تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۲۴۵۳
گزارش خواندنی نشریه آمریکایی از مدافعان حرم

فارین پالیسی: سپاه پاسداران نمی‌داند با انبوه داوطلبان اعزام به سوریه چه کند

(روزنامه كيهان - 1395/03/22 - شماره 21364 - صفحه 2)

در حالی که رسانه‌های ضد‌انقلاب از اعزام اجباری نیرو به سوریه برای دفاع از حرم اهل‌بیت سخن می‌گویند نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در گزارش عینی خود از ایران، به بررسی صحت و سقم این ادعا پرداخته و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی‌داند با انبوه داوطلبان اعزام به سوریه برای دفاع از حرم و مقابله با تکفیری‌ها چه کند.

حضور رزمندگان مدافع حرم در سوریه همواره با هجمه تبلیغاتی از جانب رسانه‌های ضد انقلاب و محافل حامی تروریسم مواجه گشته است. محور این حملات ناجوانمردانه، ادعای اعزام اجباری آن‌ها به معرکه جنگ می‌باشد.

در این میان خبرنگار نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» (Foreign Policy) در گزارش عینی خود از ایران، به بررسی صحت و سقم این ادعا پرداخته است.

در بخشی از این گزارش با اشاره به آموزش دو نفر از نیروهای داوطلب مردمی به نام‌های عباس و اصغر به اعزام عباس به همراه تعدادی از نیروهای داوطلب برای آزاد‌سازی مناطقی از جمله خان طومان، نبل و الزهرا که در اطراف حلب تحت اشغال تروریست‌ها قرار داشتند پرداخته شده و آمده است : روز دهم ژانویه 2016 (بیستم دیماه 1394) در نبرد شدید خان طومان، عباس زخمی شد. ماشینی که از آن به‌عنوان آمبولانس استفاده می‌شد، برای بازگرداندن وی و چندین همرزم زخمی‌اش به خط مقدم اعزام شد. اما در راه بازگشت به بیمارستان صحرایی، آمبولانس با موشک تاو هدف قرار گرفت. عباس و سایر سرنشینان خودرو درجا کشته [شهید] شده و به سایر جنگجویان ایرانی کشته [شهید] شده در سوریه پیوستند.

فارین پالیسی می‌افزاید: ارتش بشار اسد در نبرد جاری برای بازپس‌گیری حلب بطور گسترده به نیروی انسانی و نیز تخصص هم‌پیمانان ایرانی خود تکیه کرده است. از تاریخ سوم فوریه 2016 (14 بهمن 94) ارتش سوریه -با حمایت نیروهای روسی، سپاه پاسداران ایران و نیز شبه نظامیان مورد حمایت تهران- بسیاری از شکست‌های خود در حومه حلب را جبران کرده است.

این گزارش ادامه می‌دهد: در حالی که مأموریت مستشاری ایران در تلاش برای ارائه مشاوره‌های استراتژیک به ارتش سوریه آغاز شده بود، نیروهای ایرانی در حال حاضر از نزدیک در طراحی عملیات‌ها مشارکت دارند.

فارین پالیسی در گزارش خود به نقل از حاج مهدی 41 ساله، فرمانده بسیجی واحدی که عباس در آن شهید شد تاکید می‌کند: با وجود افزایش قربانیان ایرانی در سوریه، مقامات سپاه پاسداران ایران به هیچ وجه با کمبود نیروی مشتاق به نبرد مواجه نیستند. در استقرار اخیر نیروهای ایرانی در نزدیکی حلب، حاج مهدی 230 نفر را تحت فرمان دارد که بین 21 تا 60 سال سن دارند.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: وقتی حاج مهدی در مرخصی در تهران است، بیشتر صبح‌ها وقتی بیدار می‌شود، مردانی را می‌یابد که به امید ثبت نام اعزام به سوریه درب خانه محقر او صف کشیده‌اند. حاج مهدی به‌صورت مرتب با درخواست‌هایی از افراد فامیل، دوستان و آشنایان روبرو می‌شود که اجازه رفتن به جنگ می‌خواهند. حتی پدر یکی از همکلاسی‌های دخترش بعد از آنکه فهمید حاج مهدی در نیروگیری مشارکت دارد، برای رفتن به سوریه به او التماس می‌کرد.

فارین پالیسی تصریح می‌کند: حاج مهدی چاره‌ای جز ناامید کردن بیشتر داوطلبان ندارد. به گفته او، اگر دستور به محدود کردن نیروگیری و جذب فقط نیروهای ویژه نبود، بسیج و سایر سربازان سپاه پاسداران با میلیون‌ها نیرو عازم مناطق جنگی سوریه می‌شدند.

این گزارش می‌افزاید: حاج مهدی ... ادامه می‌دهد: سپاه پاسداران در حال حاضر نمی‌داند با صدها و هزاران داوطلبی که می‌خواهند از حرم‌ها و افراد مظلوم دفاع کنند چه کند؟! بنابراین فرماندهان سپاه قدس تلاش می‌کنند که از میان داوطلبان، آموزش‌دیده‌ترین‌ها را برگزینند؛ افرادی که بتوانند مفاهیم تاکتیکی جدید برای دفاع از مظلومان را درک کنند.

بر اساس همین گزارش «همه داوطلبان ایرانی که جواب رد می‌شنوند، از رفتن به سوریه منصرف نمی‌شوند. بلکه بسیاری از آنان به صف [انتظار] شبه‌نظامیان داوطلبی می‌پیوندند که از شروع نبرد در سوریه شکل گرفته است. این مردان، یعنی مشتاقان شهادت، آماده نبرد در جنگی هستند که به نظرشان وظیفه‌ای دینی است.»

http://kayhan.ir/fa/news/77219

ش.د9500749

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات