تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۲۴۱۱
پروژه تحریف امام (ره) همچنان ادامه دارد:

سکولارها، خمینی لیبرال را بیشتر از خمینی انقلابی دوست دارند

غرب برای نهادینه سازی اصول لیبرالی در جوامع استکبارستیز از ابزار سکولاریسم استفاده می‌کند و مقدمه سکولاریسم، تقدس‌زدایی و عرفی‌سازی دین است. منظور از تقدس‌زدایی و عرفی‌سازی باورهای قطعی دین، ایجاد شک و تردید در این باورها، سپس نقدپذیر کردن آن‌ها و در نهایت نفی این باورهاست.
پایگاه بصیرت / رضا نورسته
با وقوع انقلاب اسلامی در بهمن 57، مجموعه تمدنی غرب به خوبی ماهیت این انقلاب را با توجه به شعارها و رویکرد نظام حاکم در ایران درک کردند و از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به ایران اسلامی به دید یک دشمن تمدنی می‌نگرند. چرا که تنها تمدن دارای قابلیت بالقوه و توان لازم برای ظهور به عنوان یک ابر قدرت جدید، اسلام سیاسی و انقلابی ایران است. تمدنی که در صورت ظهور کامل مصادیق تمدنی آن، توان، قابلیت و جامعیت لازم برای جهانی شدن را داراست.
جهان غرب به سرکردگی ایالات متحده به خوبی این حقیقت را درک کرده‌اند و نوع مواجهه و اعمال فشار به ایران در 38 سال گذشته بر پایه همین تحلیل بوده است. نظریات پایان تاریخ فارنسیس فوکویاما و برخورد تمدن‌های ساموئل هانتینگتون بر مبنای همین نگاه تمدنی غرب است.
بر همین اساس غرب در جهت حفظ هژمونی تمدنی خود بر جهان و به زانو در آوردن جوامع دینی و خداباور چون جامعه ایران به دنبال بسط و نهادینه کردن لیبرالیسم در عرصه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ملت‌هاست. جامعه لیبرال در نقطه مقابل جامعه مهدوی قرار دارد. غرب برای نهادینه سازی اصول لیبرالی در جوامع استکبارستیز از ابزار سکولاریسم استفاده می‌کند و مقدمه سکولاریسم، تقدس‌زدایی و عرفی‌سازی دین است. منظور از تقدس‌زدایی و عرفی‌سازی باورهای قطعی دین، ایجاد شک و تردید در این باورها، سپس نقدپذیر کردن آن‌ها و در نهایت نفی این باورهاست.
به عنوان مثال اگر در جامعه اسلامی صحت و امکان وحی الهی مورد شک و تردید قرار بگیرد در مرحله بعد صداقت و بعثت و در نهایت عصمت حضرت رسول (ص) مورد سؤال و شک و تردید قرار خواهد گرفت. در صورت وقوع این مراحل، جامعه اسلامی به جایی خواهید رسید که دین اسلام را به کلی از صحنه اجتماعی و سیاسی و حاکمیتی محو خواهد نمود و دین تبدیل به موضوعی فردی خواهد شد و این یعنی همان سکولاریته شدن جوامع.
سکولاریسم در جامعه ایران اصطلاحاً با عنوان "جدایی دین از سیاست " شناخته می‌شود. سکولاریسم اساساً مقدمه لیبرالیسم است. اگر سکولاریسم به عنوان یک امر در جامعه اسلامی مورد قبول واقع نشود، پروسه لیبرالیزه کردن آن جامعه نیز محقق نخواهد شد. چرا که باورها ، هنجارها و دستوالعمل‌های دینی و در یک کلمه فرهنگ دینی مانع بزرگی برای تحقق لیبرالیسم در جامعه اسلامی است. مادامی که دین در عرصه اجتماعی و حاکمیتی ظهور و بروز دارد مانع از انحراف مسئولین و مردم از مسیر دینی و الهی می‌شود و در صورت تحقق تقدس‌زدایی و در نتیجه سکولاریسم در جامعه اسلامی بسط و نفوذ فرهنگ لیبرالی امری قطعی خواهد بود. در جامعه لیبرالی خدا مرده است. اخلاق‌مداری در مقابل سود و لذت فردی به عنوان امری غیر عقلانی تلقی می‌شود. برای کسب سود و لذت بیشتر تنها افراد از ابزار قدرت استفاده می‌کنند و کسب قدرت به هر طریقی امری موجه می‌باشد.
در زمان حیات حضرت امام (ره) غرب و سرسپردگان آن در داخل با ترفندهای متعدد سعی در سکولاریزه کردن جامعه ایران داشتند. از انتخاب عنوان انقلاب اسلامی ایران توسط امام راحل(ره)که سکولارها با آن مخالف‌اند و جمهوری دموکراتیک را ترجیح می‌دهند. جریان سکولار طلب و سرسپرده غرب در داخل کشور چه در زمان حیات امام و چه بعد از رحلت ایشان همیشه در تلاش بوده اند تا جامعه دینی ایران را به جامعه لیبرال و در نهایت حکومت اسلامی را به حکومت مسلمان نماها تبدیل نمایند. بعد از رحلت معمار انقلاب اسلامی تلاش‌های این جریان به صورت هماهنگ با اقدامات دشمنان خارجی در دوران دولت‌های سازندگی با سکولاریسم اقتصادی و فشار شدید و اعمال فرهنگ غربی البته با حفظ ظواهر اسلامی) در حوزه فرهنگ شدت می یابد و در دولت اصلاحات با سکولاریسم فرهنگی و توهین به ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) و امام راحل (ره) به اوج خود می رسد. در تمام این دوران رهبر معظم انقلاب با ایستادگی و درایت ستودنی به روشنگری پرداخته و مانع از تحق اهداف سکولارطلبان داخلی می شود.
بغض ناشی از ایستادگی رهبر انقلاب در مقابله با اقدامات وادادگان و دل سپردگان به غرب در کشور و هدایت کشور در مسیر انقلاب برآمده از اصول و اندیشه های اسلام ناب محمدی (ص)، منجر به فتنه سال های 78 و 88 می شود . فتنه گران سعی کردند در فتنه سال های 78 و 88 تنها مانع پیش روی خود یعنی ولایت فقیه را حذف نمایند به همین خاطر تکیه اصلی شعارهای آنان در آشوب ها علیه این مقام بود. این فتنه افکنی ها هم با درایت، صبر و استقامت رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع ملت انقلابی و منجر به بر چیدن فتنه فتنه گران شد و دلسپردگان به دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام ماندند.
اما در چند سال اخیر سکولار طلبان سعی دارند با تغییر تاکتیک و با منحرف کردن خط امام و تحریف شخصیت، تفکر و نظرات امام (ره) در موضوعات مختلف از امام مومن، متعبد و انقلابی چهره ای لیبرالی و وابسته به غرب بسازند. آخرین تلاش دشمن برای تحریف شخصیت امام(ره) چندی پیش توسط بنگاه سخن پراکنی انگلیسی(شبکه BBC) رقم خورد که در بین مسئولین کمتر کسی موضع جدی در مقابل آن گرفت در حالی که امام خامنه ای (حفظه الله) در این موضع نیز روشنگری کردند و حیله دشمن را گوشزد نمودند.  
موضوع سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت امام(ره) به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره)در 2 سال گذشته نیز حاکی از احساس خطر ایشان نسبت به تحرکات سکولار طلبان است. رهبری با تببین راه و خصوصیات ذاتی حضرت امام خمینی(ره) و نوع انقلابی گری ایشان سعی دارند تا مانع تحریف شخصیت و خط امام(ره) بشوند که انشاءالله در این مسیر نیز با درایت رهبری و تأسی امت به امام خویش نقشه فتنه گران داخلی و ایادی استکباری نقش بر آب خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات