیرفته که بخشی از آن به دلیل سوء مدیریت همین دولت است، به دولت نهم و دهم ربط دادند که در تمامی کلام خرازی این تخریب و فرافکنی بیداد می کرد.
مدح و ثنای استاندار طبق پیش بینی های قبلی جزء بلامنازع این مراسم بود و تعریف و تمجیدهای بی حد و اندازه و اغراق گونه خرازی از دولت یازدهم و کارگزارانش حوصله تعدادی از اصلاح طلبان غیر دولتی را به سر برد، به گونه ای که نجوا و پچ پچ آن ها فضای سالن را تحت شعاع خود قرار داد.
از حاشیه های این مراسم اعتراض پدر "محمد مهدی" بود، همان کودکی که ماه پیش در بیمارستان بوشهر درگذشت و خانواده اش دلیل آن را قصور پزشکی دانستند. وی به همراه عموهای این کودک پیش از سخنرانی خرازی با صدای بلند خواستار رسیدگی به مشکلات استان شدند که با درخواست مسئولان جلسه، قرار شد بعد از مراسم درخواست خود را با خرازی مطرح کند.
امسال که آخرین فرصت اصلاح طلبان برای بزرگداشت پیروزی دولت روحانی در 24 خرداد ماه بود، شاهد کم رنگ بودن برگزاری این مراسم بودیم که برگزارکنندگان آن به دلیل ترس از وجود صندلی های خالی در سالن های با ابعاد بزرگتر، مانند سالن های سینما بهمن و شهید آوینی یا مجتمع نه دی، سالن کوچکی در حد 150 نفر را برگزیدند تا با استفاده از تکنیک های تصویربرداری از یک استقبال باشکوه یاد کنند هر چند که بخش عمده ای از همین 150 نفر نیز مسئولان دولتی بودند.
در آخر هم همه مدعوین بر سر سفره مدیران حزب ندا افطار کردند.
گزارشگر سایت بصیرت از بوشهر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات