صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۲۴۴۴

اخبار

۱- درگیری سپاه با ضدانقلاب در مرزهای شمال غربی
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی رخنه دو تیم تروریستی ضد انقلاب در روز گذشته به منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد ناامنی و شرارت در داخل کشور، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه با انجام اقدامات دقیق و موفق اطلاعاتی، آنان را شناسایی کرده و طی یک عملیات تعقیب، گریز و درگیری متلاشی کردند و ۱۲ نفر از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. در این اطلاعیه با اعلام اینکه در این عملیات سه نفر از رزمندگان دلاور و غیرتمند سپاه اسلام به فیض شهادت نائل آمدند، آمده است: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر مدافعان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل اطلاعاتی و مراقبت‌های همه‌جانبه، هرگونه تحرک در مناطق مرزی را با دقت تحت نظر داشته و اجازه نخواهند داد امنیت پایدار و آرامش مثال‌زدنی مردم شریف استان‌های مرزی شمال‌غرب کشور مورد تهدید گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و اشرار مسلح وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم قرار گیرد.
۲- آیا کمیسیون فرهنگی مجلس به ترکیب حداکثری می‌رسد؟
سرانجام پس از رایزنی‌های متعدد که از سوی هیئت‌رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی انجام شد، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به میزان حداقلی خود، یعنی ۱۹ نفر رسید. گفته می‌شود، رایزنی‌های هیئت‌رئیسه مجلس همچنان ادامه خواهد داشت تا تعداد اعضای کمیسیون به حداکثر این تعداد که بر اساس آیین‌نامه ۲۳ نفر است، برسد. به نظر می‌رسد، با افزایش تعداد اعضای کمیسیون فرهنگی، علی لاریجانی به اولویت خود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است، بازخواهد گشت. بنابراین، طی روزهای گذشته افرادی، چون علی لاریجانی، احمد سالک‌کاشانی، آزادیخواه، علی مطهری، نصرالله پژمان‌فر، اصغر مسعودی، محمدعلی وکیلی،  مهدی شیخ، سیده فاطمه ذوالقدر، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، طباطبایی‌نژاد، جمشید جعفرپور و کاظمی برای این کمیسیون اعلام شده بودند.
۳- واکنش آمریکا به هشدار رهبر معظم انقلاب
تنها چند روز پس از آنکه رهبر معظم انقلاب بیان کردند که در صورت نقض عهد آمریکا در توافق هسته‌ای، تهران به عمل متقابل دست می‌زند، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: واشنگتن به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند خواهد ماند. «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دستیار ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که در نشست شورای آتلانتیک صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «فارین پالیسی» در این‌باره، گفت: «معماری توافق هسته‌ای با ایران، بازدارنده‌های زیادی برای رئیس‌جمهور آتی قرار داده است تا آن را پاره نکند. اینکه وی تصمیم بگیرد بحران در خاورمیانه را تسریع بخشد و به‌طور بالقوه به اشاعه هسته‌ای یا جنگی دیگر منجر شود، چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد.»
۴- آینده خاورمیانه را سپاه ایران رقم می‌زند
«ری تکیه» محقق روابط ایران و آمریکا و مقام سابق وزارت خارجه این کشور روز جمعه در یادداشتی آورده است: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال شکل‌ دادن به آینده خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] هستند. وی پس از ذکر تاریخچه‌ای درباره شکل‌گیری سپاه، نوشته است: حمله شتابزده صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق به ایران در سال ۱۹۸۰ موجب افزایش قدرت و حیثیت این نیروهای نظامی شد. این محقق سپس به شکل‌گیری نیروی قدس اشاره کرده و نوشته است: این شاخه از سپاه مأموریت فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را به عهده دارد و این نیروها در تأکید بر اینکه آمریکا به قدرتی هدر رفته در خاورمیانه تبدیل شده است، پیشگام بوده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات